–  Igazgató úr, a pályázatra jelentkezem.

–  Igazgató úr, a pályázatra jelentkezem.

 –  Kitöltötte az űrlapot és a hozzá tartozó kérdőíveket?

 –  Nem töltök én ki semmit. Negyven éves vagyok. A Budapesti Műszaki Egyetemen végeztem gépészmérnökként és négy év gyakorlat után mérnök-tanári képesítést is szereztem. A fizika oktatásának attraktív módszereiről írt doktori disszertációmat summa cum laude minősítéssel védtem meg. Gyakorló gimnáziumban tanítottam nyolc évig, majd a londoni Harrow School-ban oktattam négy éven át matematikát és fizikát. Nem kertelek, fizetési igényem nettó háromszázezer forint. Ez a fele annak, amit Londonban kaptam, de szeretnék az ön gimnáziumában tanítani.

 –  Hát ez nálunk nem így megy, nagyon sajnálom. Égető szükségünk lenne matematika-fizika tanárra, de a bérezésünk kiemelt uniós projekt keretében folyik azzal a céllal, hogy előkészítsük a pedagógus előmeneteli rendszert. Ahogy mi hívjuk, az életpálya modellt.

 –  Tökéletesen megértem az igazgató urat, de a nettó háromszázezertől nem tudok eltekinteni. Matematika tankönyvet írtam a gyakorló gimnáziumok számára, ezt négy nyelvre fordították már le, több iskola használja Berlinben, Madridban, Párizsban és Rómában.

 –  Nézze, két dologban kellene egyetértenünk. Nálunk nettó fizetés nincsen. Bruttó fizetésről tárgyalhatunk csak, ebből vonják le a személyi jövedelemadót és az egészségbiztosítási járulékot. Emellett kedvezményes üdülésre is lehetőség adódhat nyári táborokban és esetleg Erzsébet-utalványt is kaphat. A másik az alaptantervünk, amelyhez saját tankönyveink vannak. Munkáját értékelni fogjuk egy kidolgozandó szempontrendszerrel és a sikeres minősítést követően meg tudunk majd egyezni.

 –  Tökéletesen egyetértek igazgató úrral, mindenben alávetem magam az értékelésnek, az alaptantervnek, az iskola írott és íratlan szabályainak. Mindössze nettó háromszázezer a kérésem.

 –  Meg kell mondjam, tanáraink egy része aktív részese az országos köznevelési újításoknak, fejlesztéseknek., új tanítási módszerek kidolgozásának. Célunk a nevelés oktatás színvonalának emelése, mindez az életpálya modell keretében. Remélem ezzel egyetért.

 –  Abszolút mértékben. Vállalom szakkörök vezetését, gyengébb tanulóknak különórák tartását, túlórázást korlátok nélkül, természetesen ingyen Mindössze nettó háromszázezret kérek.

 –  Nem értett meg a tanár úr. Pontosan nem tudnám megmondani a bruttó besorolását, de garantálhatom, hogy felsőbb szerveink kiemelkedő jelentőséget tulajdonítanak az egyéni és intézményi innovációnak. Ha vállalná az osztályfőnöki megbízást, külön összeggel emelkedne a fizetése.

 –  Erre nem tartok igényt. Csak a háromszázezerhez ragaszkodom, mindenben alávetem magam a minisztérium elvárásaink. Akkor megegyeztünk?

 –  Sajnos nem. Meg kell várnunk a pedagógus-előmeneteli rendszer két, részleteiben még ki nem dolgozott fokozatának kialakítását.

 –  Nagyon sajnálom, akkor visszamegyek a Harrow School-ba havi nettó kétezer euróért.

 

Láng Róbert

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük