„Többet érsz”, ha többet adsz! – egy rendhagyó kiállítás és díjátadó – képriport
8 perc olvasás
A Vodafone Magyarország Alapítvány idén is meghirdette „Többet érsz" programját, melynek keretében a szerencsés pályázók – teljes munkaidőben – egy éven keresztül dolgozhatnak „Angyalként" egy-egy általuk kiválasztott magyarországi civil szervezetnél. Fizetésüket ez idő alatt az Alapítvány biztosítja. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2009-ben rendhagyó kiállítással hirdette meg az egyéni felelősségvállalást támogató programját
A Vodafone Magyarország Alapítvány idén is meghirdette „Többet érsz" programját, melynek keretében a szerencsés pályázók – teljes munkaidőben – egy éven keresztül dolgozhatnak „Angyalként" egy-egy általuk kiválasztott magyarországi civil szervezetnél. Fizetésüket ez idő alatt az Alapítvány biztosítja. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2009-ben rendhagyó kiállítással hirdette meg az egyéni felelősségvállalást támogató programját
A program népszerűsítésére a Vodafone alapítványa ruhatervező pályázatot hirdetett művészeti iskolák hallgatói körében, illetve elismert hazai divattervezőket kért fel egyedi ruhatervek elkészítésére. A fiatalok feladata különleges munkaruha tervezése volt főállású, közhasznú feladatot vállaló „Angyalok" számára. Az Uránia Nemzeti Filmszínházban látható kiállításon a zsűri által legjobbnak ítélt ruhák mellett Anh Tuan, Nanushka, az Artista, a Je suis Belle, és a USE által megálmodott és megvalósított kreációk is megtekinthetők 2009. május 7-ig.
Az idei „Többet érsz" program pályázati felhívására 2009. május 24-ig lehet jelentkezni a http://www.tobbetersz.hu/ honlapon található pályázati űrlap kitöltésével. A részletes pályázati feltételekről ugyanitt tájékozódhatnak az érdeklődők. A sikeres pályázókat és programjukat többkörös elbírálási folyamat végén, várhatóan 2009 júniusának második felében mutatják be. A pályázatok elbírálásában a Vodafone Magyarország Alapítvány Kuratóriumának munkáját az Önkéntes Központ Alapítvány és a Vodafone humán erőforrás szakemberei mellett Béres Zsuzsa, az Elle magazin és Mihalicz Csilla, a Nők Lapja újságírói segítik. segítik.
A „Többet érsz" program a Vodafone alapítványok jótékonysági kezdeményezése, mely 2002-ben indult, a mobilszolgáltató új-zélandi alapítványától. A program alapötlete szerint lehetőséget kell adni az embereknek, hogy az általuk fontosnak tartott, a társadalom érdekeit szolgáló feladatoknak szentelhessék magukat.
A Vodafone Magyarország Alapítvány először 2008-ban hirdette meg a pályázati lehetőséget, akkor több mint 150 pályázó közül négy nyertest választott ki az Alapítvány Kuratóriuma. A győztesek 2008 őszén kezdték meg munkájukat az általuk kiválasztott civil szervezeteknél: Domszky Zsófia a Mosoly Alapítványnál, Pálfi Annamária az Oltalom Karitatív Egyesületnél, Legoza Judit a debreceni ÉLETFA Önkéntes Központnál és Herpainé Márkus Ágnes a Szociális Innovációs Társulásnál.
Többet érsz, ha többet adsz! – munkaruha főállású angyaloknak
DIVATTERVEZŐK
USE
A USE – unused tervezői 2004-ben debütáltak első őszi/téli kollekciójukkal Budapesten. A védjegy alapítói: Füzes Eszter, Godena-Juhász Attila és Tóth András. Pályafutásuk kezdetén rögtön elnyerték a Hungarian Fashion Awards „év fiatal divattervezői" címet. A párizsi divathéten félévente bemutatják legutóbbi kollekciójukat 2005 tavasza óta.
A márka nőideálja életkorban nem megfogható. Zárkózott, mégis erotikus, finom, nőies stíluson, valamint letisztult, minimalista forma- és színvilágon keresztül jelenik meg.
Koncepció
„Egyszerű, tiszta, uniformizált, nemtelen, kortalan és ebből fakadóan mindenki számára szabadon asszociatív. A USE – unused angyali egyenruháját egyszerre inspirálták letűnt korok formaruhái, az egyszerű gyermeki papírkivágások és egy tiszta, érthető szimbólum, amely az összefogás, az egymásra figyelés és a szeretet jelképe."
Artista
Az Artista Stúdiót hat tervező hozta létre 1993 decemberében: Imre Katalin, Iván Júlia, Köves Ábel, Rácz Nóra, Schön Edina, Stampf Katalin.
A tervezők célja sajátos, egyedi image, hangulat kialakítása és folyamatos frissítése. Ennek sikerét igazolja számos szakmai elismerés, hazai és külföldi pályázatokon nyert díjak, elhíresült bemutatók és rendezvények.
Koncepció
„Az öltözéket az 1900-as évek elejének szecessziós nőideálja inspirálta, és annak dekorativitása, könnyed, már-már angyalian légies megjelenése hatja át."
Anh Tuan
Luu Anh Tuan vietnámi származású divattervező 2006-ban indította el saját márkáját ANH TUAN néven. 2008-ban elnyerte a Hungarian Fashion Awards „év fiatal divattervezője' címet. Kollekciójának lényegét a geometriai formák adják.
Koncepció
„A nagyvárosok Angyalai csak teszik a dolgukat érdek, feszültség és elvárás nélkül. Ezek az Angyalok nemcsak belülről tiszták, hanem kívülről is szépek és elegánsak. Az ANH TUAN 'urban angel outfit' tiszta, egyszerű vonalvezetésű és merész. A ruha ujja és háta egy jelképes szárnyként segíti, hogy az 'angyal' tehesse dolgát anélkül, hogy ebben a ruhája akadályozná. Kényelmes, modern és formabontó. Szárnyalj!"
Nanushka
A becenév mögött Sándor Szandra, a London College of Fashion-ben végzett fiatal magyar divattervező bújik meg.
Nanushka kollekciói a kezdetektől a label-re jellemző egyedi irányvonalat képviselik, amelyek a divat általános trendekre épülő értékrendszerét alapjaiban kérdőjelezik meg, a komfort és a funkció előtérbe helyezésével.
Koncepció
„A kiindulópontom a munkaruha tervezésénél természetesen a szárny volt, mivel számomra egy angyal elképzelhetetlen nélküle. Továbbá szem előtt tartottam, hogy a ruha "munkaruha" funkciójának megfeleljen, kényelmes legyen, de ugyanakkor bármilyen helyzetben megfelelő viselet lehessen képzeletbeli Angyalom számára. A Nanushka ruhákra jellemző letisztultság és játékosság is fontos kiindulópontul szolgált a darab tervezésekor. Így lett a ruha fő eleméből, a szárnyakból masni, mely nemcsak hogy elegáns, de vidám is. Igazán Angyali viselet bármely jótevő számára."
Je Suis Belle
A márkanév 2005 elején született két fiatal iparművész hallgató, Dévényi Dalma és Kiss Tibor együttműködésének védjegyeként. A Je Suis Belle kecses, játékos és nőies ruhákat jelöl. A ruhák egyszerre kínálnak letisztultságot, csendes eleganciát és felszabadítóan játékos magabiztosságot. Ugyanakkor fontos jellemzőjük a variabilitás, a klisék újrarendezése/átmosdatása könnyed, magától értetődően friss szabászati gesztusok mentén.
Koncepció
„A tervünk a 2009 tavasz-nyári kollekciónk egyik kulcsdarabja. A sziluett légiesen könnyed, amelyet az anyaghasználat – selyem és pamut – is fokoz. Az angyali nemtelenség, a rejtőzködés, az előtűnés alakította fantáziánkat. A hagyományos férfiing karakterét nőiesítettük ruhává, a halmozással pedig elmostuk a körvonalakat."
PÁLYÁZÓK
Kupeczik Ágnes
Magyar Képzőművészeti Egyetem
Festő szak
IV. évfolyam
Koncepció – 1. helyezett
„A ruha egyszerű, tiszta vonalvezetésű, Angyalok alakjához simuló. A szívnél kapcsolódik a ruhához egy szív alakú rész, ez utal arra, hogy amit egy Angyal tesz, az szívből jövő cselekedet. De a szív kicsi, épp csak elő- előbukkan a felsőrész alól, hisz a jótevők személye is olykor rejtve marad a megsegítettek szemében. A felsőrész angyalszárnyra asszociál, épp csak egy kicsi utalás ez is, nem a külsőség a lényeg."
Koncepció – 2. helyezett
„Szív. Szárny. Szépség. Szeretet. Szavak, amelyek egy angyal kapcsán eszembe ötlenek. Koncepcióm szerint a ruha, amely felső részén szív alakot formál, tükrözi a munkálkodás odaadó, szívből jövő jellegét. A ruha hátuljáról szárnyak indulnak, amelyek körbefonva angyaluk alakját és a szívet, körülölelést, gondoskodást, óvást jelképeznek. A ruha színében piros és fehér. A fehér tisztaságot, a piros erőt sugároz."
Szalai Sára
Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola
Textil szak
V. évfolyam
Koncepció – 3. helyezett
„A Főállású Angyalokat nem a szárny vagy a glória teszi igazi angyalokká. Inkább az, amit másokért tesznek. Ezért a munkaruha tervezésekor ez utóbbit vettem figyelembe.
A ruha – amellett, hogy viselője csinos és légies marad benne – maga is segítségére lesz egy Főállású Angyalnak, hiszen két, egy-egy táska szerepét betöltő zseb foglal helyet az oldalán. Így mindig kéznél lehet mindaz, amire egy segítő Angyalnak szüksége van munka közben."
Czirják Zsófia
Budapesti Divatiskola
Divat-stílustervező szak
I. évfolyam
Koncepció
„Ami inspirált a tervezéskor: angyal, szociális érzékenység, munkaruha, környezetvédelem, Vodafone Alapítvány. Az angyalságot, szociális érzékenységet angyalszárnyra emlékeztető puffos ujj fejezi ki, amelynek körvonala egyben a Vodafone Alapítvány logója.
A felsőrész aszimmetrikussága azt jelképezi, hogy olyan emberek megsegítése a cél, akiknek ‘csak egy szárnyuk van', akiket a társadalom kirekesztett.
A környezettudatosság az anyaghasználat átgondoltságában mutatkozik meg: könnyen lebomló, újrahasznosítható anyagok, biopamut, kenderkötélre emlékeztető kantár."