Anyavállalata, a Liberty Global 2016. évi első negyedéves üzleti jelentését követően a UPC Magyarország is közzétette eredményeit, melyek továbbra is magabiztos növekedést mutatnak. A cég az év első három hónapjában 21 000 új háztartásra terjesztette ki hálózatát, mobil-előfizetőinek száma pedig a negyedév végére 40 000-re nőtt.
Anyavállalata, a Liberty Global 2016. évi első negyedéves üzleti jelentését követően a UPC Magyarország is közzétette eredményeit, melyek továbbra is magabiztos növekedést mutatnak. A cég az év első három hónapjában 21 000 új háztartásra terjesztette ki hálózatát, mobil-előfizetőinek száma pedig a negyedév végére 40 000-re nőtt.
Anyavállalata, a Liberty Global 2016. évi első negyedéves üzleti jelentését követően a UPC Magyarország is közzétette eredményeit, melyek továbbra is magabiztos növekedést mutatnak. A cég az év első három hónapjában 21 000 új háztartásra terjesztette ki hálózatát, mobil-előfizetőinek száma pedig a negyedév végére 40 000-re nőtt.
A Liberty Global, a világ legnagyobb nemzetközi kábelszolgáltatója erőteljes növekedésről számolt be első negyedéves üzleti jelentésében, melyhez leányvállalata, a hazai tévés és internetpiac egyik vezető szolgáltatója, a UPC Magyarország is hozzájárult. A magyar cég 2016 első három hónapjában ismét növelte bevételeit az előző év hasonló időszakához képest. Ez sorban a kilencedik negyedév, amely a szolgáltató számára stabil bevételnövekedést hozott, ami azt jelzi, hogy a vállalat a kiegyensúlyozott fejlődés útján halad.
A UPC az év elején jelentősen növelte szolgáltatási területét: az első három hónapban 21 000 új háztartásra terjesztette ki hálózatát, így Magyarország legnagyobb lefedettségű 500 Mbit/s sebességre képes, szupergyors internet szolgáltatása már a teljes UPC hálózat 87 százalékán elérhető. Március végére a cég ügyfeleinek száma elérte a 810 000-et; különböző tévés, internetes, mobil és telefonos szolgáltatásokhoz kapcsolódó előfizetéseinek száma (üzleti szakkifejezéssel: Revenue Generating Unit) pedig – 32 ezerrel – 1 840 000-re nőtt.
A vállalat márciusban ünnepelte a telekommunikációs piacon egyedülálló, korlátlan adatforgalmat kínáló UPC Mobil elindításának első évfordulóját. A UPC Mobil előfizetői köre dinamikusan növekedett az első negyedévben, így a cég mobilszolgáltatásait ma már 40 000 ügyfél használja. Áprilisban a vállalat bejelentette, hogy kedvező mobilcsomagjait szolgáltatási területén mindenki számára elérhetővé teszi.
Az első negyedévben a UPC tovább erősítette vezető pozícióját a magyar digitális tévé piacon. Tévés szolgáltatásának kiemelkedő eredményeihez nagymértékben hozzájárult MyPrime, havi előfizetéses, korlátlan online videótékájának népszerűsége is: a 2016 januárjától áprilisig tartó időszakban 84 százalékkal nőtt azok köre, akikhez nem csomagban jut el a szolgáltatás, hanem külön előfizettek rá.
„Újabb 21 000 háztartásban tettük elérhetővé szolgáltatásainkat az első három hónapban, ennél lendületesebben nem is indulhatott volna az év" – nyilatkozta Magnus Ternsjö, a UPC Magyarország vezérigazgatója. „Nagyon elégedett vagyok vállalatunk negyedévről negyedévre felmutatott teljesítményével, és örömmel látom, hogy mobil üzletágunk is egyre inkább hozzájárul eredményeinkhez. Nem állunk le az innovációval sem: egy jelentős tévés újítással készülünk, melynek bejelentése a közeljövőben várható."
A Liberty Global plc („Liberty Global") (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK, LILA és LILAK) bejelentette a 2016. március 31-én zárult első üzleti negyedévének pénzügyi és működési eredményeit a Liberty Global Csoportra és a LiLAC Csoportra vonatkozóan.
Erős számokkal zárta a 2016-os üzleti év első negyedévét a Liberty Global plc, a világ vezető nemzetközi kábelkommunikációs vállalatcsoportja. A cég konszolidált működésének legfontosabb mutatói a következők:
– A vállalat RGU-inak (Revenue Generating Unit: jövedelemtermelő szolgáltatási előfizetési egység, azaz előfizetés) száma 2016 első negyedévében megkétszereződött az előző év azonos időszakához képest, és így elérte a 156 ezret. A sikeresen végrehajtott áremelések a 2016-ra tervezett további növekedés biztosítékai lehetnek.
– A folyamatos hálózatfejlesztéseknek köszönhetően 2016-ban a tervek szerint összesen 1,5 millió új háztartásba jut el a Liberty szélessávú hálózata.
– A vállalat 4,6 milliárd dollár bevételt könyvelt el, ami 3%-os korrigált bázisú növekedést jelent. Chilében 8%, Németországban és Belgiumban pedig 5-5%-os volt a korrigált bázisú növekedés.
– A korrigált bázisú működési cash flow (OCF) az előzetes várakozásoknak megfelelően 3%-os növekedéssel elérte a 2,1 milliárd dollárt.
– A működési bevétel 587 millió dolláros értékkel, 5%-os növekedést ért el az előző év azonos időszakához viszonyítva.
– Elsősorban a kifizetések időzítésének köszönhetően a negatív szabad cash flow (FCF) értéke 85 millió dollár volt, igazolva azokat az előzetes célkitűzéseket, amelyek a 2016-os üzleti évre 2 milliárd dollárt meghaladó FCF értéket irányoznak elő.
– A Liberty Global 286 millió dollár saját tőkét vásárolt vissza 2016 első negyedévében.
Mike Fries, a Liberty Global vezérigazgatója az első negyedéves eredményeket értékelve elmondta: „Saját elvárásainkat is meghaladja az RGU-k számának 150 ezres növekedése, bizonyítva, hogy minden termékünk tekintetében lendületesen tudjuk növelni teljesítményünket. Továbbra is jelentős hangsúlyt fektetünk az innovációra és a hálózatfejlesztésre, hiszen célunk a felhasználói élmény kiterjesztése. 2016-ban az előfizetések számának további növekedésére számítok."
A Liberty Global részletes üzleti jelentése itt olvasható.