Harmadik évadát indítja a LOFFICE vállalati művészetmenedzsment programja
4 perc olvasás
A LOFFICE coworking irodahálózat Bring the Art Home kezdeményezése harmadik évéhez érkezett. A kortárs művészeti alkotásokat vállalati ügyfelek felé közvetítő szolgáltatás rövid idő alatt elismert helyet vívott ki magának a műkereskedelmi piacon.
A LOFFICE coworking irodahálózat Bring the Art Home kezdeményezése harmadik évéhez érkezett. A kortárs művészeti alkotásokat vállalati ügyfelek felé közvetítő szolgáltatás rövid idő alatt elismert helyet vívott ki magának a műkereskedelmi piacon.
A Bring the Art Home (BAH) zsűrije a 2013. január 31-én tartandó sajtótájékoztatóján hirdeti ki azon művészek névsorát, akik a 153 pályázó közül nyerik el a programban való részvétel lehetőségét. A Bring the Art Home célkitűzése, hogy kiemelkedő művészeti alkotásokból rendezett vándortárlatokat juttasson el vállalatok irodáiba, munkatereibe. Ezzel segítik a művészek és a potenciális gyűjtők kapcsolatba lépését, továbbá részt vállalnak a hazai műkereskedelem katalizálásában.
Annak ellenére, hogy az elvártaknak megfelelően a műkereskedelmi piac sem prosperál, a különleges kezdeményezés már harmadik éve töretlen sikerrel irányítja a hazai üzleti szektor szereplőinek figyelmét a magyar kortás művészet irányába. Számos rendhagyó kiállítás segítségével sikerült a hazai prominens vállalkozói réteget is nyitottabbá, fogékonyabbá tenni a művészetek iránt.
A legtöbb befogadó intézmény felismerte, hogy az irodái falain megjelenő, magas művészi értékeket képviselő hazai alkotások nem csupán a munkavállalók számára szolgáltatnak kellemesen inspiratív környezetet, de a vállalati imázs pozitív megítélését is erősítik.
Az eddigi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy olyan vállalatok jelentkeznek a BAH sorozat befogadóhelyi státuszára, akik saját szektoruk meghatározó szereplői, fontos számunkra a kellemes munkahelyi környezet, ugyanakkor megjelenésükkel és az általuk képviselt értékekkel ügyfeleikre is szeretnének pozitív benyomást gyakorolni. Ezek a vállalatok rendszerint maguk is rendelkeznek saját, folyamatosan gyarapodó műgyűjteménnyel.
A program keretében eddig 31 kulturális rendezvény (kiállítás, aukció, art-visit, stb.) került lebonyolításra, amelyek során számtalan művészeti alkotás cserélt gazdát.
A BAH tárlatok sorozatába számos olyan vállalat is bekapcsolódott, amelyek nem tartanak fenn saját műgyűjteményt, ugyanakkor felismerik és fontosnak tartják a vállalati márka identitásának közvetítése szempontjából a magas színvonalú műalkotások irodatérben való szereplésének értékét, az art-visit programokat, illetve a partnerek számára rendezett kortárs művészeti aukciókat. Az utóbbi hónapokban különösen megnőtt az érdeklődés a szállodaipari szereplők részéről, akik hotelek, kastélyszállók, wellness szállodák közösségi tereiben rendezett kiállításokkal kívánnak vendégeiknek tartalmas kikapcsolódással szolgálni.
A BAH 2013 minden tekintetben felülmúlta az eddigi várakozásokat. A művészeti kuratórium pontosan 100-zal több jelentkező portfólióját tekintette meg, mint az azt megelőző pályázati évben. Idén 26 külföldi művész munkája is szerepel a pályázatok között, köszönhetően a BAH tavalyi sikeres nemzetközi nyitásának.
A művészeti szakemberekből álló zsűri január 31-én tartandó publikus sajtótájékoztatón ismerteti szakmai érveit és a kiválasztott pályázók névsorát, akiket a LOFFICE 2013-ban professzionális művészeti menedzsment tevékenységével támogat. A befogadóhelyek jelentkezésének elbírálása jelenleg is zajlik, így a programban való részvétel továbbra is nyitott a vállalatok számára.
A 2013-as év zsűri tagjai:
– Somogyi Hajnalka, független kurátor
– Szűcs Alexandra, kortárs műgyűjtő
– Topor Tünde, az Artmagazin főszerkesztője
– Winkler Nóra, a LOFFICE művészeti projektjeinek vezetője
– Esterházy Marcell, képzőművész