Betört a street food a chipspiacra is
Tavaly nyáron a salsa fűszerezésű chips volt a hazai fogyasztók egyik nagy kedvence, Németországban a pizzás, Romániában a gyrosos ízesítés futott be komoly karriert. Itthon júniustól a hazai fogyasztók is tesztelhetik a Chio street food ízeit, ugyanis a termékeket gyártó Intersnack a gyrosos, cheeseburgeres és pizzás ízű burgonyaszeletekkel értelmezi újra az utcai fogásokat.
Tavaly nyáron a salsa fűszerezésű chips volt a hazai fogyasztók egyik nagy kedvence, Németországban a pizzás, Romániában a gyrosos ízesítés futott be komoly karriert. Itthon júniustól a hazai fogyasztók is tesztelhetik a Chio street food ízeit, ugyanis a termékeket gyártó Intersnack a gyrosos, cheeseburgeres és pizzás ízű burgonyaszeletekkel értelmezi újra az utcai fogásokat.
Idén minden a streetfoodról szól
Új termékei fejlesztésénél a Chio szorosan követi a világ íz- és gasztrotrendjeit, de a hazai fogyasztók véleményére is mindig kíváncsi. Magyarországon egyre keresettebbek a street food specialitások, a nyári hónapokban pedig várhatóan csúcsokat dönt majd az utcai ízek népszerűsége. Ebben az évben az előzetes tesztek azt mutatták, hogy a vásárlók 75%-a nyitott a street food ízvilághoz kapcsolódó chipsekre.
„Bár 20 éve folyamatosan a hagymás-tejfölös a legnépszerűbb íz, de a chips impulzív jellege megköveteli, hogy új termékekkel kísérletezzünk. A brazil világbajnokságra például salsa fűszerezésű chipsszel készültünk, amelynek kiemelkedő sikere volt. Az új termékek, ízek bevezetése előtt folyamatosan figyeljük a fogyasztói szokásokat, majd egy előválogatáson átesett íz-ötletek tesztelünk. Utolsó tesztünkön jól szerepelt a sajtburgeres és a pizzás íz, az abszolút győztes pedig a gyros-os lett – tudtuk meg Szabó Gábor, a Chio termékeket gyártó Intersnack Magyarország piackutatójától.
A fűszerkeverékek kifejlesztése, a fűszerarányok beállítása sok odafigyelést és kreativitást igényelt, hiszen például a gyros keverékben 14 különböző fűszer van, köztük olyan ritkaságok, mint a szerecsendió, szegfűbors, gyömbér.
Sokan azt gondolják, hogy bűnbeesés a sós és fűszeres snackek fogyasztása, pedig a nagy melegben a vízpótlás mellett, szervezetünk ásványanyag szükségletét is egyensúlyban kell tartani. Egy zacskó burgonya chipszben átlagosan 0,75-1 gramm só található, az egészséges szervezetnek napi 5 gramm sómennyiségre van szüksége, mivel a vesénk napi 5-7 gramm só kiválasztására képes.
Azt is elmondhatjuk, mértékletes chipsfogyasztó a magyar, ugyanis egy főre átlagosan napi 0,9-1 g chips jut (1 szelet = kb. 1 gramm), ami a napi energia-bevitel körülbelül 0,2 %-át adja, a sóbevitelünknek pedig csupán a 0,1%-át. A magyar snackpiacon évi 3.750 tonna burgonya chips fogy, a norvégoknál ennek a mennyiségnek közel a négy és fészerese, 16.500 tonna.
Magyarország chipsfogyasztása
- 3750 tonna évente
- 750 tonna nyáron
- 900 tonna a foci EB vagy a VB alatt
- 200 tonna a csúcstartó hagymás-tejfölösből évente