Vasúttörténeti ParkVasúttörténeti Park 

A mai napon (2007. május 10-én, csütörtökön) vette kezdetét Budapesten, a Magyar Vasúttörténeti Parkban az a kétnapos vasútszakmai konferencia, szeminárium és szakkiállítás, melyen mintegy 10 európai ország közel 200 vasúti szakembere és számos vezetõ vasútipari cég, kiállító cserélt eszmét.

Vasúttörténeti ParkVasúttörténeti Park 

A mai napon (2007. május 10-én, csütörtökön) vette kezdetét Budapesten, a Magyar Vasúttörténeti Parkban az a kétnapos vasútszakmai konferencia, szeminárium és szakkiállítás, melyen mintegy 10 európai ország közel 200 vasúti szakembere és számos vezetõ vasútipari cég, kiállító cserélt eszmét.

 Az Európai Vasútmérnöki Egyesületek Uniója (Union Europeischer Eisenbahn-Ingenieur-Verbende: UEEIV), a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) és a MÁV Zrt. által 2007. május 10. és 11. között közösen megrendezett konferenciának immáron negyedik alkalommal ?házigazdája" Magyarország. Az ?Összehangolt szervezeti és mûszaki fejlesztések a magyar vasutak távolsági és elõvárosi közlekedésében" címmel rendezett idei szakmai találkozón kiállítóként közel 20 ipari vállalkozás, köztük hat magyar cég képviselõi vettek részt.

A konferencián részt vett és elõadást tartott Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, aki elõadásában a MÁV általános helyzetérõl és fejlesztési elképzeléseirõl beszélt. A MÁV infrastruktúra-fejlesztési terveirõl Dr. Mosóczi László, a MÁV Zrt. üzletági vezérigazgató-helyettese, míg a vasúti személyszállítás korszerûsítési programjáról és a társaság motorvonatainak beszerzésérõl Matéczné Németh Ágnes, a MÁV Zrt. Személyszállítási Üzletágának üzemeltetési igazgatója tartott elõadást.

A konferencia alkalmából rendezett vasútszakmai kiállítást a kétnapos konferencia elsõ napján, május 10-én Josef Windsinger, az UEEIV elnöke nyitotta meg. A kiállítás ünnepélyes megnyitását követõen a szakkonferencia témájával összefüggésben sajtóbeszélgetésre is sor került, melyen Josef Windsinger, az UEEIV elnöke, Dr. Mosóczi László, a MÁV Zrt. üzletági vezérigazgató-helyettese, Matéczné Németh Ágnes, a MÁV Zrt. Személyszállítási Üzletágának üzemeltetési igazgatója, Dr. Katona András, a KTE fõtitkára, valamint Kisteleki Mihály, a KTE fõtitkár-helyettese vett részt.

Az UEEIV (Európai Vasútmérnöki Egyesületek Uniója) frankfurti székhelyû nemzetközi szervezet, amelyet az 1980-as évek elején alapítottak. Jelenleg 25 tagország vasútmérnöki egyesületeit fogja össze, a magyar tagegyesület, a KTE az alapítók között volt.

Az UEEIV hasonló konferenciákat rendszeresen szervez Európa-szerte, de különösen gyakran a kelet-közép-európai régióban. A szemináriumok szokásos felépítése szerint a házigazda vasút(ak) ismertetik aktuális fejlesztési céljaikat, erre reagálnak a vasúti infrastruktúra és jármûgyártás európai vezetõ ipari cégei, köztük természetesen magyarországi vállalkozások is, melyek elõadásaikban és kiállítási eszközeikkel mutatják be legújabb fejlesztési eredményeiket.

A szomszédos országok vasútvállalatai közül a szlovák, az osztrák, a szlovén és a román egyesületek képviselõi vállalták fejlesztési terveik bemutatását.

A MÁV Zrt., mint ?házigazda vasút" fejlesztési terveire válaszolva közel 20 európai ipari – között hat magyar – cég mutatkozott be: képviselõik bemutatták legújabb termékeiket, illetve technológiai lehetõségeiket, elõadások, kiállítás, illetve termékbemutatók formájában. A választékban természetesen a vasúti infrastruktúra elemei és a vasúti jármûvek is szerepeltek.

A konferencia helyszíne, a Magyar Vasúttörténeti Park a résztvevõknek kellemes hátteret biztosított a szakmai programhoz, s alkalmat teremtett arra is, hogy az elõadók, résztvevõk látványos, kézzel fogható módon ismerkedhessenek meg a magyar vasút történetével.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük