IDC: A válság utáni piac soha vissza nem térő lehetőséget rejt a bankok számára
5 perc olvasás„A pénzügyi intézményeknek most soha vissza nem térő lehetőségük van üzleti folyamataik átszervezésére, ha időben felocsúdnak a jelenlegi gazdasági válságból. Elsőként tartósan vissza kell nyerniük az ügyfelek bizalmát, és kedvező, versenyképes termékeket, illetve szolgáltatásokat kínálni számukra, ami a költségek csökkentése, valamint az üzleti tevékenység fellendítése révén lehetséges. Mindehhez azonban a technológiai beruházások nélkülözhetetlenek, mivel segítenek az eredmények elérésében, továbbá láthatóvá és kézzelfoghatóvá teszik azokat."
„A pénzügyi intézményeknek most soha vissza nem térő lehetőségük van üzleti folyamataik átszervezésére, ha időben felocsúdnak a jelenlegi gazdasági válságból. Elsőként tartósan vissza kell nyerniük az ügyfelek bizalmát, és kedvező, versenyképes termékeket, illetve szolgáltatásokat kínálni számukra, ami a költségek csökkentése, valamint az üzleti tevékenység fellendítése révén lehetséges. Mindehhez azonban a technológiai beruházások nélkülözhetetlenek, mivel segítenek az eredmények elérésében, továbbá láthatóvá és kézzelfoghatóvá teszik azokat."
A fenti szavak az IDC európai, közép-keleti és ázsiai régiójának pénzügyi kutatásaiért felelős ügyvezető igazgatójának, Peter Farley-nek előadásában hangzottak el, amellyel „A pénzügyi szektor más szemszögből" elnevezésű Xerox-rendezvényt nyitotta meg. Az egynapos szemináriumon pénzintézetek, valamint a Xerox képviselői számoltak be a legújabb iparági és technológiai eredményekről, az aktuális szakmai kihívásokról és az alkalmazott legsikeresebb módszerekről – beleértve a menedzselt dokumentumkezelést -, hogy közösen kínáljanak megoldást az üzleti folyamatok fellendítésére.
Mutatkoznak ugyan biztató jelek a pénzügyi szektorban, azonban „a fény az alagút végén még mindig lehet egy szembejövő vonaté" – fogalmazott Farley. De akármit is jelent ez a fény, „azok a bankok, amelyek tisztában vannak a veszélyekkel, a kihívásokkal és a kötelezettségekkel, az alaptevékenységükre fókuszálnak, és vissza tudják szerezni az ügyfelek bizalmát, vezetőként fognak kikerülni a válságból" – tette hozzá a szakember.
A legtöbb pénzintézet számára ez az egyszerűségre és minőségre való törekvésben összpontosul. Egyszerűség alatt a könnyen átlátható termékcsomagokat, valamint a vállalati működést és kínálatot támogató IT-hátteret, illetve egységes platformot értjük. A minőség pedig az ügyfelekkel folytatott rendszeres párbeszédet, a pénzügyi szempontból megbízható és tájékozott beszállítók kiválasztását, továbbá a biztonságos üzleti folyamatok kiépítését jelenti.
„Tudnunk kell, mit akarnak az ügyfeleink, mit csinálnak a versenytársaink, és melyek a piacon fellelhető legjobb megoldások. Ahhoz, hogy manapság sikeresek legyünk, vagyis hogy maximalizáljuk a belső hatékonyságot és a kifelé irányuló szolgáltatások színvonalát, az üzleti folyamatokat össze kell hangolni az információs technológiával" – hangsúlyozta az IDC vezetője
„Létezik bevált módszer a fentiekre: a dokumentumkezelés kiszervezésével lehetővé válik, hogy a fő üzleti tevékenységre koncentráljunk, valamint összeegyeztessük az üzleti és IT-folyamatokat" – folytatta a gondolatmenetet Mark Eldred, a Xerox fejlődő piacokat átfogó nemzetközi szolgáltatási üzletágának marketingért, stratégiai fejlesztésért és portfólióért felelős elnökhelyettese. Előadásában a költségcsökkentő megoldásokat helyezte a középpontba, amelyek például a menedzselt dokumentumkezelési megoldások igénybevételével érhetők el.
A Xerox másik képviselője, Derrin Fund, a kommunikációért és az üzleti folyamatok kiszervezéséért felelős ügyvezető igazgató prezentációjában azt mutatta be, hogy a megfelelő marketingkommunikációs eszközök alkalmazása miként segítheti az ügyfelekkel folytatott hatékony interakció megteremtését és ezáltal az üzleti lehetőségek kihasználását. Ezek közé tartozik többek között a transzpromóciós számlakivonat, amely személyre szabott promóciós ajánlatokat tartalmaz a bankszámlán, valamint számos egyéb, egyedi igényekre szabott direktmarketing-eszköz, amely egyesíti a színes digitális nyomtatásban és az elektronikus szolgáltatásokban rejlő lehetőségek előnyeit.
A rendezvényen több ország pénzintézetének vezetője mutatta be esettanulmányokon keresztül, hogy a Xerox dokumentumkezelési szolgáltatása hogyan segít számukra átvészelni a gazdasági nehézségeket. Magyarországról Juridesz Magdolna, a hazánkban 29 fiókkal rendelkező Citibank stratégiai fejlesztésekért felelős elnökhelyettese elmondta, hogy 2003-ban még három gyártó öt különböző típusú dokumentumkezelő berendezését használták, amelyek 70 százaléka igen alacsony kihasználtsággal működött. „Ezt az eszközparkot optimalizálta a Xerox Magyarország Kft. két körben: először tíz százalékos, 2008-ban pedig harminc százalékos újabb költségcsökkentést érve el. A szolgáltatás révén takarékosabb és biztonságosabb lett a nyomtatás, és lehetővé vált a dokumentumfelhasználás nyomon követése, ráadásul non stop ügyfélszolgálat biztosítja a Citibanknak a folyamatos rendelkezésre állást" – mondta a bank képviselője.
2009-ben a Xerox Global Services üzletága végzett a dokumentumkezelési folyamatok menedzselésével foglalkozó vállalatok listájának élén az Outsourcing Black Book felmérés alapján, amely az outsourcing piac szolgáltatóiról szóló legátfogóbb tanulmány. A dokumentum alapjául szolgáló felmérésben több mint 24.000 felhasználó vett részt világszerte.