Hong Kong Gourmet Food and Wine Business Mission Magyarországon – a honkongi kereskedők jönnének magyar borért, élelelmiszerért
3 perc olvasásÉlelmiszer- és a boriparban érdekelt hongkongi üzletemberek 2009. júniusában hazánk legfontosabb bortermelő vidékeire látogatnak, hogy új üzleti lehetőségekkel színesítsék a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatokat.
Élelmiszer- és a boriparban érdekelt hongkongi üzletemberek 2009. júniusában hazánk legfontosabb bortermelő vidékeire látogatnak, hogy új üzleti lehetőségekkel színesítsék a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatokat.
A hazánkba érkező delegáció útját a Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) és a Hong Kong Exporters' Association közösen szervezi. Itt tartózkodásuk során a magyar gourmet élemiszerek gyártóival, valamint a tokaji, az egri, a villányi és a balatoni borvidékek borászaival és képviselőivel is találkoznak. A program során a hongkongi üzletemberek mélyebb betekintést nyerhentek a magyar élelmiszerek és borok világába, és különleges kereskedelmi kapcsolatokat alakíthatnak ki üzleti vacsorák és egyéni találkozók alkalmával, ahová természetesen hazánk gourmet élelmiszer- és italgyártói is hivatalosak. A ITD Hungary Zrt.-vel közösen szervezett piacismertető, majd az utána következő üzleti tárgyalások is szerves részei az átfogó programnak.
Mivel 2008-ban Hongkongban eltörölték a borok importvámját, a metropolisz fokozatosan Ázsia borkereskedelmi központjává növi ki magát. „A borokra kivetett vám eltörlésével Hongkong fontos kereskedelmi előnyre tett szert. Mindemellett az egyre nagyobb belső piaci potenciállal rendelkező Kína és a hongkongi világszínvonalú infrastruktúra és logisztikai szolgáltatások is fontos, sikert meghatározó tényezők" – állítja Raymond Yip, a HKTDC vezérigazgató-helyettese. „A magyar élelmiszeripar és boripar gyártóinak és képviselőinek az ázsiai piacra való belépéshez a Hongkong adta előnyöket és lehetőségeket kínáljuk. A Hongkongba importált magyar borok és pálinkák volumene jelentős növekedést mutatott az elmúlt évben, és az ázsiai, de főképp a kínai piacot jellemző, borok iránt egyre növekvő kereslet kiváló értékesítési lehetőségeket tartogat a magyar borexportőröknek minőségi termékeik eladására."
2008-ban a HKTDC első alkalommal szervezte meg a világ borainak bemutatóját a Hongkongi Nemzetközi Borkiállítás (Hong Kong International Wine Fair) elnevezéssel. A rendezvény, amelyen 25 ország és régió 240 kiállítója és 19 000 nemzetközi látogató vett részt, komoly sikerekkel zárult. 2009-ben az esemény Hongkongi Nemzetközi Bor- és Szeszipari Kiállítás néven kerül megrendezésre november 4-6. között. Azért hogy még emlékezetesebbé tegyék a kiállítást, a rendezvénnyel egyidőben HKTDC meghirdette az első Hongkongi Nemzetközi Bor- és Szeszesital Versenyt (Hong Kong International Wine & Spirit Competition, HKIWSC). Ez a verseny lesz a 2009-es kiállítás egyik legfontosabb összetevője, amely során ázsiai ételeket és borokat társítanak össze, és a tradicionális kínai ételekhez – például az abalone kagylóhoz, a pekingi kacsához, a kantoni dim sum-hoz és a kung pao csirkéhez – megfelelő, felső kategóriás borokat keresnek.
A Wines of Hungary, a Magyar Bormarketing Kht. képviseletében – egy még nagyobb standdal – újra részt vesz kiállítóként az idei rendezvényen. A magyar megjelenés fő szervezője az ITD Hungary Zrt., a Bormarketing Kht. pedig a szakmai hátteret biztosítja. Nemes Richárd, a Wines of Hungary nemzeti márkát menedzselő Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője a következőképp vélekedik a hongkongi lehetőségekről. "Az import vám eltörlésével Hongkong London és New York után hamarosan a harmadik legfontosabb borkereskedelmi központtá válhat. A fejlődés első jelei már jól láthatóak, a tavalyi kiállításon a Wines of Hungary égisze alatt bonyolított promóciót komoly üzletkötés követte. Az idei évben az ITD-vel összefogva növeljük a jelenlétünket, amelynek reményeink szerint kézzelfogható eredményei is lesznek."