Három halottat követelt egy személyautó és egy busz balesete december elején, Szeged közelében. A tragédiát sajtójelentések szerint a személygépkocsi gyorshajtó sofőrje okozta, de a Tisza Volán autóbuszának két utasa is meghalt. Ők állva utaztak a zsúfolt járművön. A busztársaság  nem tartja magát felelősnek, az ombudsman azonban 2009-es jelentése után ismét figyelmeztet a veszélyekre.

 

  

Három halottat követelt egy személyautó és egy busz balesete december elején, Szeged közelében. A tragédiát sajtójelentések szerint a személygépkocsi gyorshajtó sofőrje okozta, de a Tisza Volán autóbuszának két utasa is meghalt. Ők állva utaztak a zsúfolt járművön. A busztársaság  nem tartja magát felelősnek, az ombudsman azonban 2009-es jelentése után ismét figyelmeztet a veszélyekre.

 

  


    Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa, Szabó Máté most arra emlékeztet, hogy már egy tavalyi vizsgálatáról kiadott jelentésében felhívta a figyelmet a távolsági (helyközi) buszközlekedésben részt vevők visszatérő panaszára, az utasbiztonság szempontjából komoly kockázati tényezőre: a nagy utasforgalmú járatokon a zsúfolt időszakokban a Volán helyenként az ülőhelyek számánál több menetjegyet értékesít, még akkor is, amikor az autóbuszon állóhely nincs kialakítva.

A jelentés kitért arra is, hogy a szolgáltatást igénybevevő akár több száz kilométeres távolságot is utazhat autópályán, nagy sebességgel, ülőhely nélkül, az utasbiztonság alapvető feltételeinek hiányában komoly baleset- sőt életveszélynek kitéve.

Az ombudsman jelentése megállapította, hogy a Volán társaságok belföldi távolsági (helyközi) forgalomban közlekedő, menetrend szerinti autóbuszjáratainak  Utazási feltételei  nem szabályozzák megfelelően az álló utasok szállítását, az álló utasok szállítására is jogosult autóbuszokon a személyszállítás pontos feltételeit, az állóhelyek biztonsági kialakításának, illetve a biztonsági övek használatának szabályait, a törvény pedig minderről nem rendelkezik kötelező érvénnyel.

Szabó Máté 2009-ben minderre már felhívta a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter figyelmét. Felkérte őt, kezdeményezze a jogszabályi rendelkezések felülvizsgálatát annak érdekében, hogy ez az utasbiztonság szempontjából kirívó szabályozási hiányosság megfelelő jogalkotással orvosolható legyen. Érdemi változtatás azonban ezidáig nem született.  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük