EuroAstra

Közlekedünk

Életünk során állandóan közlekedünk. Autón, taxin, buszon, vonaton, villamoson, metrón, kerékpáron, liften, gyalog.

 

Életünk során állandóan közlekedünk. Autón, taxin, buszon, vonaton, villamoson, metrón, kerékpáron, liften, gyalog.

 

   Érdekes, hogy autóval a célállomáshoz mindig tovább tart odaérni, mint visszajönni. Ez valószínűleg azért történik így, mert forgalmi dugók csak előttünk képződnek.

 

   Nincs az a tökéletes autó, amely ne romlana el a műszaki vizsga előtt. Ha mégis van egy, abba hátulról nekiütközik egy másik, amikor a vizsgát megelőzően tankolunk.

 

   Ha egy útkereszteződésnél táblák vannak, akkor egyik irányban lelassul a forgalom. Ha lámpák vannak, akkor mindkét irányban. Ha rendőrök, akkor megáll a forgalom.

 

   Miután célállomásunk bejáratától egy kilométerre végre leparkoltunk és gyalog visszamentünk, addigra három üres parkolóhely keletkezik a bejáratnál.

 

   A legrövidebb időintervallum a világon az, ami eltelik a piros lámpa sárgára váltása és a mögöttünk álló kamion dudájának megszólalása között.

 

   Az összes gépjármű közül a taxi legérzékenyebb a nedvességre. Ha esni kezd az eső, már egy sincs az utcán.

 

   Minél nagyobb az autóbuszon a zsúfoltság, annál biztosabb, hogy valaki egy hagymás hamburgert kezd falatozni.

 

   A fejlődő országokban fejletlenek a tömegközlekedési eszközök. Még sok évnek kell eltelnie ahhoz, hogy eljussanak a villamospótló, vagy metrópótló autóbuszig.

 

   Csak akkor jön a villamos, ha már olyan közel jutottunk úti célunkhoz, hogy nem érdemes villamosra szállni.

 

   Aki ellenőrt akar látni, az szálljon fel a metróra jegy, vagy bérlet nélkül.

 

   Minden vonat késik. De vigasztalódjunk, másodosztályon állva ugyanannyit késik, mint első osztályon helyjeggyel.

 

   Kerékpárra ülve a szél mindig szembe fúj. Ha irányt változtatunk, akkor a szélirány is szembe fordul.

 

   Amilyen biztosan beletalál a kerékpár kereke a kátyúba, olyan  bizonytalanul nem lehet kikeveredni belőle.

 

   Amelyik házban a negyedik emeleten van dolgunk és nincs lift, ott biztosan magasföldszint és félemelet is van.

 

   Móricz Zsigmond 431-oldalas könyvet írt arról, hogy „Gyalogolni jó." Manapság már nem írna erről. De az ő idejében még nagyobb városok fő közlekedési útvonalain nem haladt percenként száznegyven gépjármű, magából ontva az égésterméket.

 

Láng Róbert

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük