2014-ben az Auchan Magyarország Kft. 326 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el 19 áruházban és a hozzájuk tartozó 16 üzemanyag töltőállomáson. A vállalat adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az elmúlt évben 8,5 milliárd forintra emelkedett, amely 52 százalékos fejlődést jelent. 2014-ben a vásárlók száma az előző évhez képest 2 millióval emelkedett, elérte a 42 milliót. 2015-ben a megváltozott gazdasági és jogszabályi környezetben az Auchan továbbra is tartósan alacsony árakat fog kínálni.

 

2014-ben az Auchan Magyarország Kft. 326 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el 19 áruházban és a hozzájuk tartozó 16 üzemanyag töltőállomáson. A vállalat adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az elmúlt évben 8,5 milliárd forintra emelkedett, amely 52 százalékos fejlődést jelent. 2014-ben a vásárlók száma az előző évhez képest 2 millióval emelkedett, elérte a 42 milliót. 2015-ben a megváltozott gazdasági és jogszabályi környezetben az Auchan továbbra is tartósan alacsony árakat fog kínálni.

 

2014 a javuló eredmények éve volt az Auchan Magyarországnál

Az Auchan Magyarország Kft. immár második éve a beruházásait tekintve önfinanszírozó volt, sem banki hitelt, sem csoport szintű finanszírozást nem használt fel. 2014-ben a 4,8 milliárd forintnyi beruházás feléből öt új üzemanyag töltőállomást adott át, így a 19-ből már 16 áruház mellett várja benzinkút a vásárlókat. Emellett 0,4 százalékos piaci részesedés növekedést ért el vásárlók számát tekintve a vállalat, 2 millióval, 42 millióra növelve a vásárlószámot. A kiskereskedelmi lánc a működési költségeit 3,6 százalékkal csökkentette: többek között az energia- és karbantartási költségek további mérséklésével, a csomagolóanyag- és a reklámköltségek újragondolásával.

Az áruházlánc éves bruttó forgalma 2014-ben 326 milliárd forintra nőtt, amely enyhe emelkedést jelent a 2013-as eredményekhez képest. A vállalat az elmúlt 17 évben mintegy 200 milliárd forintot ruházott be, 19 áruházat és 16 töltőállomást létesített, az elmúlt néhány évben egyre kevésbé volt veszteséges. Tavaly már közel nullszaldós lett a vállalat mérleg szerinti eredménye, -1,5 milliárd forintos mérleg szerinti eredményt ért el a vállalat. Ehhez az eredményhez hozzáadódott egy -11 milliárd forint összegű terven felüli értékcsökkenés is, így a pénzügyi beszámoló szerint, az Auchan Magyarország Kft. összesen -12,5 milliárd forintos mérleg szerinti eredményt könyvelt el. A terven felüli értékcsökkenés egyszeri, rendkívüli hatásként jelent meg a pénzügyi beszámolóban.

A 2014-ben átadott öt töltőállomással – Szolnokon, Fóton, Szegeden, Miskolcon és Budaörsön -, az év végére az Auchan benzinkutak száma elérte a 16-ot. Az áruházak mellett található önkiszolgáló töltőállomások ellenőrzött, magas minőségű üzemanyagot kínálnak diszkont áron. 2014 júliusától az üzemanyagok minőségét a vállalat havonta, független laboratóriumban vizsgáltatja be, hogy vásárlóinak garantálja a hazai és nemzetközi szabványnak megfelelő, kiváló minőséget. A vállalat saját felmérései szerint egy vásárló átlagosan akár havonta három alkalommal is tankol a diszkont töltőállomásai egyikén.

Az áruházlánc 2014. október 3-án mutatta be az Auchan Bizalomkártyát, mellyel törzsvásárlói számára nyújt további kedvezményeket a már megszokott diszkont árak mellett. Az Auchan hűséges vásárlói részéről pozitív fogadtatásban részesült a Bizalomkártya, melyet alig három hónap alatt több mint 170 ezer vásárló regisztrált az áruházakban vagy az interneten.

2014 a sajátmárkás termékek szempontjából is sikeres év volt az Auchan számára, hiszen folytatódott a termékek fejlesztése, a választék bővítése, miközben a termékcsoportok forgalmi részesedése nőtt. 2014-ben több mint 300 új első áras és mintegy 400 Auchan márkás terméket vezetett be a kiskereskedelmi lánc. A vásárlók Magyarországon jelenleg mintegy 4 400 sajátmárkás termék közül válogathatnak, melyekből közel 1 300 élelmiszer.

Az Auchan 2010 óta másodszor nyerte el a Fogyatékosság-barát munkahely elismerést, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának alapító tagvállalata és a Nyitottak vagyunk! kezdeményezésnek is tagja. Jelenleg a munkatársak 5,7 százaléka, több mint 360 fő megváltozott munkaképességű, fogyatékkal vagy egyéb krónikus betegséggel élő. A vállalat célja, hogy a törvényben meghatározott arány fölött biztosítson a fogyatékkal élők számára munkalehetőséget, ezzel is példát mutatva a többi vállalatnak.

 

2015 a rentabilitás éve

„Az elmúlt években folyamatosan javultak az üzleti eredményeink, ezért is szavazott bizalmat a 2020-ig kialakított kiskereskedelmi stratégiánknak az Auchan Felügyelő Bizottsága és a családi részvényesek csoportja. A politikai, gazdasági környezet változása hosszú távú jövőképünket nem írja felül, ezért a 2020-ra előírt célkitűzéseinket el fogjuk érni, 2015-ben pedig az előzetes terveknek megfelelően nyereséges lesz vállalatunk. Optimisták vagyunk, a kihívásokkal teli időszakban lehetőségek rejlenek számunkra, hiszen a kiskereskedelmi ágazat változásai közepette még növelhetjük is piacrészünket – mondta el Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója. – 2015-ben már nem kell rendkívüli hatással számolnunk, illetve amennyiben nem változnak nagymértékben a jogszabályi körülmények, megvalósítjuk üzleti terveinket. Ennek érdekében ebben az évben elindítjuk e-kereskedelmi tevékenységünket, valamint megteremtjük a franchise és az 5000 m2 alatti alapterületű áruházak megnyitásának feltételeit."

A vasárnapi munkavégzés tilalmáról szóló törvény értelmében, az Auchan Magyarország Kft. mind a 19 áruháza 2015. március 15-től kezdve vasárnaponként zárva tart, ez alól a karácsonyt megelőző négy és áruházanként, az év során, egy szabadon választott vasárnap képez kivételt. Ugyanakkor a 16 áruház mellett működő önkiszolgáló töltőállomások zavartalanul, a megszokott vasárnapi nyitva tartás szerint üzemelnek, az automata kutak pedig 0-24 óráig, a hét minden napján. Az Auchan áruházak Budapesten és környékén, valamint Székesfehérváron 6 órától 22 óráig, a vidéki nagyvárosokban pedig 7 órától 22 óráig, egységes, hosszabb nyitva tartási idővel várják a vásárlókat. „Az Auchan Magyarország Kft. 2015-ben nem tervez csoportos létszám leépítést. A törvénymódosítások okozta változásokat hosszabb nyitva tartással, munkatársaink beosztásának újraszervezésével, a munkahelyek megőrzésével oldjuk meg. Annak a közel 200 munkatársunknak, akiknek vasárnapra szólt a szerződése, új munkaszerződést kínáltunk. Számunkra a legfontosabb, hogy hosszú távon biztosítsuk a kiszámíthatóságot munkatársainak, akik egyben a vállalat részvényesei is" – tette hozzá a vezérigazgató.

„2015-ben kiemelt figyelmet fordítunk Bizalomkártya programunk fejlesztésére, hogy a hűséges vásárlóinknak, akik egyre többen vannak, minél több kedvezményt biztosíthassunk. Régóta várt újdonság, hogy 2015. március 9-től vásárlóink már a benzinkutakon is használhatják Bizalomkártyájukat. Emellett 2015-ben nagy szerepet szánunk a sajátmárkás termékek fejlesztésének, terveink szerint 800 új terméket fogunk bevezetni, egyre több prémium minőségű termékkel bővítve a sajátmárkás kínálatot" – fejezte be Dominique Ducoux.

Az Auchan Magyarország Kft. 19 áruházat üzemeltet és közel 7000 főt, köztük több mint 360 megváltozott munkaképességű munkatársat foglalkoztat Magyarországon. Az áruházlánc jelentős gazdasági szereplővé vált az elmúlt 17 évben, az eddigi, mintegy 200 milliárd Ft értékű magyarországi befektetéssel. A vállalat széles választékáról és diszkont árairól ismert, nagy alapterületű áruházaiban 40-70 ezer különböző termékféleséget kínál a vásárlóknak. Az Auchan feladatának tekinti, hogy hozzájáruljon a vásárlóerő növeléséhez és vásárlói életminőségének javításához.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük