Bajok vannak a Telekom uj -olcsó és gazdaságos fapados -FLIP márkájával, az NHH intézkedett
Baj van a Telekom most meghirdetett FLIP márkájával. Olyannyira hogy a szabályozó főhatóság egyik díjcsomagjukat ideiglenesen felfüggesztette. Ennek kapcsán a NHH az alábbi hivatalos tájékoztatást adta ki: UPDATED 2017-06-0716:39:45 (Megjött kérdésünkre a Telekom válasza)
Baj van a Telekom most meghirdetett FLIP márkájával. Olyannyira hogy a szabályozó főhatóság egyik díjcsomagjukat ideiglenesen felfüggesztette. Ennek kapcsán a NHH az alábbi hivatalos tájékoztatást adta ki: UPDATED 2017-06-0716:39:45 (Megjött kérdésünkre a Telekom válasza)
Az NMHH ideiglenesen megtiltotta a Magyar Telekom Flip Otthon csomagjának használatát és a szolgáltatás nyújtását a piaci verseny veszélyeztetésének gyanúja miatt
Május 26-án meghozott döntésével ideiglenesen – a hatósági eljárás jogerős befejezéséig, de legfeljebb 90 napig – megtiltja a szerződéskötést és a szolgáltatásnyújtást a Magyar Telekom Flip Otthon díjcsomagjára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltató esetleges jogtalanul szerzett versenyelőnyének megakadályozására. A felfüggesztő intézkedésre azért volt szükség, mert ha bebizonyosodik, hogy a szolgáltató jogsértést követett el, utólag már nem vagy csak különösen nehezen lehetne visszafordítani a Telekomnak a hatósági eljárás ideje alatt kötött szerződésekkel megszerzett versenyelőnyét. A szolgáltató végrehajtotta az ideiglenes intézkedésben foglaltakat, felfüggesztette a Flip Otthon díjcsomag értékesítését, ugyanakkor ezzel egy időben bevezette a Flip Otthon+ nevű díjcsomagját, amely szabályosságát az NMHH szintén vizsgálni fogja.
A hírközlési törvény és az uniós szabályozás alapján a Telekom mint jelentős piaci erejű szolgáltató nem folytathat olyan piaci gyakorlatot, amely alkalmas lehet a verseny korlátozására. Ennek értelmében, ha egy ilyen szolgáltató egy új, a korábbiaktól lényegesen eltérő díjcsomaggal bővítené a kínálatát, a tervezett szolgáltatást annak bevezetése előtt legalább 30 nappal köteles a hatóság által előzetesen jóváhagyott nagykereskedelmi áron felajánlani az adott területen hálózattal nem rendelkező szolgáltatóknak. Így azok versenyezni tudnak a Telekom szolgáltatásával, és az előfizetők érdekei versenyhiány miatt nem sérülnek. Az NMHH jelenleg vizsgálja, hogy a Telekom a Flip Otthon díjcsomag esetében eleget tett-e a kötelezettségeinek.
A szaksajtó foglalkozott ezzel a témával, hiszen az utóbbi időben ez volt az egyik legnagyobb ilyen piac-befolyásoló döntés:
http://www.napi.hu/tech/pofont_kapott_a_telekom_felfuggesztik_egyik_csomagjat.639707.html
A Telekom az NHH állásfoglalás és tiltás után az alábbi közleményt adta ki:
A Flip a Magyar Telekom új vezetékes márkája (május 16-án indult), és ezen márkának van egy ajánlata/díjcsomagja Otthon+ néven, kérjük, hogy ezt ebben a formában használják
A Magyar Telekom Flip néven új vezetékes ajánlatot kínáló márkát indított útjára május közepén. A Flip az egyszerű, de jó színvonalú alapszolgáltatást kereső, a többlet és kényelmi szolgáltatásokat nem igénylő ügyfeleknek szól, rendkívül kedvező árszintet kínálva és mindezt hűségidő nélkül, kötöttség mentesen. A Flip márka piaci bevezetése, szolgáltatása és árazása álláspontunk szerint mindenben megfelel a vonatkozó jogszabályoknak és hatósági döntéseknek, egyúttal egy új gondolkodást tükröző ajánlat, amely egy speciális ügyféligényre ad egyszerű és frappáns választ: a Flip vonzó és pont jó azon ügyfeleknek, akik kötöttségek nélkül, jó színvonalon kívánnak otthoni szolgáltatásokat igénybe venni, legyen szó akár vezetékes internetről, TV-ről vagy telefonról.
Az NMHH múlt pénteki megkeresése nyomán a Magyar Telekom 2017. május 29-ével módosította a Flip márkára vonatkozó ÁSZF-jét, nagyon gyors határidővel teljesítve az ideiglenes intézkedésben foglaltakat. A módosítás technikai jellegű volt, és a Magyar Telekomra vonatkozó nagykereskedelmi-szabályozási feltételeknek való megfelelés kifejezett megjelenítését szolgálta, így az előfizetők számára semmilyen lényegi változással nem járt!
A hírközlési piacon egy új márka bevezetése esetén természetes, hogy a hatóságok a márkát és a márkanév alatt nyújtott szolgáltatást vizsgálatnak vetik alá. A Magyar Telekom természetesen mindenben együttműködik az NMHH-val. Meggyőződésünk, hogy a Hatóság célja egybeesik a Flip célkitűzéseivel: közös érdek az előfizetők igényeinek magas színvonalú szolgáltatásokkal történő kiszolgálása.
És a technikai jellegű változások, amelyek a Flip előfizetőket érintik:
1) A Flip Otthon díjcsomag helyett az új előfizetők a Flip Otthon+ díjcsomagra fizethetnek elő.
2) A már szerződéssel rendelkező ügyfelek szerződését módosítottuk a Flip Otthon+ díjcsomagra.
3) A Flip Otthon+ díjcsomag és a Sebességnövelő értékei azonos ár mellett magasabbak, mint a korábbi Flip Otthon csomagé
Flip Otthon és Sebességnövelő
|
Flip otthon |
100 Mbps Sebességnövelővel |
||
|
Letöltés |
Feltöltés |
Letöltés |
Feltöltés |
Kínált |
100 |
10 |
200 |
20 |
Garantált |
1 |
1 |
1 |
1 |
Flip Otthon+ és Sebességnövelő
|
Flip otthon+ |
130 Mbps Sebességnövelővel |
||
|
Letöltés |
Feltöltés |
Letöltés |
Feltöltés |
Kínált |
120 |
10 |
250 |
20 |
Garantált |
15 |
2 |
15 |
4 |
Szerkesztőségünk is hivatalos kérdéssel fordult ebben az ügyben a Tcomhoz, azt kérdezte, hogy az olcsó díjcsomaghoz olcsó, korlátozott ügyfélszolgálat jár-e, csak bizonyos pontokon lehet majd hiát bejelenteni, ügyet intézni. Ha megkapjuk a hivatalos választ, akkor természetesen közöljük.
Megjött a Telekom válasza:
A Flip az ügyfélkiszolgálásban mást nyújt: kevésbé helyez hangsúlyt a személyes ügyfélszolgálatra, a jó árért cserébe költséghatékony és önkiszolgáló megoldásokkal fordul ügyfeleihez, akik készek arra, hogy saját maguk intézzék kapcsolódó ügyeiket, mint például új szolgáltatások megrendelését vagy a számlabefizetést.
· „A Flip lényege az egyszerűség: nemcsak az ajánlatunk egyszerű, hanem a szervezetünk és a működésünk is” – tette hozzá Endersz Frigyes.
· A Flippel egy teljesen új, dedikált csapat jött létre saját ügyfélkapcsolati és értékesítési csatornákkal, amely kizárólag a Flip leendő ügyfeleit hivatott kiszolgálni, ugyanakkor a Flip műszaki hátterét a Magyar Telekom adja. A márka nagy hangsúlyt helyez az online elérhetőségre is: a 1446-os telefonos ügyfélszolgálati szám mellett mind a flip.hu-n, mind a facebook-on keresztül folyamatos kapcsolatot tart ügyfeleivel. Az érdeklődő ügyfelek a flip.hu<https://www.flip.hu/> webes felületén tájékozódhatnak arról, hogy címükön elérhető-e már a Flip által kínált ajánlat.
Üdvözlettel:
Kinga