Kisáruházakat nyitna a Praktiker Magyarországon
3 perc olvasás
30,06 milliárd forintos nettó forgalmat ért el a Praktiker hazai piacon a 2011-es üzleti esztendőben. A Praktiker nem tervez áruházbezárásokat Magyarországon, sőt stratégiáját kiegészítendő kisáruházak megnyitását tervezi.
30,06 milliárd forintos nettó forgalmat ért el a Praktiker hazai piacon a 2011-es üzleti esztendőben. A Praktiker nem tervez áruházbezárásokat Magyarországon, sőt stratégiáját kiegészítendő kisáruházak megnyitását tervezi.
A tavalyi üzleti évben 30,06 milliárd forintos forgalmat bonyolított a magyar piacon a 19 áruházzal rendelkező Praktiker. Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az üzleti eredmények hátterében a keresletcsökkenés áll, ami a megszorító intézkedésekkel, a bizonytalansággal és a gazdasági válsággal van összefüggésben. Hozzátette: a Praktiker minden szükséges intézkedést megtett, hogy racionalizálja működését és stratégiáját a piaci tendenciákhoz igazítsa. A cég fél év alatt 1 millió eurós költség-takarítást ért el, jelentős mértékben a dologi kiadások terén. A német anyacég idén márciusi 7 millió eurós tőkeemelési injekciója stabilizálta a magyar leányvállalat helyzetét.
Karl-Heinz Keth elmondta: a Praktiker racionális működéssel számol Magyarországon, nincs napirenden az áruházak bezárása. A Praktiker továbbra is pontosan fizeti beszállítóit, személyzeti állományát a korábbi szinten tudja tartani, sőt folyamatosan átépíti áruházait. A Praktiker áruválasztékában hangsúlyosabb szerepet kapnak a jövőben a saját márkás termékek. A Budget minőségi követelményei Németországban lettek meghatározva, így hazánkban a kiegyensúlyozott, megbízható minőség mellett egy nagyon kedvező árkategóriát jelentenek bármely termékcsoport esetén. A közép-felső kategóriás termékek saját márkája a Praktiker lett, ami a kitűnő árérték arány védjegyként fog funkcionálni. A döntés célja a szortiment optimalizálása és a Praktiker márka további erősítése.
A Praktiker hosszú távon stratégiai szerepet szán az e-kereskedelem fejlesztésének. Webshopjának teljes forgalma az előző évhez képest 30 százalékkal nőtt, az idei első félévben 170 millió forintos bevétel realizálódott. A Praktiker teljes forgalmának már 1,5 százalékát adja az internetes áruház, ahol a tranzakciók fele zajlik házhoz szállítással.
A Praktiker több hosszú távú projektet is elindított Magyarországon, hogy piaci előnyre tegyen szert és a vásárlók jobban meg tudják különböztetni más láncoktól. A kiemelt vevőkkel önálló értékesítői csapat foglalkozik, az első eredmények alapján jelentős sikerekkel. Új szolgáltatásként – egyelőre négy áruházban – zöld pontok lettek kialakítva, ahol a vásárlók környezettudatos termékekről, például napkollektorokról, hőszivattyúkról és más megoldásokról kérhetnek tanácsokat szakemberektől, amikkel jelentős mértékben csökkenthetőek a háztartások energiaköltségei.
A Praktiker jelenleg is tárgyalásokat folytat arról, hogy két új áruházat is nyitna összesen 250 ezer eurós befektetés keretében az év végéig Budapest közelében, illetve Kelet-Magyarországon, ezek kisebb alapterületű, 1000-2000 négyzetméteres üzletegységek lennének, ami új formátum a Praktiker történetében. A Praktiker nem építkezne, hanem meglévő kereskedelmi egységeket venne át egy év tesztidőszakra, s amennyiben az új koncepció jól teljesít, a vállalat folytatná az expanziót. A formátumváltás célja, hogy a Praktiker áruházak még közelebb legyenek a potenciális vásárlókhoz. Ez egyben a plázastop hatásainak kivédését is jelenti.