Web 2.0-es szolgáltatásokkal és alacsony költségekkel hódít az új Novell GroupWise
4 perc olvasásA Novell bejelentette, hogy a világpremierrel egyidőben magyar nyelven is elérhető a GroupWise 8, a vállalat legújabb többplatformos e-mail és naptármegoldása. A GroupWise 8 személyre szabott csoportmunka rendszert kínál felhasználóinak akár Windows, Linux vagy Mac platformon, akár közvetlenül a Web-ről dolgoznak.
A Novell bejelentette, hogy a világpremierrel egyidőben magyar nyelven is elérhető a GroupWise 8, a vállalat legújabb többplatformos e-mail és naptármegoldása. A GroupWise 8 személyre szabott csoportmunka rendszert kínál felhasználóinak akár Windows, Linux vagy Mac platformon, akár közvetlenül a Web-ről dolgoznak.
A legújabb verzió teljes mértékben személyre szabható vezérlőpulttal növeli a felhasználók hatékonyságát, amely a hagyományos eszközöket (e-mailt, naptárt, névjegyeket és feladatlistákat) egyesíti a Web 2.0 nyújtotta lehetőségekkel (weblapok, wiki, csoportok munkaterületei, blogok, RSS-hírcsatornák). A Novell GroupWise 8 előtérbe helyezi az információkat és feladatokat, ezáltal a felhasználók a saját munkamódszerüknek megfelelő rendszerben sokkal hatékonyabban dolgozhatnak. A megbízhatóságáról és biztonságáról ismert GroupWise használata során a teljes tulajdonlási költség (TCO) továbbra is alacsonyabb a többi csoportmunka megoldásnál. A GroupWise csoportmunka rendszer az OpenOffice.org Novell Edition irodai alkalmazáscsomaggal együtt teljes körű funkcionalitást kínál minden irodai környezet számára, a zárt forráskódú megoldások beszerzési költségének töredékéért.
„Az IDC független piacelemző cég szerint[1] továbbra is az e-mail lesz az elsődleges információs csatorna az üzleti életben, de a vállalatok és intézmények kezdik felismerni az egyéb eszközökben, például az azonnali üzenetküldésben, a blogokban, wikikben és a közösségi hálózatépítésben rejlő lehetőségeket is" – mondta Szittya Tamás, a Novell Magyarország ügyvezető igazgatója. „A Novell legújabb csoportmunka-támogató rendszere, a GroupWise 8, már a legújabb kommunikációs formák integrálásával jött létre. A vállalati hatékonyság növelésére jól használható Web 2.0-es technológiák, valamint az új és továbbfejlesztett funkciók testre szabhatóak a felhasználók és az egyes feladatok igényei szerint. A GroupWise 8 így tökéletes együttműködést biztosít mind a munkatársakkal, mind a külső partnerekkel, így növeli a munkatársak hatékonyságát és termelékenységét. Leegyszerűsíti az egyre több mobil eszközzel rendelkező alkalmazott, valamint a sokat utazó vagy éppen távmunkában dolgozó munkatársak kommunikációját is" – tette hozzá Szittya Tamás.
A GroupWise 8 újdonságai
A GroupWise 8 a felhasználók hatékonyságának növelésére helyezi a hangsúlyt, felgyorsítja a kommunikációt és számos új szolgáltatással teszi izgalmassá a mindennapi munkát:
- Interaktív kezdőnézet – A személyre szabható vezérlőpult összehangolja a Web 2.0-es szolgáltatásokat a hagyományos csoportmunka eszközökkel, a felhasználóknak ezért nem kell az alkalmazások között váltogatniuk a munkájuk elvégzéséhez, egyszerűen a munkájukra koncentrálhatnak.
- Több száz mobil eszköz támogatása – A rendszer több száz kézi eszközt – többek között az iPhone, a BlackBerry és a Palm készülékeket is – támogat, a felhasználók ezért bárhonnan hozzáférhetnek e-mail rendszerükhöz és naptárjukhoz.
- Továbbfejlesztett naptár – A naptár tartalma publikálható egy szabványos felületen keresztül, így az egyes bejegyzéseket láthatják a jogosultsággal rendelkező belső munkatársak, külső ügyfelek és alvállalkozók, ami megkönnyíti az együttműködést.
- Hatékony névjegyalbum – A névjegyek integrált kezelésével a felhasználók további lényeges információkat is beépíthetnek a kapcsolattartási adatokba, mint például térképek, fényképek és személyes adatok, így egyetlen helyen követhetik nyomon, kezelhetik és építhetik ki az üzleti kapcsolatokat.
- Témakörök kezelése – Az egyes témakörökhöz kapcsolódó e-mailek kezelése egyszerűbbé vált. A felhasználók egy kattintással megjeleníthetik az adott levélhez tartozó előzményeket, a korábbi üzenetváltás összes e-mailjét.
- Intuitív feladatkezelés – A felhasználók rangsorolhatják a feladatokat, részfeladatokat rendelhetnek hozzájuk, és folyamatosan nyomon követhetik milyen mértékben kerültek elvégzésre. A felhasználók az e-maileket egy kattintással közvetlenül felvehetik a feladatlistába, amivel időt és energiát takaríthatnak meg. Újdonság, hogy az e-mailek szövege akár Word-ben vagy OpenOffice-ban is megszerkeszthető, és bekerült az automatikus mentés funkció is a programba.
A GroupWise 8 már magyar nyelven is elérhető a Novell Magyarország értékesítési partnereinél. Magyarországon a GroupWise új felhasználók számára a több terméket (többek között az OpenOffice.org Novell Edition-t) is tartalmazó Novell Open Workgroup Suite csomag részeként szerezhető be a legkedvezőbben, az ajánlott listaár 1 év követéssel 103 EUR.
A Novell GroupWise 8 csoportmunka rendszerről www.novell.com/groupwise
Open Workgroup Suite programcsomagról www.novell.com/hungary/termekek/openworkgroupsuite
[1]Nyilatkozta Mark Levitt, az IDC Collaboration and Enterprise 2.0 Strategies programjának vezető alelnöke