Foto: Ufficio Stampa EniAz Eni megnyitotta Piacenzában Olaszország első nehéz tehergépkocsiknak szánt cseppfolyós földgáz (LNG) töltőállomását.
Foto: Ufficio Stampa EniAz Eni megnyitotta Piacenzában Olaszország első nehéz tehergépkocsiknak szánt cseppfolyós földgáz (LNG) töltőállomását.
Foto: Ufficio Stampa EniAz Eni megnyitotta Piacenzában Olaszország első nehéz tehergépkocsiknak szánt cseppfolyós földgáz (LNG) töltőállomását.
Az elkövetkező négy év során az Eni több, a piacenzai LNG kúthoz hasonló töltőállomást megnyitását tervezi a forgalmas olaszországi utak mentén. A projekt a vállalat azon törekvéseinek részét képezi, amelyek korszerű technikai megoldások segítségével kívánják támogatni a környezetbarát üzemanyagokat.
A cseppfolyós földgáz felhasználása több szempontból is hasznos a nehéz tehergépkocsik piacán: Gáz halmazállapotban térfogata körülbelül 1/600-ad része a földgáznak, így szállítása gazdaságosabb. Már számos olyan Iveco motoregységet (mono-fuel földgáz járművek) terveztek, amelyek LNG üzemanyaggal hosszú távon is képesek árut szállítani.
Az LNG előállítása során a gáz halmazállapotú földgázt -161 °C fokra, cseppfolyós állagúra hűtik. Ezután teherhajók szállítják tovább az anyagot a tározókba, onnan pedig kriogén tartályokban a töltőállomásra kerül. Több szárazföldi terminált is használnak a kriogén tartályhajók töltésére, főként Belgiumban és Spanyolországban, amely a régió legnagyobb LNG exportőre.
Az LNG használatának egyik legnagyobb előnye a költséghatékonyság, emellett könnyű tárolásának köszönhetően olyan helyeken épülhetnek LNG töltőállomások, melyek nem érik el a földgázvezetékeket, vagy az üzemi nyomás túl alacsony (2 bar alatti) a meglévő vezetékekben.
Az Eni aktív résztvevője az európai „LNG kék folyosó" projektnek, amely a kontinenst észak-dél irányban átszelő, négy fontos európai kereskedelmi útvonal mentén kíván környezetbarát töltőállomásokat létesíteni. Az újonnan megnyitott piacenzai állomás jól mutatja az Eni magas fokú elkötelezettségét az LNG támogatása iránt.