Szoftver-előfizetési szolgáltatást indít a Balabit
3 perc olvasás
Költséghatékony finanszírozási konstrukcióban teszi elérhetővé több termékét a biztonságtechnikai szoftverek fejlesztésére szakosodott magyar vállalat.
Költséghatékony finanszírozási konstrukcióban teszi elérhetővé több termékét a biztonságtechnikai szoftverek fejlesztésére szakosodott magyar vállalat.
A napokban indítja el szoftver előfizetési szolgáltatását a Balabit, mely új licencelési formaként jelenik meg a vállalat portfóliójában. A szolgáltatás keretében informatikai biztonsági termékeit rugalmasabb pénzügyi feltételekkel, a különböző üzleti és költségvetési igényekhez jobban igazítva teszi elérhetővé ügyfelei számára a magyar fejlesztő vállalat. Az előfizetési konstrukciót igénybe vevő ügyfelek a mindenkori legfrissebb termékverziók teljes körű funkcionalitását élvezhetik, miközben a termékeket kedvezőbb, jól tervezhető és költségként elszámolható finanszírozási formában használhatják. A konstrukció révén a BalaBit nagyvállalati szintű biztonságtechnikai termékei így olyan kisebb informatikai költségvetéssel rendelkező szervezetek számára is elérhetővé válnak, amelyek korábban nem engedhették meg azok beszerzését.
Az előfizetési szolgáltatás bevezetését azokkal a nemzetközi szoftver piacon tapasztalható technológiai változásokkal indokolja a vállalat (például a webes alkalmazások és felhőszolgáltatások térnyerése), amelyek egyre több szoftvergyártót késztetnek az alkalmazott üzleti modelljeik újragondolására. Fontos tényező az a paradigmaváltás is, ami szerint a vállalati felhasználók – igaz ez a Balabit ügyfeleit alkotó nagyvállalati szektorra is – egyre kevésbé szeretnének szoftvereket birtokolni. Ehelyett, jelentős beruházást nem igénylő, kedvezőbb finanszírozási, rugalmasabban változtatható konstrukcióban szeretnék megkapni azokat az eszközöket, amelyekre éppen, és addig, amíg szükségük van.
Az új szolgáltatás hivatalosan szeptembertől érhető el a Balabit portfóliójában, de első körben csak a magyar piacon vezeti be azt a vállalat. Az itthon szerzett tapasztalatok alapján 2016-ban döntenek a többi piacon való bevezetés menetéről. A hosszú távú cél a versenytársakénál rugalmasabb licencelési stratégia kialakítása és a potenciális ügyfélkör szélesítése a nyugat-európai és az észak-amerikai piacon. A magyar ügyfelek ezzel szemben nem csak elsőként próbálhatják ki a cég új szolgáltatását, hanem egy december 31-ig tartó bevezetési akció keretében kedvezményes formában rendelhetik meg a naplómenedzsment és tevékenység-felügyeleti eszközök előfizetéses verzióit. A szolgáltatás árairól és technikai részleteiről a Balabit weboldalán és hivatalos viszonteladó partnerein keresztül kaphatnak részletes információt az érdeklődők.