64,2%-kal nőtt a nagy autók eladása az idei nyáron Magyarországon
3 perc olvasás64,2 százalékkal több nagy autó – azaz egyterű jármű, hobbiterepjáró és terepjáró – talált gazdára idén nyáron a hazai használtautó-piacon, mint a tavalyi év azonos időszakában – derül ki az AAA AUTO adataiból. A cég értékesítési statisztikái szerint a hazai piacon érződik a használt autók iránti fokozódó kereslet: az AAA AUTO az idei év eddigi részében 40,3 százalékkal több autót értékesített Magyarországon, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
64,2 százalékkal több nagy autó – azaz egyterű jármű, hobbiterepjáró és terepjáró – talált gazdára idén nyáron a hazai használtautó-piacon, mint a tavalyi év azonos időszakában – derül ki az AAA AUTO adataiból. A cég értékesítési statisztikái szerint a hazai piacon érződik a használt autók iránti fokozódó kereslet: az AAA AUTO az idei év eddigi részében 40,3 százalékkal több autót értékesített Magyarországon, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
Az idei nyaralási szezon eladásai a nagy autók fokozódó népszerűségét bizonyítják. A legkeresettebb családi modellek jelenleg az Opel Zafira, a Citroën Xsara Picasso és a Ford Focus C-Max.
A nyaralási célú gépkocsiválasztásnál a tágasság és a biztonság mellett a kényelem és a jármű megjelenése is fontos szempont. A gépkocsik üzemanyag-fogyasztásának jelentős csökkenése kibővítette a magyar vezetők lehetőségeit, akiknek így már nem kell az egyes modellek fogyasztásának alapos összehasonlításával bajlódniuk. „Az üzemanyagárak hosszabb távon is viszonylag kedvező szinten maradtak, és változatlanul minimális a különbség a dízelolaj és a benzin ára között. Ennek ellenére a vásárlók 60,9 százaléka dízeles változatot vásárol nyáron az egyterű járművekből (SUV) és a városi terepjárókból (MPV), mert így komoly megtakarítást érhet el nagyobb távolságok megtétele esetén" – mutatott rá Karolina Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója. A használt autók népszerűsége elsősorban azért növekszik, mert egyre nagyobb a különbség az új és a használt gépkocsik ára között. „Egyre szélesebbre nyílik az olló az új és a használt autók árszintje között, ami nagy szerepet játszik vásárlóink számának gyarapodásában. Egy 1-2 éves SUV jóval olcsóbb, mint egy ugyanilyen új modell" – tette hozzá Karolína Topolová.
Az AAA AUTO statisztikái szerint az automata sebességváltó népszerűsége 16 százalékról 19,5 százalékra emelkedett az egyterűek és a hobbiterepjárók esetében az előző nyár óta. A legkeresettebb márka a Citroën, majd a Ford és az Opel. A vásárlók 21,3 százaléka az összkerékhajtást preferálja. A legnépszerűbb motorváltozat az 1,6 literes. A színek közül a szürke és a fekete a legkedveltebb.