Felpezsdül a szilveszteri termékek forgalma
2 perc olvasásIdén is célszerű mielőbb beszerezni a pezsgőt és virslit szilveszterre! A Tesco készül a megnövekedett keresletre, hiszen a pezsgővásárlás 63 százalékkal, a virsli forgalma pedig háromszorosára nő ebben az időszakban. A Tesco áruházak idén december 31-én délig várják a vásárlókat.
Idén is célszerű mielőbb beszerezni a pezsgőt és virslit szilveszterre! A Tesco készül a megnövekedett keresletre, hiszen a pezsgővásárlás 63 százalékkal, a virsli forgalma pedig háromszorosára nő ebben az időszakban. A Tesco áruházak idén december 31-én délig várják a vásárlókat.
A Tesco decemberben realizálja pezsgőből és virsliből az éves forgalom jelentős részét. Virsliből közel 560 tonnát értékesítenek az áruházak, vagyis az eladások 11 százaléka erre az időszakra koncentrálódik. A pezsgő esetében még látványosabb a forgalomnövekedés: az eladások 36 százaléka bonyolódik az év végén. A vásárlók a pezsgő esetében márkahűek, s inkább a magyar termékeket keresik, míg a virslifogyasztás évről-évre a közép-és felsőkategóriás árucikkek felé tolódik.
A szilveszteri időszakban is az édes pezsgő a legnépszerűbb, ezt követi a félszáraz, majd a száraz és az extra száraz. Az éves átlaghoz képest öt és félszeresére ugró keresletre alaposan felkészül a Tesco, sőt olyan különlegességekkel is várja a vásárlókat, mint a díszdobozos Moet & Chandon, vagy a hófehér csomagolású Henkell Blanc de Blanc pezsgők. A hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő olasz pezsgőbor, a prosecco és a gyerekpezsi iránt is megnő ilyenkor a kereslet. Utóbbiból az éves forgalom 62, míg az előbbi esetén 18 százalékát bonyolítja ilyenkor az áruházlánc. A vásárlók 8 különböző prosecco fajta és öt gyerekpezsi íz (alma, szamóca, meggy, szőlő és barack) közül választhatnak az üzletekben.
Ha virsli, akkor baromfi és előre csomagolt: az áruházlánc decemberi virsliforgalmának 40 százalékát a két ünnep között realizálja, a megvásárolt virslik 60-65 százaléka pedig baromfihúsból készül. A csemegepulti termékeknél szilveszter előtt 2-3, az előre csomagolt árunál pedig 3-4-szeresére nő a forgalom. A csemegepultban a frankfurti és juhbeles, az önkiszolgáló területen a Sága Füstli, Pick Műbeles és Békebeli virslik, valamint a Wiesbauer prémium termékek a legkedveltebbek.