Világpremier a 2010-es Genfi Autószalonon: Opel Flextreme GT/E Concept
6 perc olvasásA 80. Genfi Autószalonon (március 4-10.) ízelítőt ad az Opel a márka jövőjéből. A Flextreme GT/E Concept a márka kvalitásait tükrözi: látványos megjelenésű, hatékony, környezetkímélő jármű, kifejező designnal és németes mérnöki precizitással.
A 80. Genfi Autószalonon (március 4-10.) ízelítőt ad az Opel a márka jövőjéből. A Flextreme GT/E Concept a márka kvalitásait tükrözi: látványos megjelenésű, hatékony, környezetkímélő jármű, kifejező designnal és németes mérnöki precizitással.
Az Opelnek az elektromos hajtás jelenti a kulcsot a fosszilis tüzelőanyagoktól független autózáshoz. A 4.70 méteres Flextreme GT/E Conceptbe beépített E-REV-technika mutatja, hogy a középkategóriában éppúgy használható ez az iránymutató koncepció, mint például a piacon jövőre megjelenő kompakt Opel Amperában. Az E-REV (Extended-Range Electric Vehicle) megnövelt hatótávú villanyautót jelent.
Az Opel jelszava a korlátlan elektromos mobilitás, ennek jegyében alkalmazza a tisztán akkumulátoros járművek hatótávját megsokszorozó E-REV-hajtást valamennyi kategóriában. A Flextreme GT/E Concept szemlélteti, hogy a jármű méretétől függetlenül lehet élvezetesen és zéró emisszióval közlekedni.
A csiszoltan áramvonalas jármű alaktényezője 0,22, csúcssebessége több mint 200 km/óra. Ugyanakkor a takarékos energiafelhasználás miatt nagy a hatótáv. Látványnak is érdekes a lapos és széles autó nyíl-alakú első és hátsó lámpája, kifejező orrésze, erőteljes, optikailag áttört C-oszlopa és izmos, szoborszerű karosszériája.
„A Flextreme GT/E Concept bepillantást ad az Opel jövőjébe" – mondta Frank Weber, a stratégiai terméktervezés vezetője. „Bátor, kifejező és hatékony, akárcsak a jövendő autóink, valamennyi méretben és piaci szegmensben."
Érdekes forma utal hatékonyságra és emócióra
A Flextreme GT/E alacsony, kupészerű körvonala érzékelteti az Opel formanyelvében rejlő potenciált – szoborszerű elegancia, precizitás és kiváló áramvonalazás jellemzi.
A letisztult frontkiképzést a lapos motorháztető uralja, jellegzetes, fénydiódás lámpákkal szegélyezve, amelyek mélyen bevágva, keresztben ülnek a sárvédőkben. Az új, trapéz-alakú hűtőmaszk egyszerre karcsú és lendületes. Közepén szintén nyilazott, markáns krómléc tartja a nagy Opel-emblémát, amely mögött az akkutöltés csatlakozója rejtőzik. Mivel kis légbeömlőre van szükség, csak a hűtőmaszk felső része nyitott, alul átlátszó lemez takarja.
Az alacsony orr kis légellenállású, és kiválóan védi a gyalogosokat. A levegő a háromdimenziós, középen élvonalat viselő motorháztetőkét oldalán, keskeny réseken távozik. Az izmos sárvédők harmonikusan illeszkednek a karcsú oldalakhoz.
A C-oszlop folytonosan, egészen a jármű faráig ívelő tető- és ablakvonalat tesz lehetővé. Az Opelre jellemző sarlószerű süllyesztés az oldalfalban egészen az első sárvédőig nyúlik, kihangsúlyozva az autó dinamikáját. Miként az új Merivában is, hátrafelé nyíló FlexDoors ajtók könnyítik meg hátra a beszállást.
Hagyományos kilincsek helyett fényérzékelők óvják meg a letisztult vonalvezetést. Ha eltakarja az ember keze az érzékelőt, kiold a nyitómechanizmus. Szintén a légörvénylést csökkenti, hogy a külső tükröket az A-oszlopok aljában elhelyezett kamerák helyettesítik.
Hátul a jól kiformált kerékívek erős válla hangsúlyozza a Flextreme GT/E stabil kiállását. A kupészerű látványt meredeken lejtő csomagtér-ajtó teszi teljessé, nyíl-alakú, fénydiódás lámpákkal, amelyek a fényszórókat tükrözik.
Akárcsak az Insignia Sports Tourer esetében, az ajtó befordul a sarkokon, jó hozzáférést adva a poggyászhoz. Az enyhén kidomborodó, a tetőbe messze benyúló hátsó szélvédő javítja a légáramlást.
A tető középrészének fényáteresztő üvegének kettős a funkciója: télen beengedi a napsugarakat, és ezáltal felmelegíti az utasteret, nyáron viszont sötétebbé válik, kellemes klímáról gondoskodva. A tető hátsó részén kialakított légbeömlő az akkumulátort és az elektromos szerkezeti egységeket hűti.
Kis súly és légellenállás
Mindössze 1308 milliméteres magasságának és sima borítású alsó részének köszönhetően csak úgy hasítja a levegőt a Flextreme GT/E. A viszonylag keskeny, 21 colos könnyűfém-kerék a lég-, a különleges 195/45-ös gumi a gördülési ellenállást mérsékli. Átlátszó, az oldalfallal egy síkban álló dísztárcsák csökkentik minimumra a légörvénylést. Elöl a minimális hűtőnyílás javítja az áramlást, hátul pedig az ívesen felhúzott fenéklemez Venturi-hatása.
A Flextreme GT/E bemutatja az aktív, flexibilis karosszériaelemek hatásosságát. 50 km/óra fölötti sebességnél függőleges spoilerek emelkednek ki a hátsó kerékívek hosszanti réséből. Ezek a 350 milliméter hosszúságú légterelők simán, minimális turbulenciával vezetik el a légáramlást a jármű hátulja mentén.
A súlycsökkentés érdekében a külső karosszériaelemek könnyű szénszálas kompozitból készülnek, az ablakok pedig polikarbonátból. A teherviselő szerkezet anyaga könnyűfém-ötvözet. Ezekkel 40 százalékos súlynyereséget értek el a hagyományos anyagokkal szemben, ami természetesen megnöveli a hatótávolságot.
Úttörő hajtási koncepció
A General Motors hatékony hajtási koncepciójának szíve az úttörő E-REV-rendszer, amilyen az Opel Amperáé is. Most a középkategóriába is behozza ezt a Flextreme GT/E, amely nagyobb méretei és 200 fölötti csúcssebessége ellenére hasonlóan lenyűgöző adatokkal büszkélkedhet: tisztán akkumulátoros üzemben 60 kilométert tehet meg teljesen emisszió-mentesen, hatótávja pedig több mint 500 kilométer. Átlagfogyasztása 1,6 liter, CO2-emissziója kevesebb, mint 40 g/km.
Egyéb hibridautóktól eltérően a Flextreme GT/E hajtását kizárólag elektromos áram biztosítja, amelyet a hátsó ülés alatt elhelyezett, T-alakú lítiumion-akkumulátortelep tárol. Lemerüléstől nem kell tartani, ha ugyanis hosszabb úton lecsökken az akku kapacitása, egy kis benzinmotorral hajtott generátor termeli a szükséges áramot.
Akkut tölteni konnektorról is lehet, tankolni meg normálisan, a benzinkútnál kell. A villanymotornak már álló helyzetben is nagy, 370 Nm a nyomatéka; az autó 9 másodpercen belül gyorsul százra.
A Flextreme GT/E Concept további lépés az Opel becsvágyó célja, a villanyautózás felé. Egész termékválasztékot terveznek, az akkumulátoros villanyautótól a megnövelt hatótávú járműveken át a hibrid-, illetve tüzelőanyagcellás modellekig.