Oracle Magyarországon: További növekedési lehetőségek a közigazgatási reform kapcsán
6 perc olvasásA kedvező globális és regionális forgalmi adatok alapján jól működik az Oracle alkalmazás stratégiája: az új Oracle-alkalmazáslicencekből származó globális bevételek 65%-kal, az EMEA régió forgalma 50%-kal nőtt az egy évvel korábbi negyedévhez képest, a cég e területről származó hazai bevételei pedig megtízszereződtek az elmúlt négy évben.
A kedvező globális és regionális forgalmi adatok alapján jól működik az Oracle alkalmazás stratégiája: az új Oracle-alkalmazáslicencekből származó globális bevételek 65%-kal, az EMEA régió forgalma 50%-kal nőtt az egy évvel korábbi negyedévhez képest, a cég e területről származó hazai bevételei pedig megtízszereződtek az elmúlt négy évben.
A vállalat az alkalmazások terén különösen fontosnak tartja a közigazgatási szektort, amely számára a szektor sajátosságainak megfelelő megoldások mellett a regionális tapasztalatok átadásával igyekszik minél nagyabb értéket teremteni.
A 2008-as pénzügyi év első negyedévében az új Oracle-alkalmazáslicencekből származó bevételek 65%-kal nőttek az előző év hasonló időszakához képest, szemben az SAP által az új licencek terén a legutóbb lezárult negyedévében elért 18%-os növekedéssel. Az EMEA régióban a növekedés aránya e téren elérte az 50 %-ot. Mindezek alapján beigazolódni látszik a cég alkalmazás-stratégiája, amelyben iparág-specifikus, a teljes vertikumot kiszolgáló rendszerek felé terjeszkedik, a nagyvállalatoktól a középvállalati méretekig.
A dinamikus fejlődés mögött többek között az áll, hogy az Oracle egyre több "zöldmezős" üzleti alkalmazást vezet be Kelet-Európában és a CIS államokban, azaz egyre több olyan ügyfélre tesz szert ebben a régióban, ahol korábban még nem rendelkeztek ilyen megoldásokkal. A régióban kétszámjegyű a növekedés e téren, emellett a kiugróan magas a CRM terjedése, elsősorban a telekommunikációs, a pénzügyi és a gyártói szektorban. A nagyvállalatok komoly átszervezési projekteket hajtanak végre, hogy jobban megfeleljenek a nyugat-európai szintnek megfelelő termelékenység elérése érdekében.
Az Oracle további komoly üzleti lehetőséget lát Kelet-Európában és a CIS térségben, ahol az EMEA régiónál gyorsabb a növekedés. A cég már nem csak Amerikában és a világ több más pontján előzte meg az SAP-t, hanem Oroszország főbb területein, Dél-Kelet-Európában és Törökországban is. Mindemellett erős a jelenléte olyan kisebb országokban is, mint Szlovákia vagy Ausztria. Mindez nem csak annak köszönhető, hogy a cég alkalmazásai megfelelnek a régió agilitásra és gyorsaságra építő fejlesztési igényeinek, hanem a heterogén architektúrának és köztesplatformnak, illetve az egyedi fejlesztési lehetőségeknek is. Az akvizíciók és a házon belül folyó fejlesztések révén az Oracle iparági megoldásokat kínál az összes nagyobb gazdasági szektor számára, illetve piacvezető a speciális és "niche" termékek terén is. (G-Log, Demantra, Metasolv, stb.)
Az Oracle magyar leányvállalatának alkalmazás-bevétele megtízszereződött az elmúlt négy évben, a vállalat ezzel a piaci részesedés tekintetében is lényegesen közelebb került legfőbb versenytársához. Gyors ütemben terjednek az elmúlt években végrehajtott akvizíciók során a céghez került termékek, különösen a JD Edwards és a banki számlavezető i-Flex.
A vállalat számos új alkalmazás-ügyfélre tett szert a közelmúltban. Ezek közül kiemelkedő a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, amelynél az oktatási intézmény speciális igényeinek is megfelelő Oracle E-Business Suite-ot vezetik be az Oracle üzleti intelligencia megoldásával együtt. Az intézmény korábban egy saját célokra fejlesztett, nagyon specifikus könyvelési, bérszámfejtési és alapvető logisztikai funkciókat ellátó alkalmazást használt, amely gyenge elemzési és jelentéskészítési funkciókkal rendelkezett. Ezzel szemben a most bevezetett szabványos vállalatirányítási rendszer képes megfelelni a korábbi elvárásoknak is, és emellett olyan további területekre terjeszthető ki az informatikai támogatás, amely korábban nem volt megvalósítható.
Az elmúlt pénzügyi évben a BME-nél elért siker mellett az Oracle megerősödött az iparági megoldások terén is. Három pénzintézetnél – az Allianz Bankban, az FHB Bankban és Oberbankban – lezajlott az iFlex banki megoldás bevezetése, emellett egy újabb jelentős piaci szereplő – az OTP Bank – is e szoftver mellé tette le a voksát, amely a külföldi számlavezetések kezelését valósítja meg e megoldással. Tovább erősödött a vállalat jelenléte több olyan szektorban is, amelyre a JD Edwards vállalatirányítási rendszer rendelkezik speciális megoldásokkal. Az építőiparban 3 új vállalatnál talált gazdára az iparági megoldás, és a borászatok közül is többen – köztük a Tokaj Kereskedőház és a Hilltop – felismerték a JD Edwards borászati szoftverében rejlő előnyöket.
Az Oracle a kis- és középvállalatok támogatására hozta létre az Oracle Accelerate programot, amelynek célja az, hogy az Oracle partnerhálózat kiemelt partnerei teljes körű, könnyen beszerezhető, ugyanakkor az ágazat igényeit messzemenőkig szem előtt tartó megoldásokat fejleszthessenek ki a kis- és középvállalatok, illetve a kis és közepes méretű igazgatási szervek számára. Az Oracle Accelerate lényege, hogy olyan készre fejlesztett alkalmazáscsomagokat kínál, amelyek az ügyféloldalon könnyen és gyorsan bevezethetők, ugyanakkor átfogó iparági funkciókkal a teljes értékláncot lefedik. A program részeként a partnerek az Oracle Business Accelerators nevű rendszert is megkapják, amely a bevezetést meggyorsító telepítési eszközöket, sablonokat és feldolgozási folyamatokat tartalmaz. További előnyt jelent az automatikus frissítési szolgáltatás, amely nagymértékben leegyszerűsíti a verziófrissítéssel járó teendőket.
Az Oracle világszinten piacvezető megoldásszállító a közigazgatásban. Az évtizedek során megszerzett tapasztalat és a stratégiai irányvonalnak köszönhetően felhalmozott erőforrások lehetővé teszik számára, hogy egy termékeket szállító cégen messze túlmutató módon üzleti partnerként tekintsen a kormányzatra, és átadja hasznosításra a korábban megszerzett tudását, hozzájárulva ezzel a közigazgatási informatikai reformok sikerességéhez.
Ennek szellemében működik magyarországi székhellyel a kormányzat különböző ágazatait segítő, a teljes kelet-európia térséget segítő közigazgatási kompetencia központ, amely számos sikeres projekt előkészítésében vett már részt. A konkrét projektek mellett a központ számos, a kelet-európai régió szinte valamennyi országát egyaránt érintő kérdésben – mint például a belső szolgáltató központok kialakítása, a szabványosítás vagy a komplex projektek előkészítésének módja – segíti a kormányzatok döntéshozóit.
Az Oracle alkalmazásai a közigazgatás szinte minden területén megtalálhatóak. Az Oracle State Treasury pénzügyi irányítási és kifizetési megoldását használja az orosz, kazah, albán és bosznia-hercegovinai államkincstár. Az angol National Health Service (Nemzeti Egészségszolgáltató) az Oracle Human Capital Management megoldását használja több százezer alkalmazottjának emberi erőforrás kezelésére. Számos helyen (pl. New York városában) használják állampolgárokat érintő hatósági ügyek hatékony kezelésére az Oracle CRM megoldásait.