2025.március.14. péntek.

Európai Unió

Idén várhatóan 600 ezer magyar tölti nyaralását Horvátországban, többségük autópályán jut majd el a célállomásra, rájuk a kapus rendszer miatt hosszas sorban állás és nem várt „extra” költségek várhatnak. Számukra lehet megoldás az ENC-készülék, mellyel kényszerpihenők nélkül és olcsóbban suhanhatnak át a horvát kapukon, de ezek beszerzéséről – a korlátozott és a szezonban gyakran akadozó ellátás miatt – már most érdemes gondoskodni, figyelmeztet a megallasnelkul.hu.  
Horvátországgal bővült, Szlovéniában egyszerűsödött az UTA kártyával való útdíj fizetés. A nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó hazai teher- és személyszállító vállalkozások számára fontos új országgal együtt 26-ra nőtt azon országok száma, amelyben nemcsak tankolhat, de az útdíjat is olcsóbban és készpénzmentesen fizetheti az üzemanyag- és szervizkártya szolgáltató cég 89.000 európai, köztük több száz magyar partnere.  
Komoly átalakulás előtt áll a Magyarországon már ma is több mint nyolcezermilliárd forintot termelő járműipar, amely a visegrádi országok (V4) gazdasági növekedésének kulcsterületévé válhat a következő időszakban. A V4-es gazdaságok egyik legfőbb közös pillérét jelentő szektor lehetőségeit Budapesten tekintik át a legmeghatározóbb hazai és nemzetközi szakértők, gazdasági és politikai döntéshozók március 28–29-én, a harmadik think.BDPST konferencián.  
Megállíthatatlannak tűnik a dízelautók népszerűségének hanyatlása: míg 2013-ban az importált használt autók kétharmada tartozott ebbe a kategóriába, addig tavaly a behozott járműveknek már kevesebb mint fele működött gázolajjal. Eközben a forgalomba helyezett új autók között a dízelüzeműek aránya 46-ról 32 százalékra csökkent. A Jóautók.hu szerint nem kell attól tartani, hogy a behajtási korlátozások miatt olcsóbbá váló idősebb német dízelautók elöntik az országot: az elmúlt évek kedvezőtlen tapasztalatai miatt a...
 Az Adient – vezető autóüléseket gyártó vállalat – a magyar szakemberek részvételével zajló projektben a világon elsőként teljesen holtjátékmentes működésű ülés háttámla állító termékcsaládot fejlesztett. A projekt 996 millió forint vissza nem térítendő uniós támogatásban részesült.  
A külföldi utazások idején az autók nagy hányada kihasználatlanul áll – erre a világszintű problémára ad gazdaságos, környezetbarát megoldást a magyar alapítású startup, a BeeRides. A közép-európai régió első reptéri közösségi autómegosztója a kényelmes, egyszerű autóhasználaton túl, pénzkereseti lehetőséget is nyújt az autótulajdonosoknak, és náluk az általánoshoz képest akár 70%-kal olcsóbban lehet bérelni. A vállalkozás sikeres tőkebevonással indította 2018-at: terveikhez sikerült megnyerni egy vezető német befektetőt, az innogy Innovation...
Bár világszinten a bevételek 3%-kal növekedtek tavaly, ugyanakkor a lassulás jelei már most láthatóak, mivel az autóiparban végbemenő változások az összes beszállítót érintik. A beszállítóknak az olyan gyorsuló technológiai változásokkal kell szembenézniük, mint a feltörekvőben lévő új szoftver-megoldások, amelyek megkülönböztetik majd a járművek hardver rendszereit is és így befolyásolják az értékesítést is.  A vállalatoknak adaptálniuk kell az üzleti modelljeiket, hogy meg tudják ragadni a növekedési lehetőségeket.  
A Michelin csoport fenntartható, folyamatosan továbbfejlesztett termékeket és szolgáltatásokat nyújt, javítja gyártási eljárásait és felülvizsgálja az általa nyújtott szolgáltatásokat. A Michelin takarékos erőforrás felhasználással törekszik arra, hogy működése kisebb környezeti és társadalmi hatással legyen. A cég filozófiájának egyik legfontosabb eleme, hogy az elsőtől az utolsó kilométerig kitűnően teljesítő, magas minőséget képviselő termékeket gyártson.