Intenzív átalakulás a csomagfeladásban Az internetes kereskedelem lendíti fel a csomagküldést
3 perc olvasásFolyamatosan nő azoknak a kisebb boltoknak a száma Magyarországon, amelyek kiegészítő tevékenységként lakossági csomagfeladó hellyé válnak. A forgalom növekedésének hajtóereje egyértelműen az internetes magán és üzleti kereskedelem.
Folyamatosan nő azoknak a kisebb boltoknak a száma Magyarországon, amelyek kiegészítő tevékenységként lakossági csomagfeladó hellyé válnak. A forgalom növekedésének hajtóereje egyértelműen az internetes magán és üzleti kereskedelem.
A GLS General Logistics System Hungary Csomaglogisztikai Kft. az elmúlt fél évben csaknem megduplázta, 110-ről 200-ra növelte lakossági csomagfelvevő helyeinek, az úgynevezett GLS CsomagPontoknak a számát az országban. A robbanásszerű terjeszkedés a kis boltok együttműködésével történik – mondta Oreskó György, a GLS projektvezetője, aki hozzátette: a shop-in-shop (üzlet az üzletben) rendszerben működő hálózat népszerűségét és forgalmát nagyban növeli az internetes kereskedelem terjedése.
Online piaci szakértők szerint az online értékesítés jelenlegi forgalma nagyjából évi kétmilliárd forint, a növekedés pedig havonta 20 százalék. A háromszázezer online vásárló 75 százaléka utánvéttel rendeli az árut, és még ennél is nagyobb arányban kérnek kiszállítást.
A fentiek fényében a GLS az idei (áprilistól jövő év áprilisáig tartó) üzleti évében 20-30 százalékos bevételnövekedést vár a CsomagPontoktól, amivel jelentősen növelni tudják majd jelenlegi 10 százalékos részesedésüket a becsléseik szerint jelenleg 60 milliárdos csomagszállítási piacon. A megrendelések növekedésének üteme azonban azt sem zárja ki, hogy a GLS jelentősen túlszárnyalja majd saját várakozásait, mind az év végére tervezett 350 CsomagPont, mind pedig a bevétel tekintetében.
A cég tervei szerint 2008 végére már 750 csomagfeladási hely működik majd Magyarországon. A GLS CsomagPontok előnye, hogy a privát feladók is könnyen hozzáférhetnek a GLS eddig csak közületi ügyfelek számára hozzáférhető belföldi és nemzetközi csomaglogisztikai rendszeréhez. A cég a kiszolgálás minőségével, megbízhatóságával és gyorsaságával kíván előnyre szert tenni a hagyományos lakossági postai szolgáltatások piacán.
A GLS CsomagPontok shop-in-shop (bolt a boltban) rendszerben jelennek meg, üzletek, boltok, illetve szolgáltató vállalkozások üzemeltetésében. Sokan felismerték, hogy a CsomagPont tevékenység az üzemeltető vállalkozónak nem jár beruházással, extra költségekkel, és mindemellett a vállalkozás tevékenységi körét bővíti, így visszatérő vevőszáma és bevételei növekedését érheti el.
A GLS Hungary a General Logistics Systems B.V., Amsterdam leányvállalata. A GLS pán-európai vállalat, amely megbízható, magas színvonalú csomag- és expressz szolgáltatásokat, valamint értéknövelt logisztikai szolgáltatásokat nyújt. A vállalat a szolgáltatásait teljes tulajdonban lévő, illetve partner vállalatokon keresztül kínálja 34 európai országban. A GLS Systems 29 központi HUB-ból, 667 depóból áll, és 14 500 dolgozót foglalkoztat. Mintegy 17 700 járműve van úton, 280 millió csomagot szállít évente, 220 000 ügyfél részére egész Európa területén. A 2005/2006 pénzügyi évben a GLS bevételei elérték az 1,5 milliárd eurót (400 milliárd forintot).