Megállapodás az ötvenedik Kékszalagról
3 perc olvasásEurópa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenye, a Kékszalag idén jubilál: 50. alkalommal dördül el a startpisztoly július 26-án. A versenyt rendező Magyar Vitorlás Szövetség és a névadó szponzor, az Erste Bank pénteken aláírta a verseny támogatásáról szóló szándéknyilatkozatot. A Magyar Vitorlás Szövetség és az Erste egyaránt rekordra számít, ami több mint 600 nevezőt jelentene.
Szándéknyilatkozatot írt alá a Budapest Boat Show-n a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke dr. Kollár Lajos és Cselovszki Róbert, az Erste Befektetési Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Tőkepiaci Üzletág vezetője a jubileumi, 50. Kékszalag vitorlásverseny támogatásáról. A partnerség keretében – ahogy az elmúlt években is – az Erste Bank lesz a verseny névadó szponzora. Az Erste nemcsak a Kékszalagnak, hanem a gyerekeknek szóló Kékpántlika versenynek is a fő támogatója.
„Évek óta kiváló az együttműködés az Erstével, a bank az idén is jelentős támogatással segíti Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenyét. Ez az együttműködés is hozzájárulhat ahhoz, hogy egy újabb rekord szülessen a versenyen. A szövetség reméli, hogy megdől az eddig nevezési rekord és több mint 600 hajó rajtol majd el 2018. július 26-án a Balatonfüredről – közölte Dr. Kollár Lajos.
„Az Erste kiemelten kezeli a Kékszalagot és a gyerekek miatt természetesen a Kékpántlikát is. Nem pusztán támogatásról van szó, hiszen a vitorlázás felöleli mindazt, amit az Erste pénzügyi szolgáltatóként képvisel: a hagyományőrzést és az innovatív megoldásokat egyaránt.” – mondta Cselovszki Róbert, az Erste Befektetési Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj szervezése már most elkezdődött. A Magyar Vitorlás Szövetség és az Erste Bank egyaránt elkötelezett amellett, hogy a jubileumi esemény minden induló vagy versenyt követő számára különleges élmény legyen. A cél, hogy minél szélesebb közönség számára közel hozzák a vitorlázás élményét és a Kékszalag a parton lévők számára is ünnep lehessen. Fontos az is, hogy a jubileumi esemény méltó módon mutassa be a Kékszalag szellemiségét, a tradíció és az innováció egymás mellett élését, ami mindig a fejlődés motorja lesz a versenyen.
Az első Kékszalagra 1934-ben került sor. A verseny Balatonfüredről indul, majd a Balatonkenese, Siófok és Keszthely előtt elhelyezett bóják megkerülésével térnek vissza a csapatok Balatonfüredre. A versenytáv légvonalban 155 kilométer.
Az 1929-ben alakult Magyar Vitorlás Szövetség a tagegyesületek szervezete, az egyes vitorlázók egyesületi tagságukon keresztül válnak a sportág részévé. A szövetségnek közel 140 tagszervezete van, amelyen belül közel négyezer engedéllyel rendelkező sportoló versenyez. Magyarország tavain a tagegyesületek évente összesen több mint kétszáz vitorlás versenyt rendeznek. A versenyzők 50-55 különböző kategóriában, hajóosztályokban mérkőzhetnek az országos bajnoki címekért. A magyar vitorlázás aktívan kapcsolódik a nemzetközi versenyélethez is. A Balatonon évente négy-hat alkalommal kerül sor különféle hajóosztályokban világ és Európa-bajnokságokra, Európa Kupa futamokra.
Lantai József