Életünk során állandóan közlekedünk. Autón, taxin, buszon, vonaton, villamoson, metrón, kerékpáron, liften, gyalog.

 

Életünk során állandóan közlekedünk. Autón, taxin, buszon, vonaton, villamoson, metrón, kerékpáron, liften, gyalog.

 

   Érdekes, hogy autóval a célállomáshoz mindig tovább tart odaérni, mint visszajönni. Ez valószínűleg azért történik így, mert forgalmi dugók csak előttünk képződnek.

 

   Nincs az a tökéletes autó, amely ne romlana el a műszaki vizsga előtt. Ha mégis van egy, abba hátulról nekiütközik egy másik, amikor a vizsgát megelőzően tankolunk.

 

   Ha egy útkereszteződésnél táblák vannak, akkor egyik irányban lelassul a forgalom. Ha lámpák vannak, akkor mindkét irányban. Ha rendőrök, akkor megáll a forgalom.

 

   Miután célállomásunk bejáratától egy kilométerre végre leparkoltunk és gyalog visszamentünk, addigra három üres parkolóhely keletkezik a bejáratnál.

 

   A legrövidebb időintervallum a világon az, ami eltelik a piros lámpa sárgára váltása és a mögöttünk álló kamion dudájának megszólalása között.

 

   Az összes gépjármű közül a taxi legérzékenyebb a nedvességre. Ha esni kezd az eső, már egy sincs az utcán.

 

   Minél nagyobb az autóbuszon a zsúfoltság, annál biztosabb, hogy valaki egy hagymás hamburgert kezd falatozni.

 

   A fejlődő országokban fejletlenek a tömegközlekedési eszközök. Még sok évnek kell eltelnie ahhoz, hogy eljussanak a villamospótló, vagy metrópótló autóbuszig.

 

   Csak akkor jön a villamos, ha már olyan közel jutottunk úti célunkhoz, hogy nem érdemes villamosra szállni.

 

   Aki ellenőrt akar látni, az szálljon fel a metróra jegy, vagy bérlet nélkül.

 

   Minden vonat késik. De vigasztalódjunk, másodosztályon állva ugyanannyit késik, mint első osztályon helyjeggyel.

 

   Kerékpárra ülve a szél mindig szembe fúj. Ha irányt változtatunk, akkor a szélirány is szembe fordul.

 

   Amilyen biztosan beletalál a kerékpár kereke a kátyúba, olyan  bizonytalanul nem lehet kikeveredni belőle.

 

   Amelyik házban a negyedik emeleten van dolgunk és nincs lift, ott biztosan magasföldszint és félemelet is van.

 

   Móricz Zsigmond 431-oldalas könyvet írt arról, hogy „Gyalogolni jó." Manapság már nem írna erről. De az ő idejében még nagyobb városok fő közlekedési útvonalain nem haladt percenként száznegyven gépjármű, magából ontva az égésterméket.

 

Láng Róbert

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük