Nagyobb kényelem, nagyobb biztonság
4 perc olvasásA tajvani China Airlines átvette első Airbus A321neo típusú repülőgépét. Az gép számos újdonsággal szolgálja a kontaktmentes szolgáltatások lehetőségét és a COVID megfékezésére alkalmas megoldásokat. Ráadásul – mindezeken túlmenően – lényegesen kevesebb üzemanyag felhasználásával, nagyobb távolságra repülnek.
Mindössze két repülőgéppel alakult meg 1959 decemberében a tajvani illetőségű China Airlines. Az idén hatvankettedik születésnapját ünneplő légitársaság útvonalhálózatában ma már a legkorszerűbb gépek szállítják az utasokat. Az Airbus A321neo repülőgépekben a Premium Business Class osztályokon vízszintesre dönthető ülések, a legmodernebb szórakoztatási rendszer, nagy képernyők és a gyors Wi-Fi kapcsolatok szolgálják az utasok maximális kényelmét. Ez a gép kényelmes utasterével, komfortos belső kabin elrendezésével és az átlagnál nagyobb csomagterével a legkorszerűbb igényt is kielégíti. A gép belső berendezése 180 turista és 12 Premium Business utas szállítását teszi lehetővé. A China Airlinesnél elsőként vezették be a smart link támogatást, melynek segítségével az utasok saját mobil eszközükkel vagy a Bluetooth fülhallgató rendszerrel tudnak kapcsolódni az in-flight szórakoztató rendszerhez.
Az Airbus A321neo repülőgép ma joggal nevezhető élvonalbelinek. Története az átgondolt fejlesztés példája lehet. Az Airbus, 2006-ban elindította az A320 Enhanced (A320E) programot, amely fejlesztések sorozataként 4–5%-os hatékonyságnövekedést célzott meg, 2,5 %-kal nagyobb szárnyakkal, aerodinamikai finomításokkal, súlycsökkentéssel és új belső kabinnal. Az új motortechnológia felhasználásával már 2009-ben sikerül 3,5%-kal csökkenti az üzemanyag fogyasztást 2800 km-nél nagyobb távolságú repüléseken. Ma az új hajtóművek 16%-kal kevesebb üzemanyagot égetnek el. Az Airbus 2010. december 1-jén piacra dobta a 930 km-nél nagyobb hatótávolságú vagy 2 tonnával (4400 fonttal) nagyobb teherbírású A320neo-t. Az A320neo-t 2010 tavaszán, az A321neo-t hat hónappal később állították forgalomba. Mindez akkor 15%-os üzemanyag-megtakarítást és több mint 5%-os vázszerkezetsúly csökkentést jelentett. Fontos szerep jutott a szárnyak alakjának is. Megváltoztatásuk célja az volt, hogy a légellenállás csökkentésével javítsák a repülőgépek hatékonyságát. Akik már több, különféle repülőgépen utaztak, látták, hogy a szárnyvégek kialakítása eltérő. Más-más módon működnek, céljuk mindig az, hogy a csúcs örvényenergiájának részleges visszanyerésével csökkentsék a repülőgép légellenállását. A szárnyvégi eszközök javíthatják a repülőgép kezelési jellemzőit és növelhetik a repülőgépek követésének biztonságát. Az ilyenek fokozzák a szárny hatékonyságát anélkül, hogy a szárnyfesztávolságot növelnék. A fesztáv csökkentése lényeges lehet még a különböző repülőtéri kapuk mérete miatt is. Természetesen gondoltak az utasok kényelmére is. Az új „Space-Flex” opcionális kabinkonfiguráció növeli a helyhatékonyságot az új, hátsó konyha beállításával és a „Smart-Lav” moduláris mosdókialakítással, mely lehetővé teszi két ülés áthelyezésével egyetlen, akadálymentesített WC kialakítását A mosdókban kontaktmentes szenzorok működnek, amelyek az esetleges fertőzések elkerülését szolgálják. A kabin levegőjének 2-3 percenkénti tisztításáról a magas teljesítményű HEPA rendszer gondoskodik. A HEPA szűrők három különböző módon használják ki a levegő áramlását. A légáramlatban lévő nagyobb részecskék közvetlenül a szűrő rostjaiba jutnak és ott megrekednek. A közepes méretű részecskék rostról rostra haladnak, a tehetetlenségükből adódóan enyhén irányt változtatnak, a szűrő rostjai feltartóztatják ezeket a részecskéket. A kisebbek egymásnak ütköznek, nagyon kicsi az esélye annak, hogy úgy haladjanak el a rostok mellet, hogy nem ütköznek nekik. Végül még egy újdonság, ami a csomagokkal kapcsolatos: Az A321neo teheráru kapacitása 10-20%-kal nagyobb a hasonló típusú gépeknél. A palettás konténer rakodótérnek köszönhetően a ki- és berakodás sokkal gyorsabban zajlik és az utasok poggyászai lényegesen nagyobb biztonságban vannak.