Az áruházláncoknál és a dohánytrafikoknál szép sikert aratott, a kiskasszák piacán párezres részesedést szerzett az online pénztárgépek kifejlesztésében élenjáró Laurel Cégcsoport. A társaság árbevétele 2013-ban több mint tíz százalékkal növekedett az előző évhez képest, de az online átállás pénzügyi eredményei csak jövőre jelennek meg a mérlegben.

Az áruházláncoknál és a dohánytrafikoknál szép sikert aratott, a kiskasszák piacán párezres részesedést szerzett az online pénztárgépek kifejlesztésében élenjáró Laurel Cégcsoport. A társaság árbevétele 2013-ban több mint tíz százalékkal növekedett az előző évhez képest, de az online átállás pénzügyi eredményei csak jövőre jelennek meg a mérlegben.

Még csak szerény hasznot hozott tavaly az online pénztárgépek bevezetése a Laurel Cégcsoportnál, mivel az átállás pénzügyi eredményei csak a következő évi mérlegben jelennek meg. A kasszák kifejlesztésében jelentős szerepet vállaló társaság 2013-as adataiból kiderül, a cégcsoport árbevétele a 2012-es 3,06 milliárdról több mint tíz százalékkal, 3,38 milliárd forintra növekedett. Az adózás előtti eredmény 86 millióról 120 millió forintra nőtt. A társaság tulajdonos-ügyvezetője leszögezte, a nyereség nagy részét innovációba fektetik, amely a további fejlődéshez szükséges. Bessenyei István elmondta, ennek érdekében tavaly a társaság a munkatársak létszámát is negyedével, 91-ről 115 főre bővítette.

A retail szektort a múlt évben két nagy megrázkódtatás érte, az egyik a dohánykereskedelem átszervezése, a másik a pénztárgépek kötelező NAV-bekötése – hangoztatta a vezető. A cégcsoport összesen 18 féle online kasszára szerzett engedélyt, a cég trafikrendszere működik az összes dohánybolt mintegy hatodában, ami több mint ezer bekötött üzletet jelent. A társaság végzi többek közt az Auchan, a CBA, a COOP, a LAPKER, az OMV, az XXXLutz, a Bauhaus, a Hervis és a Duty Free Shop, valamint a Nike, Kika, Baumax és Fotex kasszarendszereinek bekötését is a NAV-hoz.

Bessenyei István hangsúlyozta, ezeken felül minden szegmensben kínáltak olyan megoldásokat, amelyekkel a kereskedők minimalizálhatták költségeiket, vagy még hatékonyabbá tehették üzletük működését. A vezető elmondta, ezek közül az áruházak főként az instore marketingeszközök fejlesztését, a készletkezelés automatizálását, a kasszazónák gyorsítását igényelték.

A cégcsoport a kereskedelmi szektoron kívüli egyéb ágazatokban is igyekszik terjeszkedni fejlesztéseivel. Bessenyei István rámutatott, a Laurel ügyfélszolgálata már most évi százezernél több bejelentést dolgoz fel, a Magyarországon működő közép- és nagyvállalatok egyre több feladatot rónak az 50 fős fejlesztői csoportra és az országos szervizhálózatra is. A vezető megemlítette, a következő időszak egyik nagy kihívása az önkiszolgáló kasszarendszerek bevezetése lesz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük