SzentkirályiA másfél éve piacvezetõ márkával büszkélkedõ Szentkirályi Ásványvíz Kft. a múlt évben összesen 115 millió liter ásványvizet értékesített, és árbevétele elérte a 4,3 milliárd forintot. A jelenleg 17,1%-os piaci részesedéssel bíró vállalat 2007-re – új termékeinek és dinamikusan fejlõdõ gasztro-ágazatának köszönhetõen – a magyar ásványvízpiac egynegyedének meghódítását, 20%-os növekedést, és így 6 milliárd forint árbevételt tervez.

 SzentkirályiA másfél éve piacvezetõ márkával büszkélkedõ Szentkirályi Ásványvíz Kft. a múlt évben összesen 115 millió liter ásványvizet értékesített, és árbevétele elérte a 4,3 milliárd forintot. A jelenleg 17,1%-os piaci részesedéssel bíró vállalat 2007-re – új termékeinek és dinamikusan fejlõdõ gasztro-ágazatának köszönhetõen – a magyar ásványvízpiac egynegyedének meghódítását, 20%-os növekedést, és így 6 milliárd forint árbevételt tervez.

A hazai ásványvízfogyasztás- és vásárlás, valamint a márkaválasztás sajátosságaira világított rá a lojális fogyasztókat kiszolgáló Szentkirályi év eleji – Szonda Ipsos által végzett – felmérése, amelybõl többek között az is kiderült, hogy a legismertebb magyar ásványvíz lojális fogyasztókkal rendelkezik.

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2006-ban elért 17,1%-os  piacrészesedése mögött 115 millió liter értékesített ásványvíz áll, amely a mennyiséget tekintve 23%-os fejlõdést jelent 2005-höz képest.

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. számokban (2004-2007)

 

2004

2005

2006

2007 terv

Piaci részesedés*

8,6%

13,0%

17,1%

25,0%

Értékesített ásványvíz

(millió liter)

40,0

93,0

115,0

145,0

Árbevétel

(milliárd forint)

1,6

4,1

4,3

6,0

*Forrás: Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács

A cég a Sió Eckes Kft.-vel 2005-ben kötött – országos értékesítési hálózatot jelentõ -, sikeres stratégiai szövetségének is köszönhetõen 2007-re is kimagasló eredményeket vár. Az idei Szentkirályi tervek között 25%-os piaci részesedés elérése és 6 milliárd forint éves árbevétel szerepel. A gasztro-ágazatban betöltött szerepét 6%-ról 15%-ra szeretné emelni a cég 2007-ben, új termékeivel pedig a meglévõ hûséges vásárlók mellé újabb fogyasztói csoportok megnyerésén dolgozik.

A kutatás szerint a Szentkirályi a legismertebb márka a piacon

Vásárlóinak még tökéletesebb kiszolgálására törekedve, a dinamikusan fejlõdõ magyar ásványvízpiac sajátosságaira, és saját márkájának helyzetére volt kíváncsi a Szentkirályi Ásványvíz Kft., amikor év elején a Szonda Ipsos-szal elkészíttette átfogó tanulmányát. A kvalitatív felmérés vegyes iskolázottságú, átlagos jövedelemmel rendelkezõ, 18-31 és 31-55 éves ásványvízfogyasztó nõket és férfiakat, a kvantitatív pedig országosan reprezentatívnak tekinthetõ (18-59 éves lakosság) mintát vizsgált.

A kvalitatív kutatás megkérdezettjei számára az ásványvízfogyasztás – a Szentkirályi által is évek óta tudatosított – egészséges életmód meghatározó részeként szerepel. Körükben a fogyasztás motivációi között a bizalom (biztonságosabb és jobb minõségû, mint a csapvíz) és az élvezeti érték (szomjoltás, íz) bizonyul a legfõbb tényezõnek. A világgyõztes terméket a válaszadók a gyõztes, magyar, kifogástalan minõségû, megfizethetõ jelzõkkel illették, és amely az ismert (magyar) lelõhelynek és a gyártó cégnek köszönhetõen szerintük biztonságos és hiteles.

A teljes lakosság körében (kvantitatív kutatás) a Szentkirályi Magyarország legismertebb ásványvize – a spontán válaszadók közel kétszer többször (37%) említik elsõként, mint õt követõ versenytársait (20%), és elsõsorban relevanciája valamint minõsége az, amellyel kitûnik a többi márka közül. Az íz, ásványi anyag tartalom és ár alapján mérlegelõ fogyasztók hûségét vizsgálva magas keresztfogyasztást állapított meg a Szonda Ipsos. Mindössze 20% alatti azok aránya, akik az utolsó 10 vásárlásuk legalább felénél ugyanazt a nevesített (nem bolti) márkát választották. Azonban kitûnik, hogy a Szentkirályi – amely idén is elnyerte a Reader's Digest Megbízható Márka díját – az alacsony márkahûséggel jellemezhetõ piacon lojalitásban és az egyszeri vásárlásból rendszeressé ösztönzésben is felülmúlja versenytársait.

Az országos átlag azt mutatja, hogy Magyarországon még mindig több szénsavas ásványvíz fogy, mint szénsavmentes, az európai trendek viszont a szénsavmentes piachódítását jelzik. Ennek az évek óta meglévõ tendenciának (ld. táblázat) – amelyet a Szonda Ipsos tanulmánya is igazolt – ment elébe a Szentkirályi. A múlt évben elõször elõzte meg az értékesített szénsavmentes Szentkirályi ásványvizek aránya a buborékos változatot: 53%-ban – a termék tisztaságának és páratlan minõségének bizonyítékaként – a rózsaszín csomagolás mellett tették le voksukat a fogyasztók.

Az értékesített szénsavas és szénsavmentes ásványvizek aránya (2004-2006)

 

     Szénsavas ásványvíz

Szénsavmentes ásványvíz

 

Szentkirályi

Magyarországi átlag**

Szentkirályi

Magyarországi átlag**

2004

60%

75%

40%

25%

2005

55%

71%

45%

29%

2006

47%

65%

53%

35%

**Forrás: Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács

A kutatás érdekesebb megállapításai:

tanulmányból kiderül, hogy…

…a lakosság mindössze 7%-a az, amely egyáltalán nem fogyaszt ásványvizet;

…az ásványvizet fogyasztók 49%-a sosem iszik szénsavmentes ásványvizet;

…a magyarok hetente egyszer vásárolnak be ásványvízbõl, a kosárba 100-ból 65 esetben szénsavas ásványvíz kerül;

…a reggelihez köthetõ rendszeres fogyasztás elenyészõ, mindössze 1-4%;

…a kutatás szerint otthon (70%) és munkahelyünkön (15%) isszuk a legtöbb ásványvizet;

…a megkérdezettek 23-23%-a készít be éjszakára ágya mellé szénsavas vagy szénsavmentes ásványvizet;

…másnaposság esetén a válaszadók mindössze 11%-a választja a szénsavmentes ásványvizet;

…szinte az összes megkérdezett a 1,5 literes kiszerelést kedveli, amit 6-os pakkban vásárol.

A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta – akkor még a Vitapress Kft., ma már az ásványvíz nevét viselõ kft. szárnyai alatt – forgalmazzák Magyarországon. Az indulás után négy évvel, az ásványvíz 1998-ban elnyerte a FOODAPEST Sikerdíjat. A cég már akkor is jelentõs növekedésre tett szert az piacon, de késõbb, a 2002. évi közel 4 millió db ásványvíz eladása is még veszteséget termelt. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulásának évében, 2003-ban már 10,5 millió darab palackot értékesítettek itthon, de az igazi áttörést a 2004-es párizsi Aqua Expo-n, a szénsavmentes kategóriában, a legjobb külföldi ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette. Ebben az évben a cég elnyerte még az Arany Tallér díjat, a jó ügyek pártfogásáért a Szent Miklós Emlékérmet és egy újabb FOODAPEST elismeréssel is gazdagodott. 2005-ben a cég újra Eauscar-díjban részesült a rózsaolajjal és gyógynövény-kivonatokkal ízesített ásványvizével. 2005 tavaszán Magyarországon a szénsavmentes ásványvízpiacon az értékesített mennyiség alapján piacvezetõ lett a Szentkirályi.

http://www.szentkiralyi.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük