LeasePlan: az ÁFA változások a gépkocsiflotta lizingnek kedveznek
5 perc olvasásAz előző évit közel egynegyedével meghaladó, 21,1 Mrd Ft-os árbevétellel zárt 2007-ben a LeasePlan Hungária Zrt., a piacvezető hazai flotta- és járműkezelő. A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető flotta- és járműkezelő. Leányvállalataival mind az öt földrészen, több mint 30 országban van jelen. Mára közel 6000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte és összesen 1,28 millió járművet, valamint 13,7 milliárd euró értékű lízingportfoliót kezel. A LeasePlan 1994-en kezdte meg magyarországi működését, mint gépjármű flottakezelő vállalat. Mára hazánkban több mint 10.000 autóval és közel 600 ügyféllel rendelkezik.
Az előző évit közel egynegyedével meghaladó, 21,1 Mrd Ft-os árbevétellel zárt 2007-ben a LeasePlan Hungária Zrt., a piacvezető hazai flotta- és járműkezelő. A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető flotta- és járműkezelő. Leányvállalataival mind az öt földrészen, több mint 30 országban van jelen. Mára közel 6000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte és összesen 1,28 millió járművet, valamint 13,7 milliárd euró értékű lízingportfoliót kezel. A LeasePlan 1994-en kezdte meg magyarországi működését, mint gépjármű flottakezelő vállalat. Mára hazánkban több mint 10.000 autóval és közel 600 ügyféllel rendelkezik.
Fő tevékenységi köre operatív lízing, vagy más néven a tartós bérlet, és a flottakezelés. Ügyfelei között olyan jelentős cégeket találunk, mint például a MÁV, a MOL vagy az IBM. Az eltelt több mint 10 év alatt a LeasePlan folyamatosan őrizte piacvezető pozícióját hazánkban is, hiszen a gépjárműparkok lízingje és kezelése piacának közel 1/3-át birtokolja.
Az elmúlt években folyamatosan sikerült növelni a LeasePlan flotta darabszámát, amely a tavalyi évben 9,662 autó volt (az azt megelőző évben 9,371, 2005-ben pedig 8,567). Így 2008-ra megközelítette a cég a bűvös 10,000-es gépjármű darabszámot. Az utolsó két évben a növekedést – új ügyfelekként – elsősorban az állami tulajdonú ügyfelek megnyerése okozta.
A flotta könyv szerinti értéke 2007-ben valamelyest csökkent az előző évihez képest, mivel a meglévő flottán elszámolt értékcsökkenés meghaladta az új beszerzésű gépkocsik értékét, ugyanakkor az árbevétel jelentős mértékben, 21,1 Mrd Ft-ra növekedett a korábbi év 16,2 Mrd Ft-járól (2005-ben ez az adat 14,1 Mrd Ft volt).
„A flotta – elsősorban finanszírozott gépkocsi állomány – növekedésével és szolgáltatási körünk egyre jobb kihasználásával összhangban növekedett a cég árbevétele." – mondta el Lakó Tibor pénzügyi igazgató.
A hazai operatív lízing és céges autók flottakezelői piacának vezető vállalata, a LeasePlan Hungária Zrt. szerint lényegesen befolyásolhatják a hazai piacot az év elejei ÁFA-változások, amelyek egyik fontos eleme, hogy január 1-től a flottakezelők visszaigényelhetik a beszerzett gépjármű ÁFA-ját, így az adó összege nem növeli a finanszírozás költségeit.
A változás kedvezően érintheti a bérbevevőt, mivel a gépjárművek beszerzési értéke az általános forgalmi adóval csökkentve képezi a finanszírozási konstrukció alapját, így a korábbi havidíjjal megegyező összegért akár egy magasabb felszereltségű gépjármű bérletére is lehetőség nyílik, vagy ugyanazon felszereltséggel alacsonyabb havidíjon bérelheti a gépjárművet. A törvényi változás különösen azon bérbevevőket érinti kedvező módon, akiknek korábban sem volt áfaelvonási joga.
„Részben a szabályozói környezet változásának köszönhetően az operatív lízing területén további növekedés prognosztizálható az elkövetkező években, melynek eredményeképp Magyarország is felzárkózhat a nyugat-európai tendenciákhoz. Míg hazánkban a teljes céges autóflotta körülbelül 8 százaléka fut operatív lízingben ez az arány Nyugat-Európában 30-60 százalékot is kitehet." – mondta el Gáti Tamás, a piacvezető LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatója. „Tavaly is több mint 60 milliárd forint értékben, közel 15 ezer „céges" személyautó kihelyezésével bővült a magyarországi flotta finanszírozási piac. A tendencia tehát várhatóan idén folytatódik és erősödik az egyre dinamikusabbá váló piaci növekedés" – teszi hozzá a Magyar Lízing és Finanszírozó Társaságok Szövetség Flottaautó szakbizottságának elnöki posztját is betöltő szakember.
Az elektronikus kereskedelmet, a környezettudatos magatartást és a megnövelt szolgáltatási szintet tarja idei sikerei kulcsának a LeasePlan Hungária Zrt., amely hollandiai anyacégéhez hasonlóan itthon is piacvezető, és ahol mostantól egy nemzetközi szakember veszi át a kereskedelmi igazgatói teendőket.
Nigel Storny, harminckilenc éves német származású menedzser irányítja mostantól a LeasePlan Hungária kereskedelmi tevékenységét. Az új igazgató 1993-ban, másfél évtizede kezdte munkáját a LeasePlan vállalatnál és azóta dolgozott már Németországban, Angliában, Belgiumban és Hollandiában is. A kommunikációs végzettségű szakember munkája lesz az értékesítési és az ügyfélápolási teendők mellett a cég marketing és üzletfejlesztési feladatainak irányítása is.
„Legfontosabb feladatunk, hogy piacvezetői pozíciónkat megőrizzük, és előnyünk növelésén dolgozunk!" – monda el a cég idei célkitűzését az új igazgató. Nigel Storny szerint hosszútávon valódi értékként kamatoztathatják a LeasePlan olyan ügyfélbarát megoldásait, mint például az új e-Business szolgáltatások, ahol az internetes ajánlatkészítés mellett, jelentési rendszer, szerviz igény bejelentés és akár a használtautó értékesítés is a világhálón valósítható meg. „A multinacionális cégek megnyerésén túl kiemelt idén figyelmet kívánunk fordítani a kis- és közepes vállalkozásokra és az állami szektorra is." – tette hozzá a szakember.