Közlekedünk
2 perc olvasásÉletünk során állandóan közlekedünk. Autón, taxin, buszon, vonaton, villamoson, metrón, kerékpáron, liften, gyalog.
Életünk során állandóan közlekedünk. Autón, taxin, buszon, vonaton, villamoson, metrón, kerékpáron, liften, gyalog.
Érdekes, hogy autóval a célállomáshoz mindig tovább tart odaérni, mint visszajönni. Ez valószínűleg azért történik így, mert forgalmi dugók csak előttünk képződnek.
Nincs az a tökéletes autó, amely ne romlana el a műszaki vizsga előtt. Ha mégis van egy, abba hátulról nekiütközik egy másik, amikor a vizsgát megelőzően tankolunk.
Ha egy útkereszteződésnél táblák vannak, akkor egyik irányban lelassul a forgalom. Ha lámpák vannak, akkor mindkét irányban. Ha rendőrök, akkor megáll a forgalom.
Miután célállomásunk bejáratától egy kilométerre végre leparkoltunk és gyalog visszamentünk, addigra három üres parkolóhely keletkezik a bejáratnál.
A legrövidebb időintervallum a világon az, ami eltelik a piros lámpa sárgára váltása és a mögöttünk álló kamion dudájának megszólalása között.
Az összes gépjármű közül a taxi legérzékenyebb a nedvességre. Ha esni kezd az eső, már egy sincs az utcán.
Minél nagyobb az autóbuszon a zsúfoltság, annál biztosabb, hogy valaki egy hagymás hamburgert kezd falatozni.
A fejlődő országokban fejletlenek a tömegközlekedési eszközök. Még sok évnek kell eltelnie ahhoz, hogy eljussanak a villamospótló, vagy metrópótló autóbuszig.
Csak akkor jön a villamos, ha már olyan közel jutottunk úti célunkhoz, hogy nem érdemes villamosra szállni.
Aki ellenőrt akar látni, az szálljon fel a metróra jegy, vagy bérlet nélkül.
Minden vonat késik. De vigasztalódjunk, másodosztályon állva ugyanannyit késik, mint első osztályon helyjeggyel.
Kerékpárra ülve a szél mindig szembe fúj. Ha irányt változtatunk, akkor a szélirány is szembe fordul.
Amilyen biztosan beletalál a kerékpár kereke a kátyúba, olyan bizonytalanul nem lehet kikeveredni belőle.
Amelyik házban a negyedik emeleten van dolgunk és nincs lift, ott biztosan magasföldszint és félemelet is van.
Móricz Zsigmond 431-oldalas könyvet írt arról, hogy „Gyalogolni jó." Manapság már nem írna erről. De az ő idejében még nagyobb városok fő közlekedési útvonalain nem haladt percenként száznegyven gépjármű, magából ontva az égésterméket.
Láng Róbert