EuroAstra

Tragikus autóbuszbaleset – az ombudsman már 2009-ben figyelmeztetett a helyközi buszjáratokon állva utaztatás veszélyére

paragraph 0.thumbnailHárom halottat követelt egy személyautó és egy busz balesete december elején, Szeged közelében. A tragédiát sajtójelentések szerint a személygépkocsi gyorshajtó sofőrje okozta, de a Tisza Volán autóbuszának két utasa is meghalt. Ők állva utaztak a zsúfolt járművön. A busztársaság  nem tartja magát felelősnek, az ombudsman azonban 2009-es jelentése után ismét figyelmeztet a veszélyekre.

 

  

paragraph 0.thumbnailHárom halottat követelt egy személyautó és egy busz balesete december elején, Szeged közelében. A tragédiát sajtójelentések szerint a személygépkocsi gyorshajtó sofőrje okozta, de a Tisza Volán autóbuszának két utasa is meghalt. Ők állva utaztak a zsúfolt járművön. A busztársaság  nem tartja magát felelősnek, az ombudsman azonban 2009-es jelentése után ismét figyelmeztet a veszélyekre.

 

  


    Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa, Szabó Máté most arra emlékeztet, hogy már egy tavalyi vizsgálatáról kiadott jelentésében felhívta a figyelmet a távolsági (helyközi) buszközlekedésben részt vevők visszatérő panaszára, az utasbiztonság szempontjából komoly kockázati tényezőre: a nagy utasforgalmú járatokon a zsúfolt időszakokban a Volán helyenként az ülőhelyek számánál több menetjegyet értékesít, még akkor is, amikor az autóbuszon állóhely nincs kialakítva.

A jelentés kitért arra is, hogy a szolgáltatást igénybevevő akár több száz kilométeres távolságot is utazhat autópályán, nagy sebességgel, ülőhely nélkül, az utasbiztonság alapvető feltételeinek hiányában komoly baleset- sőt életveszélynek kitéve.

Az ombudsman jelentése megállapította, hogy a Volán társaságok belföldi távolsági (helyközi) forgalomban közlekedő, menetrend szerinti autóbuszjáratainak  Utazási feltételei  nem szabályozzák megfelelően az álló utasok szállítását, az álló utasok szállítására is jogosult autóbuszokon a személyszállítás pontos feltételeit, az állóhelyek biztonsági kialakításának, illetve a biztonsági övek használatának szabályait, a törvény pedig minderről nem rendelkezik kötelező érvénnyel.

Szabó Máté 2009-ben minderre már felhívta a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter figyelmét. Felkérte őt, kezdeményezze a jogszabályi rendelkezések felülvizsgálatát annak érdekében, hogy ez az utasbiztonság szempontjából kirívó szabályozási hiányosság megfelelő jogalkotással orvosolható legyen. Érdemi változtatás azonban ezidáig nem született.  

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük