December 4-én, a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban tartott Year of the Brands Gálán mutatták be 2008 csúcsmárkáit, valamint az új Superbrands kiadványokat. A Magyarország legnevesebb márkaszakembereiből álló bizottságok idén is több ezer vezető márka közül választották ki a 2008-as év üzleti és fogyasztói szupermárkáit.

December 4-én, a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban tartott Year of the Brands Gálán mutatták be 2008 csúcsmárkáit, valamint az új Superbrands kiadványokat. A Magyarország legnevesebb márkaszakembereiből álló bizottságok idén is több ezer vezető márka közül választották ki a 2008-as év üzleti és fogyasztói szupermárkáit.

 

   A gálán mutatták be az elsődleges márkaszakmai referenciának tekintett Business Superbrands 2008 illetve Superbrands 2008 kiadványokat, amelyek áttekintést adnak Magyarország vezető üzleti és fogyasztói márkáiról, bemutatják e márkák erejét, történetét és sikerük titkát.

Talán nem túlzás azt állítani, hogy a „jó bornak nem kell cégér" mondás olyan magyar átok, amely kimondva vagy kimondatlanul még mindig ott él sokak fejében. Hogy ez mennyire nem így van, azt a mindennapjaink is igazolják. A Business Superbrands Bizottság többi tagjával együtt úgy vélem, hogy a jó bornak, a jó borásznak igenis kötelező, hogy a legjobb „cégére" legyen. A kiváló márka ugyanis iránytű a mai globalizált világban, és akkor tudunk fenntartható eredményeket elérni, ha a termék, a szolgáltatás minősége, presztízse, piaci pozíciója és az általa kialakított imázs és brand egyensúlyban van, és hosszú távon egyensúlyban is marad – fogalmazott Bienerth Gusztáv, a Business Superbrands Bizottság és az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke.

Aki nem akar a mind inkább elfajuló árháború áldozatává válni, annak el kell érnie, hogy ügyfele élményként élje meg a vásárlási aktus teljes folyamatát. Így nem véletlen, hogy világszerte mind több márkatulajdonos igényli az emocionális képességek cégen belüli fejlesztését. Napjaink márkaérték-növelő módszereinek jelentős hányada a kommunikációban jelenik meg. A beszéd helyett a beszélgetést, a tájékoztatás helyett az információcserét igénylő vásárló meggyőzésére a korábbiaktól eltérő értékesítési, marketingkommunikációs technikákra van szükség. A szünet nélküli erőfeszítések sikerét jól jelzi, hogy a hazai zsűri ebben az évben minden idők legmagasabb pontszámait adta a „Superbrands Asztaltársaság" tagjainak – hangsúlyozta Dr. Serényi János, a Superbrands Bizottság elnöke.

Elcsépelt közhely, hogy egy modern gazdaságban a cégek eszközeinek egyik legfontosabb eleme a márkaérték. Különösen igaz ez olyan nehezebb időszakokban, mint a lassuló növekedés, a beruházások visszaesése, a likviditás hiánya vagy más okok. Ilyenkor minden korábbinál fontosabbá válik az egymás iránti bizalom, azaz a márka reputációja. A Superbrands-cím védjegy, mely visszaigazolja mindazt a fáradtságot, megvalósult ötletet, ráfordított pénzt és energiát, amit a márkaszakemberek (marketingesek, píárosok, kreatívok, médiások) egy-egy márka felépítésébe belefektettek. A Business Superbrands Bizottság által díjazott márkák pedig az üzleti élet krémjét alkotják, olyan klubot, ahova csak hosszú évek szívós munkájával, tudatos stratégiával és persze minőségi szolgáltatással lehet bejutni – tette hozzá Wiszkidenszky András, a Superbrands Magyarország igazgatója.

A GfK Hungária által végzett márkatudatossági kutatásról
Idén második alkalommal kérte fel a Superbrands Magyarország átfogó fogyasztói kutatás elvégzésére a GfK Hungária Piackutató Intézetet annak érdekében, hogy egyrészről a szakma minden eddiginél pontosabb képet kaphasson a magyarországi fogyasztók márkatudatosságáról, illetve a Superbrands 2008 Programban résztvevő és annak előnyeit élvező márkatulajdonosok megismerhessék a fogyasztók véleményét.

2008-ban a felmérés a Superbrands-eken túl a Business Superbrands-ek vizsgálatára is kiterjedt. Ennek során vállalatvezetőket, vállalati felsővezetőket kérdeztek meg, a 10 vagy annál több foglalkoztatottat alkalmazó vállalatok körében.

A 2008-as Superbrands-programban részt vevő márkák
A Superbrands program legfőbb értéke, hogy a széles közönséget megismerteti a legkiválóbb márkákkal, illetve a márkatudatos fogyasztói döntések jelentőségével. A szervezők ezért 2008 őszén nagyszabású kampányt indítottak a magyarországi szupermárkák népszerűsítésére. A programot bemutató hírek mellett közterületi eszközökön, a nyomtatott és az online sajtóban, televízióban és rádióban is megjelennek a magyarországi Superbrands márkabemutató hirdetései.

Year of the Brands 2008 Gála, a társadalmi felelősségvállalás jegyében
A Year of the Brands Gála megszervezésekor a szervező Superbrands Magyarország tudatosan törekedett arra, hogy meghívottjai személyesen is átérezhessék, milyen könnyed és élvezetes is lehet felelősen cselekedni.

Nemcsak a helyszínt választották ki felelősen, hanem a szervezés során folyamatosan gondolták végig a nyomtatott anyagok elkészítésének módját, a környezettudatosság és a catering szempontjainak érvényesítését, a civil partnerek bevonásának lehetőségét, valamint egyéb, az esemény jellegéhez kapcsolódó felelős részelemek kidolgozását.

A Superbrands díj gondolatiságához mérten színvonalas rendezvény részeként a díjak exkluzív átadása mellett, bárzongorista játéka, élő tánczene, kiállítás és természetesen vacsora is szolgálta a meghívottak kellemes időtöltését

http://www.superbrands.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük