kodolanyo_janos_foiskola.jpgA Kodolányi János főiskola 

Ha megkérdezünk néhány idén érettségiző diákot, hogyan tovább, kétharmaduk a kommunikációs szakra igyekszik. Elsősorban a rendszerváltás évében alapított Kodolányi János Főiskolára, amely ezt a képzést elsőnek vezette be Magyarországon. Magasan kvalifikált, nagy gyakorlati tapasztalattal rendelkező, a kommunikációban és a médiában sikeres oktatók, szaktekintélyek tanítanak. A diákok egymás között nem is kommunikációnak nevezik tanulmányaikat, hanem médiatudománynak.

   Kezemben a legnagyobb példányban kiadott gazdasági hetilap legújabb száma. Az egyik cikk címe: Bér, verejték, könnyek. A legmagasabb átlagbéreket veszi számba. A légiforgalmi irányítók vezetik a listát havi 1,5 millió forinttal. A mérnöki képesítés igényló K+F (kutatás-fejlesztés) vezetői a másodikak 950.000 forinttal, a közgazdász IT-részleg (vállalat stratégia, informatika) vezetők a harmadik kategóriások 900.000 forinttal. A miniszterek, államtitkárok után következnek a kommunikációs mesterszakon végzett legjobb szakemberek vezetői munkakörben 740.000 forinttal. Hát persze, hogy nem matek-fizika tanárnak jelentkeznek garantált diplomás bérminimumért, amely 161.000 forint. Bruttó.

   De mit is tanulnak ezek a kommunikációs diákok? A hároméves alapképzés (BA, BSc) tárgyai: közösségszervezés, nemzetközi tanulmányok, pedagógia. szociális munka, történelem, turizmus-vendéglátás, andragógia (művelődásszervezés, humán erőforrás).

   A kétéves mesterképzés (MS, MSc): nemzetközi tanulmányok, újságírás, televíziós műsorkészítés, tanárképzés (minőségfejlesztés tanár, multikulturális nevelés tanár, inkluzív nevelés, befogadás, csoportmnka, stresszkezelés), szponzoráció, lobbyzás, rendezvénykommunikáció.

   Minden képzési formában magas szintű nyelvtanulás. (nyelv, irodalom, történelem.) Posztgraduális oktatást is folytatnak végzett és a gyakorlatra már szert tevő szakemberek részére. (Másoddiploma.)

   Az oktatás 10-15 fős csoportokban történik, az oktatók közvetlen kapcsolatot alakítanak ki a hallgatókkal. Akik személyre szabott intenzív gyakorlati kurzusok sorát végzik el. Megismerkednek a rádiós, televíziós műsorkészítés és az online újságírás, valamint a marketing és PR-kommunikáció  (public relations, reklámipar) elméletét, technikáját, gyakorlatát. A „kodolányisok” online hírportál szerkesztőségekben szereznek gyakorlati ismereteket. Akik a tömegmédiában akarnak dolgozni, napilapoknál, hetilapoknál, magazinoknál, internetes hírportáloknál, rádióknál, televízióknál újságírói-szerkesztői munkát végezni, illetve a marketingkommunikációban, a PR szakmában, a reklámiparban, vagy vállalatok, intézmények kommunikációs igazgatásában szeretnének részt venni, azok részére ideális tanulási lehetőség. A szóvívők képzése is a főiskolán történik.

   Fiúk, lányok, drukkolok Nektek. Főleg, ami az elhelyezkedét illeti.

Láng Róbert

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük