„Tűz és víz a fogyasztók szolgálatában”
3 perc olvasásA Fővárosi Gázművek Zrt. és a Fővárosi Vízművek Zrt. közös programot indított a két társaság ügyfeleinek hatékonyabb kiszolgálására. A „Budapesti közművek a fogyasztóért" program célja a fogyasztók magasabb szintű kiszolgálása.
A Fővárosi Gázművek Zrt. és a Fővárosi Vízművek Zrt. közös programot indított a két társaság ügyfeleinek hatékonyabb kiszolgálására. A „Budapesti közművek a fogyasztóért" program célja a fogyasztók magasabb szintű kiszolgálása.
A FŐGÁZ és a Fővárosi Vízművek december 12-én együttműködési megállapodást kötött a közös ügyfélkapcsolati tevékenység fejlesztésére. A „Budapesti közművek a fogyasztókért" program keretében a két társaság a jövőben összehangolja ügyfélszolgálati tevékenységét.
Haranghy Csaba a Vízművek vezérigazgatója és dr. Bakonyi Tibor a FŐGÁZ vezérigazgatója sajtótájékoztató keretében ismertették a program fázisait és írták alá az együttműködési megállapodást.
Haranghy Csaba vezérigazgató három idősávban jelölte meg az együttműködés megvalósításának fokozatait. Az első lépcsőfokban a mérőállás fogadó rendszert alakítják ki. Ebben az időszakban valósul meg az automatán keresztül közölt mérőállások egy- a Fővárosi Vízművek által üzemeltetett – rendszerbe történő fogadása, a két társaság honlapjainak átjárhatósága, valamint a két cég információs anyagainak elérhetősége a partner ügyfélszolgálatain. Középtávon 2008 év folyamán közös ügyfélszolgálati pontokat alakítanak ki a most működő ügyfélszolgálati irodákban. A tervek szerint az ügyfelek számára közös internetes felületen elérhető lesz a mérőállás rögzítése. Ebben a fázisban harmonizálni kívánják a szolgáltatási időpontokat és az ügyfélszolgálati programokat. Célul tűzték ki az E-közmű megvalósítását, a ma még oly gyakran használ „sárga csekkek" felváltását. A harmadik idősávban hosszabb távon olyan eljárási rend kialakítása szerepel, amely felgyorsítja és racionalizálja a víz- és gázszolgáltatással kapcsolatos ügyintézést – így az átírás menetének egységesítését is – továbbá a legjobb gyakorlatok /best practice/ átadása, és a közös elektronikus ügyfélszolgálati felület létrehozása és üzemeltetése.
Dr. Bakonyi Tibor vezérigazgató az eddig elért eredmények továbbfejlesztési lehetőségét látja az együttműködésben. Már napjainkban is lakóhelytől függetlenül három irodában lehetséges az ügyintézés, a lakosság számára telefonon zöld szám üzemel. A Fővárosi Gázművek 2007-ben csatlakozott a Hálózat Alapítványhoz, amely azzal a céllal alakult, hogy egyszeri vagy folyamatos támogatással segítse azokat, akik önhibájukon kívül nem képesek a közüzemi díjak rendezésére. Az alapítványtól díjkompenzációhoz, a téli hónapokban megnövekedő rezsi kifizetéséhez, illetve a hátralék kiegyenlítéséhez lehet támogatást igényelni. Ehhez a keretet a fővárosi közműszolgáltatók alapítványi befizetései biztosítják.
Tausz Anikó