Pénzügy, kereskedelem és az autóipar vezet az online hirdetések terén
3 perc olvasás
Az online hirdetési kampányokból a legnagyobb szelet azon vállalkozásoké, amelyek a pénzügyi szolgáltatások, a kereskedelem és az autóipar területén tevékenykednek. Ez csak egy megfigyelés a nemrég közzétett jelentésből, amelyben a Gemius az egyes cégek online reklámmegjelenéseit vizsgálta Közép- és Kelet-Európában.
Az online hirdetési kampányokból a legnagyobb szelet azon vállalkozásoké, amelyek a pénzügyi szolgáltatások, a kereskedelem és az autóipar területén tevékenykednek. Ez csak egy megfigyelés a nemrég közzétett jelentésből, amelyben a Gemius az egyes cégek online reklámmegjelenéseit vizsgálta Közép- és Kelet-Európában.
Az elemzés azokra az országokra terjedt ki, ahol a Gemius méri az online kampányokat és lefedi a piac legalább 50 százalékát. Ezek; Bulgária, Horvátország, a Cseh Köztársaság, Magyarország, Litvánia, Lettország, Lengyelország, Románia, Szerbia és Szlovákia. A jelentés a 2013. augusztus és 2014. január között kiszolgált online hirdetések adatait tartalmazza.
A Gemius vizsgálta, mely iparágak hasítják ki a legnagyobb darabot az online reklámokból. Kiderült, hogy Szlovákiában, Bulgáriában és Magyarországon például a legnagyobb részben a pénzügyi szolgáltatók (az online hirdetések aránya, 16, 15 és 13 százalék volt). Litvániában és Csehországban az internetes hirdetési kampányok közel 20 százaléka kapcsolódik a kereskedelemhez (19 és 17 százalék), míg Horvátországban és Romániában is az autóipar vezet (20 és 11 százalékkal). Szerbiában a távközlés áll az élen (25 százalék); Lettországban a szabadidős szolgáltatásokkal kapcsolatos hirdetések (19 százalék) Lengyelországban pedig az élelmiszeripar (13 százalék).
Nézzük mely iparágak maradnak le az online hirdetések terén. Magyarországon csakúgy mint Bulgáriában, és Romániában – ez az ingatlan szektor (nálunk 0,65 százalék, a másik két országban pedig 0,35 százalék), Litvániában és Lettországban háztartási cikket hirdetnek a legkevésbé online (arányuk 0,38 és 0,73 százalékkal). Szerbiában és Horvátországban a gyógyszeripari hirdetések aránya a legkisebb – mindössze 0,53 és 2 százalék, míg Csehországban a legutolsó helyen az üdítőitalok és az alkohol áll (0,82 százalék). Szlovákiában viszont, a szabadidős szolgáltatásokkal kapcsolatos hirdetésekből volt a legkevesebb online kampány (2 százalék), Lengyelországban pedig az utazás volt az a szektor, mely a legkisebb százalékban hasított ki az online reklámokból (2 százalék).
Fenti adatok a gemiusAdMonitor-ból származnak, mely egy átfogó jelentés a legnépszerűbb hirdetési formátumokról, a leggyakrabban hirdetett iparágakról és trendekről a digitális reklám területén. Az adatok a gemiusDirectEffect, a Gemius online hirdetési kampányok hatékonyságának mérése és az AdOcean, a Gemius hirdetés kiszolgáló rendszerének adatai alapján állnak rendelkezésre. A kutatásban 10 közép-kelet európai ország adatai szerepelnek; Magyarország mellett Bulgária, a Cseh Köztársaság, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Szerbia és Szlovákia.