Kivonul a Ryanair
Egy légitársasággal már biztosan kevesebb szállítja az utasokat ősztől, miután a 2010. Ryanair április 29-én tett bejelentése szerint nem tudott megállapodni a Budapest Airporttal a repülőtéri költségek csökkentéséről, így az ír fapados vállalat október 31. után kivonul Budapestről. A kívánt költségcsökkentés mértékéről nincsenek konkrét információk, annyit azonban tudni lehet, hogy elsődlegesen a navigációs, a ground handling, illetve az általános reptéri szolgáltatások költségeit találtattak túlságosan magasnak.
Egy légitársasággal már biztosan kevesebb szállítja az utasokat ősztől, miután a 2010. Ryanair április 29-én tett bejelentése szerint nem tudott megállapodni a Budapest Airporttal a repülőtéri költségek csökkentéséről, így az ír fapados vállalat október 31. után kivonul Budapestről. A kívánt költségcsökkentés mértékéről nincsenek konkrét információk, annyit azonban tudni lehet, hogy elsődlegesen a navigációs, a ground handling, illetve az általános reptéri szolgáltatások költségeit találtattak túlságosan magasnak.
A díjak lefaragásáért cserében a Ryanair mintegy 25 új járat fokozatos bevezetését helyezte kilátásba a meglévő négy mellé, melyek a légitársaság becslései szerint éves szinten mintegy 2 millió új utast, 2000 új munkahelyet jelenthettek volna, nem beszélve arról, hogy számos olyan célállomással gazdagította volna a Magyarországról elérhető kínálatot, mely vagy nincs az útvonalhálózatban, vagy stratégiailag fontos lehet Budapestnek, illetve a magyar turizmusnak.
A helyzet pikantériáját adja, hogy a kérdéses költségek zöme nem a Budapest Airport Zrt., hanem például a HungaroControl Zrt. vagy épp a Celebi Ground Handling Hungary Kft. hatáskörébe tartozik, így bajosan alkudozhatott volna más, önállóan gazdálkodó vállalat nevében. Az erre vonatkozó kérdésekre reagálva a kivonulást bejelentő Tamás László sales és marketingmenedzser annyit mondott, a közös érdekre való tekintettel az egységes fellépés lett volna célszerű, ennek megszervezésére azonban a Ryanair megítélése szerint a Budapest Airport Zrt. volt a legkézenfekvőbb, legalkalmasabb partner. Ezért is vették fel kizárólag velük a kapcsolatot. Példának Riga, Kaunas, illetve Pozsony reptereit hozta fel, ahol sikerült megegyezniük a költségcsökkentésről. Ehhez érdemes azonban hozzátenni, hogy nem Budapest az egyetlen, ahol visszautasították az ajánlatot: hasonlóan jártak Prágában és Varsóban is.
Bár a Ryanair a jelen tárgyalásokat lezártnak, a döntést véglegesnek tekinti, legkevésbé sem zárkózik el az esetleges visszatérésről, amennyiben a feltételek elég kedvezőek. Tamás László ugyanígy lehetségesnek tartja a sármelléki FlyBalatonnal való együttműködést, ám tudomása szerint a reptér felől még nem érkezett megkeresés. A Debreceni Nemzetközi Repülőtér ezzel szemben továbbra sem tartozik a potenciális jövőbeli partnerek körébe, mivel a Ryanair belső szabályzata nem engedélyezi a 45 méternél keskenyebb kifutópálya használatát, ám a debreceni csupán 40 méter széles – hangzott el.
A kivonulás nem érinti a hajdú-bihari megyeszékhelyre települő ügyfélszolgálati iroda létét, a várakozások szerint májusban már beüzemelik a mintegy 200 főt foglalkoztató call centert.