Több mint 50 százalékkal javult a Masterplast működési eredménye 2014-ben
4 perc olvasás
A Masterplast Nyrt. közgyűlésén a tulajdonosok elfogadták a társaság beszámolóját, mely szerint a vállalat 82 millió euró árbevétel mellett 765 ezer eurós mérleg szerinti eredménnyel zárta a 2014-es évet. A beszámolóból kiderül, hogy az egész évben kedvezőtlen iparági környezet ellenére a Masterplast 56 százalékkal javította működési eredményét.
A Masterplast Nyrt. közgyűlésén a tulajdonosok elfogadták a társaság beszámolóját, mely szerint a vállalat 82 millió euró árbevétel mellett 765 ezer eurós mérleg szerinti eredménnyel zárta a 2014-es évet. A beszámolóból kiderül, hogy az egész évben kedvezőtlen iparági környezet ellenére a Masterplast 56 százalékkal javította működési eredményét.
A Masterplast Nyrt. keddi közgyűlésén a tulajdonosok elfogadták a vállalat beszámolóját, mely szerint a költségtakarékosabb, hatékonyabb gazdálkodásnak köszönhetően számottevően javult a Masterplast működési eredménye, ami hosszú távú, fenntartható eredményességet biztosíthat. A vállalat 2014-ben 81,6 millió euró árbevételt ért el, mely kismértékben meghaladja az előző évit. A vállalat a kedvezőtlen gazdálkodási környezet ellenére tovább erősítette pozícióját a magyar és a kelet-közép-európai építőipari piacon, melynek eredményeképpen jelentősen javította működési eredményét. Az EBITDA 2014-ben 5 millió euró volt a bázis időszak egyszeri tételektől tisztított 3,2 millió eurójával szemben, ami 56 százalékos eredményjavulásnak felel meg. Ezzel a társaság a célul kitűzött (6%) szintet meghaladó, 6,2 százalékos EBITDA-t ért el. A vállalat menedzsmentje idén 7 százalékot közelítő, 2016-ban 8 százalékos EBITDA elérését tűzte ki célul. A javuló számok hátterében többek között a 2013-ban átalakított kereskedelempolitika állt. Ennek keretében a vállalat az árbevétel növelése helyett az eredménytermelésre, a magasabb nyereségtartalmú termékek értékesítésére helyezi a hangsúlyt.
A Masterplast megerősítette 2020-ig terjedő stratégiáját, melynek fő célja, hogy az egyre jobban szerteágazó vevői igényekhez igazítsa termék- és szolgáltatási portfolióját, és az európai szigetelőanyag-piac meghatározó szereplőjévé váljon. A Masterplast középtávú célja, hogy részvényei a tőzsde Prémium kategóriájába kerüljenek. Tibor Dávid, a Masterplast elnök-vezérigazgatója ezzel kapcsolatban a közgyűlésen jelezte, hogy mivel a részvények több mint 70 százalékát a társaság két alapítója, míg a részvények többi részének jelentős hányadát pedig intézményi befektetők birtokolják, ezért a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett papíroknak egyelőre korlátozott a forgalma. A likviditás növelése a tulajdonosok egyik fontos célja, amelynek lehetőségeit jelenleg vizsgálják. A vezetés megerősítette, hogy a vállalat megfelelő mértékű nyereség elérése esetén a későbbiekben osztalékfizetést is elképzelhetőnek tart, amennyiben nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot.
A Masterplast Nyrt. gazdálkodási adatai (konszolidált, IFRS szerinti) *
|
2013 |
2013 |
2014 |
Változás ** |
2014 |
Romániai kártérítési bevétel nélkül |
Ukrán beruházás értékvesztése nélkül |
||||
Értékesítés árbevétele |
81 322 |
81 322 |
81 605 |
+0,3% |
81 605 |
Adózott eredmény |
1 215 |
155 |
766 |
+493% |
1 575 |
EBITDA |
4 232 |
3 172 |
5039 |
+56% |
5039 |
EBITDA hányad |
5,2% |
3,9% |
6,2% |
|
6,2% |
* adatok ezer euróban; ** az egyszeri tétellel (Romániai kártérítési bevétel) csökkentett bázisadatokhoz képest
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 12 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal. A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat 2014-es árbevétele 81,6 millió euró volt. További információk: http://www.masterplast.hu/cegunkrol_hu