1A mai napon – 2007-06-12 -megkezdi mûködését az elsõ hazai on-line életbiztosítási kalkulátor. A CLB Független Biztosítási Alkusz új szolgáltatása révén a jövõben lehetõség nyílik arra, hogy a lakossági ügyfelek az Interneten is megköthessék életbiztosításukat.

  1A mai napon – 2007-06-12 -megkezdi mûködését az elsõ hazai on-line életbiztosítási kalkulátor. A CLB Független Biztosítási Alkusz új szolgáltatása révén a jövõben lehetõség nyílik arra, hogy a lakossági ügyfelek az Interneten is megköthessék életbiztosításukat.

Az életbiztosításokat a szakma még ma is személyesen eladható termékeknek tekinti. Ezért az on-line biztosítási alkuszok figyelme is elsõként a könnyen standardizálható, viszonylag kevés paramétert igénylõ termékek (különbözõ gépjármû-biztosítások, lakás- és utasbiztosítások) értékesítése felé fordult. További akadályt jelentett a bonyolultabb kötési folyamat, ami megfelelõ háttérszemélyzetet feltételez.

2A CLB már az induláskor hat biztosító (az Aegon, az Ahico, az Allianz, a Generali-Providencia, a Groupama és az Union) különbözõ életbiztosítási ajánlatait kínálja fel, ez a kör fokozatosan tovább bõvül majd. A termékek típusait tekintve a kínálatban a kockázati életbiztosítások mellett hitelfedezeti, elérési, vegyes, terme fix és többszöri kifizetésû konstrukciók is szerepelnek.

3A társaság nagy hangsúlyt helyezett arra, hogy az egyes biztosítási termékek közötti választást minél részletesebb, megfelelõen csoportosított információk nyújtásával is könnyebbé tegye. Az ügyfél által megadott paraméterek alapján kalkulált biztosítási termékek összehasonlíthatóak, és valamennyi termék részletes tájékoztatója még a szerzõdéskötés elõtt letölthetõ a http://www.biztositastipp.hu/ honlapról. Az egyes termékek esetében szükséges orvosi vizsgálatok és személyes beazonosítás kapcsán a tájékoztatás mellett az alkuszcég a szükséges lépések helyszínét és idõpontját is megszervezi.

4A biztosítási ügynökök kétségtelen elõnye, hogy a személyes kapcsolat során több lehetõség van az ügyfél igényeinek közös felmérésére. Ugyanakkor az on-line közvetítés során több biztosító terméke is összehasonlíthatóvá válik, azonnali díjszámítás alapján. Komoly könnyebbség emellett, hogy nincs szükség találkozó szervezésére sem a közvetítõvel. ?Bár sokak számára a biztosítási ügynökökkel való személyes kapcsolat továbbra is elengedhetetlen része lesz az életbiztosítás megkötésének, a vásárlási szokások változása, az Internet rohamos térnyerése az élet legkülönbözõbb területein egyre nyilvánvalóbb igényt támaszt a piacon a hasonló szolgáltatások iránt." – hangsúlyozta Mestyán András, a CLB Biztosítási Alkusz igazgatója. ?Mi idõben próbálunk elébe menni ennek a keresletnek az új szolgáltatásunkkal, ami a következõ években minden jel szerint a hagyományos módszerek egyre fontosabb alternatívájává válik."

5A CLB 14 éve jelent meg a gépjármû-biztosítási piacon. Napjainkban a társaság már 140 ezer élõ biztosítási szerzõdést kezel, melyek összességében éves szinten 7 milliárd forintos feletti biztosítási díjbevételt eredményeznek. A társaság hat éve fejleszti és használja saját munkájához azt a komplex biztosítási adatbázist, melynek egy része ma már az Interneten mindenki számára hozzáférhetõ.

6A CLB mára a lakosságot érintõ valamennyi biztosítási ágazatban képes on-line megoldásokat nyújtani. 2004. novembere óta elérhetõek a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítások és cascok, 2006. február óta találhatóak meg a lakás- és utasbiztosítások, a tavalyi év közepétõl mind a négy termék önálló, tematikus oldalon keresztül elérhetõ. Ezekhez csatlakozott 2007. júniusától – Magyarországon elsõként – az életbiztosítások megkötésének lehetõsége is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük