A Telco gyilkos dilemma A távközlési felsõvezetõk szerint fõként a Skype-hoz hasonló szolgáltatások miatt csökkennek a bevételek?..

 

A Telco gyilkos dilemma A távközlési felsõvezetõk szerint fõként a Skype-hoz hasonló szolgáltatások miatt csökkennek a bevételek?..

 

 Az Oracle közzétette az Economist Intelligence Unit közremûködésével a távközlési ágazatban készített globális felmérésének eredményét, amely szerint a távközlési felsõvezetõk mintegy 80 százaléka azon a véleményen van, hogy mindössze hat éven belül már nem a beszédhívások számítanak majd a távközlési szolgáltatók fõ bevételi forrásának.

 A megkérdezett vállalatvezetõk több mint fele abban is egyetértett, hogy ez a változás akár négy éven belül bekövetkezhet, ezért annak a szükségességét hangsúlyozták, hogy a szolgáltatóknak haladéktalanul újabb bevételforrások után kell nézniük, ha el akarják kerülni az üzleti forgalom gyors visszaesését. A felmérés szerint a felsõvezetõk világszerte abban is egyetértenek, hogy a Skype-hoz hasonló VoIP-szolgáltatások jelentik a vezetékes telefonvonalakból származó bevételekre a legfõbb veszély.

A válaszadók 68 százaléka vélte úgy, hogy a bevételkiesést elsõdlegesen a VoIP-szolgáltatók okozzák. A felmérés további eredményei:?          

A vállalatvezetõk 72 százaléka szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen az árképzési struktúra megváltoztatása vagy a marketingkezdeményezések helyett a leghatékonyabb stratégia új szolgáltatások bevezetése lenne.?          

A válaszadók 65 százaléka szerint fontos, illetve kritikus fontosságú a kombinált, ?triple-play? termékek szerepe, hangsúlyozva, hogy a távközlési ágazatban egyébként is óriási jelentõsége van a szolgáltatáscsomagok kialakításának.?          

A vállalatvezetõk 51 százaléka válaszolta azt, hogy az elkövetkezõ két évben a legvalószínûbb stratégiának a mobil szolgáltatók felvásárlását vagy a velük történõ összeolvadást tartják. A válaszadók minden földrajzi régióban a mûködési költséghatékonyságot nevezték meg olyan tényezõnek, amely a leginkább akadályozza az új bevételi lehetõségek kialakítását.

A megkérdezettek egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerûsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások, mint az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobil hálózaton megvalósított adóvevõ szolgáltatás. Mindez létfontosságú, ha ténylegesen versenyre kívánnak kelni a kisebb, jóval fürgébb induló vállalkozásokkal, amelyek az IP-alapú technológiákat és platformokat alkalmazzák. ?A nemzetközi távközlési iparág gyors és drámai változások korát éli? ? nyilatkozta Denis McCauley, az Economist Intelligence Unit nemzetközi technológiai kutatásokért felelõs igazgatója.

 ?Felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy versenyképességük megõrzése érdekében mind a vezetékes, mind a vezeték nélküli szolgáltatóknak új szolgáltatásokkal kell megjelenniük a piacon.? ?A nemzetközi távközlési iparágban végzett felmérés eredményei világosan jelzik, hogy a vezetékes és a vezeték nélküli szolgáltatóknak haladéktalanul lépniük kell? ? mondta Bhaskar Gorti, az Oracle Communications nemzetközi részlegének elsõ alelnöke és igazgatója. ?A bevételek gyors visszaesésével és a gyorsan változó versenyhelyzetben a szolgáltatóknak fel kell gyorsítaniuk az új bevételi lehetõségek felkutatásának folyamatát.? 

Az Economist Intelligence Unit 2006. szeptemberi felmérésében nemzetközi szinten 115 távközlési vállalatvezetõt kérdezett meg. A tanulmány három régió 36 országára terjedt ki. A válaszadók közül 38 százalék Európából, 28 százalék Észak-Amerikából és további 28 százalék az ázsiai és csendes-óceáni térségbõl került ki. 

A felmérésben szereplõ cégek közel egyharmadát (32 százalék) vezetékes, illetve vezetékes és mobil szolgáltatásokat is nyújtó szolgáltatók, a fennmaradó részt pedig mobil szolgáltatók, készülékgyártók, szoftvercégek, illetve kábelszolgáltatók tették ki.

 

A felmérés a felsõvezetõket célozta meg: a válaszadók 45 százaléka az elsõ vonalba tartozó felsõvezetõk (pl. vezérigazgatók, pénzügyi igazgatók, illetve informatikai igazgatók) körébõl került ki, a többiek üzletágvezetõk és egyéb felsõvezetõk voltak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük