Felcímkéztük Magyarország kedvenc csapvizét
3 perc olvasásLezárult a Csapra fel! kampány. Az öt állami regionális víziközmű-szolgáltató tavaly decemberben országos kommunikációs kampányt indított, hogy felhívja a figyelmet a hazai csapvízfogyasztás egészséges és környezettudatos voltára.
Lezárult a Csapra fel! kampány. Az öt állami regionális víziközmű-szolgáltató tavaly decemberben országos kommunikációs kampányt indított, hogy felhívja a figyelmet a hazai csapvízfogyasztás egészséges és környezettudatos voltára.
Tavaly december elején indította útjára az öt nagy állami vízi-közműszolgáltató – a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt, a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt, az Észak-dunántúli Vízmű Zrt, az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. és a Tisza-menti Regionális Vízművek Zrt. – Csapra fel! kommunikációs kampányát. Céljuk a tudatos vízfogyasztás és hatékony vízfelhasználás mellett a lakosság csapvíz fogyasztásra való ösztönzése.
A Csapra fel! kampány (lásd: http://euroastra.hu/node/86094) első szakaszában csapvíz kóstolási és palacktervezési versenyt tartottak a szervezők. Néhány hét alatt több mint hatezren kóstolták meg az öt nagy állami szolgáltató 15 csapvizét. A győztes az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. Szilvásvárad Szalajka-völgyi vize lett. A népszerű szomjoltó speciális gyerekrajzzal díszített palackba kerülve most országos roadshow-ra indul.
A fővárosi rendezvényen az öt nagy állami vízi-közműszolgáltató vezetője mellett részt vett Dr. Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára és Kuna Tibor, a kommunikációs kampányt vezető cég ügyvezetője is.
„A többségi állami tulajdonú regionális vízi-közműszolgáltató cégek, köztük az ÉRV küldetése, hogy a társadalom megelégedésére a legmagasabb minőségi színvonalú szolgáltatást nyújtsuk. Öröm, hogy a kampány lehetőséget adott számunkra, hogy megmutassuk, mennyiféle ízű, rendszeresen ellenőrzött, egészséges ivóvíz van Magyarországon. Társaságunk vezetőjeként büszkeséggel tölt el, hogy a szolgáltatási területünkön található víz lett a kedvenc, de hiszem, hogy a kampány valódi nyertesei a nívós víziközmű-szolgáltatók csapvíz-fogyasztói" – tájékoztatott Ritter Géza, az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. vezérigazgatója.
A legjobbnak ítélt csapvíz kulacsokba került, és különleges címkét is kapott.
A kampány kiemelt célcsoportját képező diákok egy országos pályázat keretében tervezhették meg a nyertes víz palackjának címkéjét.
A győztes pályamunkát a tízéves Kóbor Hanna Panni, szegedi kisiskolás küldte be, jutalmát a budapesti rendezvényen vette át.
A fővárosi rendezvényen elhangzott; a Csapra fel! kampány országos roadshow-val folytatódik. Ennek keretében két hét alatt a kezdeményezés eljut a legnagyobb egyetemekre. főiskolákra is az országban. A kitelepülésekkor táblagépekre optimalizált szórakoztató, egyben edukativ tesztekkel hívják fel a csapvízfogyasztásra a fiatalok figyelmét.
Az öt regionális viziközmű-szolgáltató nem először fog össze a társadalmi szemléletformálás jegyében. A 2013-ban Tudatos vízfelhasználó néven indított közös kampányuk fő céljaként a lakosság tudatos vízfogyasztása erősítésének támogatását, a hatékony vízfelhasználást eredményező fogyasztói attitűd kialakítását fogalmazták meg. Az idei kampány során ezeket a célokat kiegészítették a magyar lakosság csapvíz fogyasztásra ösztönzésével.
Lantai József