Másfélezer kis- és középvállalkozás tulajdonos és vezető részvételével került megrendezésre Magyarország legnagyobb marketing konferenciája a hét végén, Budapesten. A Marketing Commando által szervezett esemény központi témája – január lévén – a marketing tervezés volt. Bár a válság hatásai miatt kevesebb pénz jut a marketingre, az előadók szerint nem szabad visszafogni a cégek marketing kiadásait, ehelyett a hatékonyságra kell törekedni:

   

 

Másfélezer kis- és középvállalkozás tulajdonos és vezető részvételével került megrendezésre Magyarország legnagyobb marketing konferenciája a hét végén, Budapesten. A Marketing Commando által szervezett esemény központi témája – január lévén – a marketing tervezés volt. Bár a válság hatásai miatt kevesebb pénz jut a marketingre, az előadók szerint nem szabad visszafogni a cégek marketing kiadásait, ehelyett a hatékonyságra kell törekedni:

   

       Wolf Gábor kkv szakértő előadásában felhívta a figyelmet, hogy válság idején azt a céget a legkönnyebb térdre kényszerítenie egy konkurensnek, amelyik ilyenkor csökkenti a marketing kiadásait. Ha mégis erre kényszerülünk, akkor inkább a tömegmarketinget fogjuk vissza (pl. tévé-, rádióhirdetést), és növeljük a direkt marketinget (email marketing, névre szóló reklámlevelek), hogy a közvetlen kapcsolat a vevőkkel ne gyengüljön. Ilyenkor kell ugyanis minél többet kommunikálni, hogy biztos helyet foglaljunk el a piac fejében. Wolf Gábor ezért minden eddiginél átgondoltabb marketingstratégia alkalmazását javasolja, ahol minden egyes reklámra költött forint megtérülése mérhető.

    A konkurencia támadása elleni felkészülés fontosságára hívta fel a figyelmet Carrigan Cserna Katalin előadása, aki a Tesco magyarországi marketing igazgatói székéből igazolt át a kisvállalatokhoz. A válság miatt szűkülő piacokon kiéleződő versenyben nem csak a multik, hanem a kisvállalkozások is támadóan léphetnek fel. A sikeres konkurenciaharchoz elengedhetetlen a konkurencia alapos ismerete, ehhez pedig rendszeresen kutatni kell az árait és a stratégiáját. Ismeri kell a versenytársak árait, hogy mit nem tud nyújtani a konkurens és ennek ismeretében tervet készíteni, hogyan vesszük fel a versenyt, hiszen a legjobb védekezés mindig a támadás.

Jagodics Rita marketing tanácsadó előadása kiutat mutatott az árversenyből: bemutatta, hogy az, hogy jó vagy rossz vevőket vonz a cégünk, kizárólag a marketingünktől függ. Rita bemutatta azokat a marketing stratégiákat, amik kifejezetten jó vevőket vonzanak – hiszen válságban fontos, hogy azokra a vevőkre fókuszáljunk, akik ilyenkor is változatlanul költenek.

Nem érdemes belemenni az árversenybe Damjanovich Nebojsa az Internet marketing és a Kereső marketing c. könyvek szerzője szerint sem. Az online ügyfélszerzés folyamatával kapcsolatban adott tanácsokat. A szakember szerint egy weboldalnál nem a látvány a lényeg, hanem az, hogy mennyire egyszerű és felhasználóbarát.

    Wolf Gábor, az eseményt szervező Marketing Commando szakmai vezetője szerint a hatalmas érdeklődés oka, hogy egyre több cégvezető ismeri fel az önképzés fontosságát, ezzel egyenes arányban nő az igény a versenyképes piaci- és cégvezetési ismeretek iránt. A tendenciák tükrében a 2009. március 6-7-i konferenciájukra, amelynek témája a sikeres piaci bevezetések marketingje, még nagyobb érdeklődésre számítanak a szervezők.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük