Az év eleje óta nem kevesebb, mint 11,3 %-al növekedett a légiáru forgalom a budapesti repülőtéren. Ennek oroszlánrészét a cargo légitársaságok forgalma teszi ki, de ugyanilyen gyorsan növekedett az utasszállító gépek rakterében feladott ún. belly cargo is.

Az év eleje óta nem kevesebb, mint 11,3 %-al növekedett a légiáru forgalom a budapesti repülőtéren. Ennek oroszlánrészét a cargo légitársaságok forgalma teszi ki, de ugyanilyen gyorsan növekedett az utasszállító gépek rakterében feladott ún. belly cargo is.

6 770 tonna – ennyi légi teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren
egyetlen hónap alatt. A Budapest Airport forgalma dinamikusan
növekszik, miközben a cargo-iparág komoly növekedési gondokkal
küzd egész Európában. A földrészen májusban mindössze 2,7 %-os
növekedést regisztráltak (az amerikai földrészen és Afrikában
visszaesett a forgalom) míg a ferihegyi forgalom bővülése az év
eleje óta elérte a 11,3 %-ot. Ilyen növekedésre szinte sehol sincs
példa, a világ nagy repülőterei közül májusban Hong Kong -1,1
%-os, Frankfurt -1,7%-os, míg Peking -5,1%-os visszaesésről számolt
be.

A Budapesten tapasztalható cargo forgalom növekedésében
közrejátszik, hogy az öbölmenti Qatar Cargo idén márciusban
felújította járatait. Az Airbus A 330F típusú géppel egyszerre
akár 60 tonnányi árut lehet eljuttatni Dohába – és innen a világ
szinte bármely pontjára a Qatar Airways hálózatán keresztül.
Emellett továbbra is jól teljesítenek a már régóta Budapesten
működő teherszállító légitársaságok, így a luxemburgi Cargolux
és a török Turkish Cargo is.

„A forgalom növekedésében jelentős szerepet játszottak a
hosszútávú utasszállító járatok is, pl. az Air China pekingi
gépe vagy a kanadai Air Canada Rouge torontói járata." – mondta
Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője.
Hozzátette: „A magyar gazdaság teljesítőképességét azon is
lemérhetjük, hogy az Air China gépén Kínába mindig szinte a teljes
cargo-rakteret sikerült eladni Peking irányába, ami járatonként
akár 10-12 tonnát is jelenthet. Előrejelzéseink szerint minden
feltétel adott ahhoz, hogy Budapest rövid időn belül Kelet-Európa
légiáru központjává fejlődjön."

A forgalmi előrejelzések alapján – a BUD 2020 ötvenmilliárd
forintos fejlesztési program részeként – a Budapest Airport máris
megkezdte egy új raktárbázis fejlesztését az 1 Terminál
tőszomszédságában az egyik nagy európai légi csomagküldő
vállalat számára. Az építkezés már folyik, a beruházás teljes
összege elérheti a 3 milliárd forintot. Emellett a Budapest Airport
előkészíti egy új légi teheráru bázis, az ún. Cargo City
építését a 2. Terminál Vecséshez közelebb eső részén, ahol
akár évi 200 000 tonna légi teheráru kezelésének megfelelő
raktári és irodai kapacitást hoznak létre a következő években.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük