nybeon.jpgÖsszesítette az elmúlt fél év saját weboldalán történt kereséseit és foglalásait a Beontrips online utazási iroda. Az idén indult hazai startup mintegy 200.000 böngészés adatait elemezte ki a magyarok utazással kapcsolatos „bakancslistájával” kapcsolatban.

 

A karácsonyi és szilveszteri utazások célpontjai között New York végzett az élen, a keresések és foglalások 15 százaléka vonatkozott az észak-amerikai metropoliszra. Az utazni vágyók 12 százaléka London fele vette volna szíve szerint az irányt az év végi kikapcsolódáshoz, harmadik a listán Dubaj a maga 11 százaléknyi érdeklődőjével. A dobogóról lecsúszott, de a top 5 karácsonyi és szilveszteri úti cél között Thaiföld két desztinációval is szerepel: Phuket a negyedik, Bangkok pedig az ötödik helyre került.

Ha nem a december végi utakat vizsgáljuk, más preferencia lista áll elő. A legnépszerűbb európai úti cél Róma, a keresések közel egyharmadával (30%), a keresések több mint negyedével (26%) Párizs szorosan a második, mögöttük leszakadva Barcelona kerül a képzeletbeli európai dobogó legalsó fokára (9%). Az európai top 10-es ligába még London (8%), Málta (7%), Amszterdam (5%), Korfu (5%), Prága (4%), Catania (Szicília) (3%) és Nápoly (3%) került be a Beontrips-es utazók keresései alapján. A globális desztinációk között ugyanez a népszerűségi sorrend, európai túlsúly a jellemző; az ötödik helyen tűnik fel az első Európán kívüli város, New York.

 

A magyar utazók átlagosan 15 perc alatt foglalják le online az utazásukat

„Kíváncsiak voltunk, az elmúlt hét hónap keresései kirajzolnak-e valamiféle tendenciát, preferencia sorrendet a hazai utazók vágyaival, utazási szándékaival kapcsolatban, ezért összegeztük és elemeztük ki az összes eddigi keresést és foglalást, amely a májusi indulásunk óta a honlapunkon történt” – indokolta a most elvégzett felmérés legfontosabb okait Orosz András, a Beontrips ügyvezetője. A cégvezető érkedekességképp hozzátette, a legközelebbi keresett úti cél Pozsony, a legtávolabbi az új-zélandi Auckland volt. A legkülönlegesebb helyek, amelyeket utazási vágyakkal böngésztek a hazai felhasználók Ulánbátor (Mongólia), Antananarivo (Madagascar), Caticlan (Fülöp-szigetek) és Ushuaia (Tűzföld, Argentína).

A cégvezető rámutatott, nemcsak az úti célokat, de a felhasználási, böngészési szokásokat is vizsgálták, ez alapján az állapítható meg, hogy az utazók átlagosan 15 perc alatt állítják össze és foglalják le utazásukat az oldalon, de a leggyorsabb foglalás mindössze 4 percig tartott. A rövidebb, európai városlátogatások átlagosan háromnapos utazást jelentenek, a távolabbi túrák átlagos hosszúsága pedig tíz nap. Egy-egy utazást a nagy átlagot tekintve mintegy három hónappal előre terveznek meg a magyarok.

 

„A tipikus Beontrips utas a harmincas éveiben jár, a párjával vagy barátokkal utazik egy hosszú hétvégére, ahol háromcsillagos hotelben száll meg. Az elmúlt hónapokban növekedésnek indult az egzotikus desztinációkat, illetve nyaralást foglalók száma” – elemezte a friss tapasztalatokat Orosz András. Az utasok a praktikus körutazás tervezővel sokféle kombinációt terveznek, jellemzően 2-3 megállót, például az Egyesült Államokon belül vagy a skandináv országokat összekötve, de talán a legváltozatosabb élményt egy megvalósult európai körút jelentette, amely során 10 nap alatt 6 várost és 5 országot sikerült bejárni, egy mindössze 300,000 Ft/fős keretből.

 

„Természetesen utasainknak a kedvező árak is fontosak. Mivel biztosak vagyunk áraink versenyképességében, legjobb ár garanciát adunk utazási csomagjainkra. Az utas nem járhat rosszul: ha a foglalást követően ugyanazt a repülőjegyet és szállást külön-külön alacsonyabb áron találja meg, a különbözetet visszatérítjük” – emelte ki Orosz András.

 

Újdonság, hogy decembertől már európai élcsapatok focimeccseire is foglalhatóak jegyek a beontrips.com-on. Így tovább bővült a programajánlatok köre, a múzeum és egyéb látványosságokon felül már rangos sportesemények belépőjegyeit is egyetlen kattintással hozzá lehet adni az utazási csomaghoz. Első körben az utazás mellé a Real Madrid, a Barcelona, a Bayern München, a Borussia Dortmund, az AS Roma, a Lazio, a Napoli, valamint az AC Milan hazai mérkőzéseire vásárolhatnak jegyeket a futball rajongói, és folyamatosan bővül mind a klubok és események, mind a sportágak listája.

 

A Beontrips Kft. utazási portálja 2017 áprilisában indult útjára Magyarországon. Nagy iparági tapasztalattal rendelkező, magyar alapítók által létrehozott vállalkozás mögött hazai és külföldi befektetők állnak. A vállalkozás középtávú célja, hogy meghatározó szereplővé váljon a közép-kelet-európai régióban a digitális utazási irodák, utazási oldalak között. A beontrips.com már 100,000-nél több szálláshely és több száz légitársaság, valamint európai távolsági buszjáratok és számtalan programszervező aktuálisan elérhető ajánlatát tartalmazza. A cég innovatív térképes utazástervezője segít az utazás megtervezésében, ahol az utazni vágyók egyszerűen és saját maguk állíthatják össze a teljes, akár több földrészen található állomásokat összekötő utazásukat és az ott tervezett aktivitásokat. A cég az utazási irodáktól törvényileg megkövetelt valamennyi biztosítással és engedéllyel rendelkezik mind Magyarországon, mind Lengyelországban.

 

https://hu.beontrips.com

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük