Az év eleje óta nem kevesebb, mint 11,3 %-al növekedett a légiáru forgalom a budapesti repülőtéren. Ennek oroszlánrészét a cargo légitársaságok forgalma teszi ki, de ugyanilyen gyorsan növekedett az utasszállító gépek rakterében feladott ún. belly cargo is.
Az év eleje óta nem kevesebb, mint 11,3 %-al növekedett a légiáru forgalom a budapesti repülőtéren. Ennek oroszlánrészét a cargo légitársaságok forgalma teszi ki, de ugyanilyen gyorsan növekedett az utasszállító gépek rakterében feladott ún. belly cargo is.
 6 770 tonna – ennyi légi teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren
 egyetlen hónap alatt. A Budapest Airport forgalma dinamikusan
 növekszik, miközben a cargo-iparág komoly növekedési gondokkal
 küzd egész Európában. A földrészen májusban mindössze 2,7 %-os
 növekedést regisztráltak (az amerikai földrészen és Afrikában
 visszaesett a forgalom) míg a ferihegyi forgalom bővülése az év
 eleje óta elérte a 11,3 %-ot. Ilyen növekedésre szinte sehol sincs
 példa, a világ nagy repülőterei közül májusban Hong Kong -1,1
 %-os, Frankfurt -1,7%-os, míg Peking -5,1%-os visszaesésről számolt
 be.
 A Budapesten tapasztalható cargo forgalom növekedésében
 közrejátszik, hogy az öbölmenti Qatar Cargo idén márciusban
 felújította járatait. Az Airbus A 330F típusú géppel egyszerre
 akár 60 tonnányi árut lehet eljuttatni Dohába – és innen a világ
 szinte bármely pontjára a Qatar Airways hálózatán keresztül.
 Emellett továbbra is jól teljesítenek a már régóta Budapesten
 működő teherszállító légitársaságok, így a luxemburgi Cargolux
 és a török Turkish Cargo is.
 „A forgalom növekedésében jelentős szerepet játszottak a
 hosszútávú utasszállító járatok is, pl. az Air China pekingi
 gépe vagy a kanadai Air Canada Rouge torontói járata." – mondta
 Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője.
 Hozzátette: „A magyar gazdaság teljesítőképességét azon is
 lemérhetjük, hogy az Air China gépén Kínába mindig szinte a teljes
 cargo-rakteret sikerült eladni Peking irányába, ami járatonként
 akár 10-12 tonnát is jelenthet. Előrejelzéseink szerint minden
 feltétel adott ahhoz, hogy Budapest rövid időn belül Kelet-Európa
 légiáru központjává fejlődjön."
 A forgalmi előrejelzések alapján – a BUD 2020 ötvenmilliárd
 forintos fejlesztési program részeként – a Budapest Airport máris
 megkezdte egy új raktárbázis fejlesztését az 1 Terminál
 tőszomszédságában az egyik nagy európai légi csomagküldő
 vállalat számára. Az építkezés már folyik, a beruházás teljes
 összege elérheti a 3 milliárd forintot. Emellett a Budapest Airport
 előkészíti egy új légi teheráru bázis, az ún. Cargo City
 építését a 2. Terminál Vecséshez közelebb eső részén, ahol
 akár évi 200 000 tonna légi teheráru kezelésének megfelelő
 raktári és irodai kapacitást hoznak létre a következő években.     
