Hello Kitty ? és a nagy internetes társkeresés
3 perc olvasásA Google minden hónapban nyilvánosságra hozza a legnépszerûbb és a legnagyobb mértékben növekvõ keresõkifejezések listáját. Az országonkénti lebontásban elérhetõ toplisták alapján érdekes trendeket figyelhetünk meg, amelyek jól tükrözik az adott idõszak aktualitás eseményeit, történéseit.
A Google minden hónapban nyilvánosságra hozza a legnépszerûbb és a legnagyobb mértékben növekvõ keresõkifejezések listáját. Az országonkénti lebontásban elérhetõ toplisták alapján érdekes trendeket figyelhetünk meg, amelyek jól tükrözik az adott idõszak aktualitás eseményeit, történéseit.
A legnépszerûbb keresések 2007. májusában a Google.hu-n a következõk voltak:
- 1. emo
- 2. szerelem
- 3. hello kitty
- 4. vatera
- 5. love.hu
- 6. apeh
- 7. lovebox
- 8. használtautó
- 9. tokio hotel
- 10. otp
- 11. szív
- 12. elvira
- 13. ingatlan
- 14. feliratok
- 15. tattoo
A fentiekbõl kiderül, hogy az áprilisban Magyarországon járt Tokio Hotel máig érezteti hatását: igaz, az együttes egy hónap alatt a harmadikról a kilencedik helyre csúszott vissza a ranglétrán, de a zenei stílus melyet képvisel, az emo (emotional, azaz érzelmes punk) azóta is az érdeklõdés középpontjában áll. Hónapok óta a listák fontos elemei a társkeresõ oldalak, erre utal a szerelem (2.), a love.hu (5.) a lovebox (7.) és a szív (11.) keresõszavak népszerûsége. A kis japán mesefigura, Kitty cica, és az erre alapozott márkanév új tagként szerepel a rangsorolásban, ráadásul rögtön az elõkelõ harmadik helyen végzett. Míg áprilisra rányomta bélyegét a húsvét /húsvét (2.); locsolóversek (14.)/, májusban már a nyári utazások elõkészületei érdekelték jobban az embereket – vélhetõleg ennek köszönhetõ az Elvira keresõkifejezés jelentõs tényezõvé (12.) válása. Masszívan tartják magukat a ?hasznos" oldalak (vatera.hu (4.), apeh (6.), otp (10.)), sõt májusban az ingatlan (13.) is csatlakozott ehhez a kategóriához – a nyár elõszele meghozta a kedvet a költözéshez.
Az elõzõ hónaphoz képest a következõ kifejezésekre történõ keresések száma ugrott meg a legnagyobb mértékben:
- 1. nokia 8800
- 2. cascada
- 3. dave gahan
- 4. Vöröskereszt
- 5. cosmopolitan
- 6. vlc player
- 7. ingyenjáték
- 8. totalcommander
- 9. keresztszemes
- 10. rendezvény
- 11. üvegtégla
- 12. nevek jelentése
- 13. regcleaner
- 14. dubrovnik
- 15. manson
Úgy tûnik, májusban a keresõk számára legérdekesebb témák többsége a jól megérdemelt pihenéshez kapcsolódott: az emberek trance/dance-t és Depech Mode-t hallgatnak (Cascade (2.), Dave Gahan (3.), Manson (15.)), hírességekrõl olvasnak és szépségüket ápolják (Cosmopolitan (5.)), klipeket és filmeket néznek (VLC player (6.), játszanak /ingyenjáták (7.)), mulatnak (rendezvény (10.)), kézimunkáznak (keresztszemes (9.) és utaznak (Dubrovnik(14.)). A lista alapján valószínûnek látszik, hogy hamarosan jártunkban-keltünkben mindenfelõl a Nokia 8800 csengõhangjai fognak felzendülni, mire egyszerre harmincan kapnak a zsebünkhöz. Örömteli adat a Vöröskereszt szép helyezése (4.) – társadalmunk láthatóan elindult a jótékonyság szûkebb-szélesebb ösvényén.
És hogy mit kerestek más országokban? Az Egyesült Államokat Jerry Falwell lelkész, televíziós prédikátor május közepén bekövetkezõ halála izgatta leginkább, így ez a név vezeti az amerikai legnagyobb mértékben növekvõ keresõkifejezések sorát. Németországban váratlanul sokan kívántak epres süteményt sütni, a csehek angol tanárokat kerestek, Guatemalában hirtelen érdeklõdés mutatkozott a periódusos rendszer iránt, míg a brazilokat az öltöztetõs játékok hozták lázba, ami – a szexuális irányú asszociációk ez esetben tévesek! – egy ártatlan mulatság, amelynek keretében gyermekek és felnõttek izlésüknek megfelelõen öltöztethetnek fel virtuális modellfigurákat, tündéreket és iskoláslányokat.