Közép-Európában az otthoni Internet hozzáférés jóval az Európai Uniós átlag alatt van
A közép-európai országokban az otthoni Internet hozzáférés jóval az európai átlag alatt van áll a Millward Brown és a D-Link közös kelet-európai kutatásának jelentésében. A felmérés szerint a kelet-európai háztartások 44%-a rendelkezik Internet hozzáféréssel, míg az Európai Uniós átlag 54%.
A közép-európai országokban az otthoni Internet hozzáférés jóval az európai átlag alatt van áll a Millward Brown és a D-Link közös kelet-európai kutatásának jelentésében. A felmérés szerint a kelet-európai háztartások 44%-a rendelkezik Internet hozzáféréssel, míg az Európai Uniós átlag 54%.
A háztartások Internet hozzáférési aránya a skandináv országokban és Hollandiában a legjobb, ahol a lakosság majdnem 80%-a rendelkezik otthonában Internet hozzáféréssel. Az Európai Uniós 54%-os értéke mellett a közép-európai országok mutatói sokkal kisebbek. A felmérés szerint a legnagyobb aránnyal Csehország büszkélkedhet, ahol több mint a háztartások fele, 52%-a rendelkezik hozzáféréssel. A helyzet Magyarországon ennél rosszabb, hiszen itt a háztartások 42%-a kapcsolódhat az Internethez. Lengyelország rendelkezik a legrosszabb átlaggal, ott 38%-os az arány.
A közép-európai háztartások nagy részében szélessávú Internetet találunk. A modemes Internet kapcsolat egyre népszerűtlenebbé válik a térségben. Csehországban 3, Magyarországon 5, Lengyelországban pedig 8% a modemes Internet kapcsolat aránya a a háztartásokban. A legnépszerűbb Internet hozzáférési módnak Magyarországon és Lengyelországban az ADSL bizonyult. Hazánkban az Internet kapcsolattal rendelkező háztartások majdnem fele, 48%-a ADSL technológiát használ, míg a lengyeleknél minden harmadik kapcsolat (38%) jön létre ADSL technológia segítségével. A cseh felhasználók számára a legnépszerűbbek a helyi és város vezeték nélküli hálózatok, melyek az Internethez való kapcsolódási lehetőségek közül 27%-ot tesznek ki. Az Internet technológiák piacából nagy rész jut a kábel TV-s hálózatoknak is, Csehországban 19%-ot, Lengyelországban 27%-ot, míg Magyarországon 30%-ot sikerült a kábelszolgáltatóknak kikanyarintani az Internet piacból.
Az Internet növekvő népszerűsége a közép-európai háztartásokban az otthoni vezeték nélküli hálózatok terjedésére is pozitív hatással van. Lengyelországban és Csehországban a háztartások 15%-a használ vezeték nélküli routerre épülő hálózatot. Magyarországon ez az arány jóval kisebb, itthon ugyanis a háztartások számítógépeinek csupán 5.5%-a kapcsolódik az Internethez otthoni vezeték nélküli hálózaton keresztül.
A D-Link Technology Trend felmérés a háztartások elektronikai eszközeire vonatkozóan is gyűjtött adatokat. A vizsgált országok közül a legnagyobb értékkel ilyen tekintetben Csehország rendelkezik. Ők rendelkeznek a legtöbb asztali PC-vel (53%), multimédia lejátszóval (42%), és notebook-kal (15%). Szintén náluk található a legtöbb videojáték konzol, mellyel a lakosság 8%-a rendelkezik. Lengyelország a csúcstechnológiás televíziók tekintetében vezető, hiszen a lakosság 11%-a rendelkezik HD vagy HD kompatibilis televízióval, mely háromszor annyi, mint cseh szomszédaiknál (4%) és hazánkban (3%). Mi magyarok a képrögzítő technológiák és eszközök terén visszük a prímet, a lakosság 10%-a rendelkezik ugyanis nálunk Internet vagy IP kamerával. Ez az arány jóval magasabb, mint bármelyik másik országban a régióban.
Több számítógép, több játék
A számítógépek és játékkonzolok számának növekedése egyenes arányban áll a digitális szórakoztatás népszerűségének növekedésével. A D-Link Technology Trend felmérés szerint a számítógépes játékok a cseh felhasználók körében a legnépszerűbbek, ahol majdnem minden harmadik ember (28%) játszik rendszeresen számítógépes játékot. A szórakozás ezen fajtáját jóval kevesebb magyar, csupán a lakosság 18%-a választja, míg a lengyeleknél 14%-os ez az arány. A játékkonzolok már jóval kevésbé népszerűek. A csehek 5%-a, a magyarok 2%-a és a lengyelek 3%-a rendelkezik velük. Online játékot a csehek 4, a magyarok 3 és a lengyelek 2%-a játszik.
A D-Link Technology Trend negyedévente ismétlődően vizsgálja a lakosság hozzáállását és véleményét az új technológiák kapcsán. A felmérést a Millward Brown készítette Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon. A felmérés személyes megkérdezésen alapul, ahol a lakosság 15 év feletti tagjait kérdezik az új technológiákról.