Növekedés és beruházás a recesszió ellenére – Idén előtérbe kerülhetnek a hosztingolt megoldások
6 perc olvasás
A NEXON 2009-es éves eredményei a recesszió ellenére is növekedést mutatnak, sőt, a vállalatnál jelentős informatikai beruházásokra is sor került. A HR informatikai piacon tevékenykedő cég ügyvezetője, Ocskay Szilárd büszke arra, hogy a tavalyi évben is sikerült megőrizni munkahelyeket, és bizonyos területeken még fejlesztették is a munkavállalói létszámot.
A NEXON 2009-es éves eredményei a recesszió ellenére is növekedést mutatnak, sőt, a vállalatnál jelentős informatikai beruházásokra is sor került. A HR informatikai piacon tevékenykedő cég ügyvezetője, Ocskay Szilárd büszke arra, hogy a tavalyi évben is sikerült megőrizni munkahelyeket, és bizonyos területeken még fejlesztették is a munkavállalói létszámot.
2009-ben a válság ellenére kis mértékben nőtt a magyar humáninformatikai piacot vezető NEXON árbevétele, így meghaladta a 2,8 milliárd forintot. Mivel tavaly a jelentős informatikai megrendelések és a nagy pályázatok elmaradtak, a vállalat több korábbi ügyfele pedig leépítésekre vagy tevékenységének megszüntetésére kényszerült, az eredmény mögött jelentős munka rejlik.
A válságnak ugyanakkor nem csak negatív, hanem pozitív hatásai is voltak a NEXON-ra nézve, sok vállalat egyértelműen a nehéz gazdasági helyzet miatt fordult a költséghatékonyabb megoldások felé. Így például jelentősen nőtt az optimális munkarendek kialakítását segítő munkaidő-nyilvántartó szoftverek iránti igény. Emellett számos vállalat felismerte, hogy a humánügyviteli feladatok kiszervezésével növelheti hatékonyságát, ami nagymértékben hozzájárult a NEXON outsourcing üzletágának közel 20 százalékos növekedéséhez.
Hangsúly az SaaS alapú szolgáltatásokon
A NEXON a humáninformatikai piac kétharmadát jelentő kkv szektorban 5 százalékkal növelte az eladott licencek számát, ennek köszönhetően sikerült megőriznie domináns pozícióját. „A számokban kifejezett eredmények mellett ugyanakkor arra is büszkék vagyunk, hogy a válság ellenére sem kellett elbocsátani munkatársakat, sőt, az alkalmazottak száma kis mértékben még növekedett is" – mondta Ocskay Szilárd, a NEXON ügyvezető igazgatója.
A vállalat stabilitását mutatja, hogy több mint 50 millió forintos informatikai beruházást hajtott végre. Ennek eredményeként növekedett a NEXON rendszereinek teljesítménye, továbbá kialakításra került egy korszerű technológián alapuló virtualizált szerverkörnyezet, amely a távoli elérést választó ügyfeleket szolgálja ki. Ocskay Szilárd emellett úgy gondolja, hogy a válság idén is éreztetni fogja hatását, ezért terveik között szerepel az egy bérlős hosztingolt megoldások (SaaS – Software as a Service) hangsúlyosabbá tétele, amelyek révén az ügyfelek a licenc megvásárlása és nagyobb beruházás nélkül is minőségi szolgáltatáshoz juthatnak.
Az ügyvezető tapasztalatai szerint egyre több vállalat ismeri fel annak jelentőségét is, hogy a dolgozók bevonhatók a HR folyamatokba, így 2010-ben a legnagyobb fejlődés az interaktív felületek és a dolgozói önkiszolgáló rendszerek területén várható. Ezt támasztja alá az is, hogy a cég 2009-ben több száz ügyfelénél vezette be a persONLINE webes dolgozói önkiszolgáló rendszerét.
A NEXON eredményei az elmúlt években:
2008 |
2009 |
||
Árbevétel (eFt) |
2 794 000 |
2 820 000 |
|
Eredmény (eFt) |
259 000 |
290 000 |
|
Létszám |
220 |
235 |
|
Ügyfélszám |
3 000 |
3 100 |
Az SaaS (Software as a Service – szoftver, mint szolgáltatás) lényege, hogy a szolgáltató online hozzáférést biztosít szoftvereihez, és a használat függvényében számítja ki a havidíjat. A szoftver így tulajdonképpen nem kerül a vállalat tulajdonába, csak igénybe veszi, használja annak különböző funkcióit. A program fejlesztéséről, frissítéséről, valamint a szükséges infrastruktúra üzemeltetéséről egyaránt a szolgáltató gondoskodik.
Az SaaS rendszer előnye, hogy bár a vállalat elvégezheti a szoftver által támogatott feladatokat, nem kell nagyobb beruházással számolni a bevezetésekor, hiszen nincs szükség sem a licenc megvásárlására, sem az informatikai háttér fejlesztésére. Ezért ez a megoldás elsősorban az olyan cégek számára előnyös, amelyek kevés erőforrással rendelkeznek. A szolgáltatás további előnye a tervezhetőség, a költségek könnyen ellenőrzés alatt tarthatók a havidíjas rendszer révén. A szoftver használatától függő havidíj révén ráadásul ez a megoldás különösen költséghatékony a kisebb vállalatok számára, akik nem használnák ki egy saját tulajdonú rendszer lehetőségeit.
A SaaS esetében két alapvető modell létezik: az egy bérlős és a több bérlős. Utóbbi esetében a szoftver havidíja alacsonyabb, ugyanakkor testreszabhatósága erősen korlátozott, ezért elsősorban akkor jelent megoldást, ha a vállalatnak nincsenek speciális igényei.
Az alábbiakban összefoglaltuk a szoftvervásárlás, az SaaS szolgáltatás valamint az outsourcing főbb előnyeit, illetve azokat a szempontokat, amelyeket a vállalatoknak célszerű mérlegelnie a választás előtt:
Főbb előnyök |
Főbb hátrányok |
|
Szoftvervásárlás |
|
|
SaaS |
|
|
Outsourcing |
|
|