Baj van a Telekom most meghirdetett FLIP márkájával. Olyannyira hogy a szabályozó főhatóság egyik díjcsomagjukat ideiglenesen felfüggesztette. Ennek kapcsán a NHH az alábbi hivatalos tájékoztatást adta ki: UPDATED 2017-06-0716:39:45 (Megjött kérdésünkre a Telekom válasza)

Baj van a Telekom most meghirdetett FLIP márkájával. Olyannyira hogy a szabályozó főhatóság egyik díjcsomagjukat ideiglenesen felfüggesztette. Ennek kapcsán a NHH az alábbi hivatalos tájékoztatást adta ki: UPDATED 2017-06-0716:39:45 (Megjött kérdésünkre a Telekom válasza)

Az NMHH ideiglenesen megtiltotta a Magyar Telekom Flip Otthon csomagjának használatát és a szolgáltatás nyújtását a piaci verseny veszélyeztetésének gyanúja miatt

 

Május 26-án meghozott döntésével ideiglenesen – a hatósági eljárás jogerős befejezéséig, de legfeljebb 90 napig – megtiltja a szerződéskötést és a szolgáltatásnyújtást a Magyar Telekom Flip Otthon díjcsomagjára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltató esetleges jogtalanul szerzett versenyelőnyének megakadályozására. A felfüggesztő intézkedésre azért volt szükség, mert ha bebizonyosodik, hogy a szolgáltató jogsértést követett el, utólag már nem vagy csak különösen nehezen lehetne visszafordítani a Telekomnak a hatósági eljárás ideje alatt kötött szerződésekkel megszerzett versenyelőnyét. A szolgáltató végrehajtotta az ideiglenes intézkedésben foglaltakat, felfüggesztette a Flip Otthon díjcsomag értékesítését, ugyanakkor ezzel egy időben bevezette a Flip Otthon+ nevű díjcsomagját, amely szabályosságát az NMHH szintén vizsgálni fogja.

 

A hírközlési törvény és az uniós szabályozás alapján a Telekom mint jelentős piaci erejű szolgáltató nem folytathat olyan piaci gyakorlatot, amely alkalmas lehet a verseny korlátozására. Ennek értelmében, ha egy ilyen szolgáltató egy új, a korábbiaktól lényegesen eltérő díjcsomaggal bővítené a kínálatát, a tervezett szolgáltatást annak bevezetése előtt legalább 30 nappal köteles a hatóság által előzetesen jóváhagyott nagykereskedelmi áron felajánlani az adott területen hálózattal nem rendelkező szolgáltatóknak. Így azok versenyezni tudnak a Telekom szolgáltatásával, és az előfizetők érdekei versenyhiány miatt nem sérülnek. Az NMHH jelenleg vizsgálja, hogy a Telekom a Flip Otthon díjcsomag esetében eleget tett-e a kötelezettségeinek.

A szaksajtó foglalkozott ezzel a témával, hiszen az utóbbi időben ez volt az egyik legnagyobb ilyen piac-befolyásoló döntés:

http://www.napi.hu/tech/pofont_kapott_a_telekom_felfuggesztik_egyik_csomagjat.639707.html

 

A Telekom az NHH állásfoglalás és tiltás után az alábbi közleményt adta ki:

 

A Flip a Magyar Telekom új vezetékes márkája (május 16-án indult), és ezen márkának van egy ajánlata/díjcsomagja Otthon+ néven, kérjük, hogy ezt ebben a formában használják

A Magyar Telekom Flip néven új vezetékes ajánlatot kínáló márkát indított útjára május közepén. A Flip az egyszerű, de jó színvonalú alapszolgáltatást kereső, a többlet és kényelmi szolgáltatásokat nem igénylő ügyfeleknek szól, rendkívül kedvező árszintet kínálva és mindezt hűségidő nélkül, kötöttség mentesen. A Flip márka piaci bevezetése, szolgáltatása és árazása álláspontunk szerint mindenben megfelel a vonatkozó jogszabályoknak és hatósági döntéseknek, egyúttal egy új gondolkodást tükröző ajánlat, amely egy speciális ügyféligényre ad egyszerű és frappáns választ: a Flip vonzó és pont jó azon ügyfeleknek, akik kötöttségek nélkül, jó színvonalon kívánnak otthoni szolgáltatásokat igénybe venni, legyen szó akár vezetékes internetről, TV-ről vagy telefonról.

 

Az NMHH múlt pénteki megkeresése nyomán a Magyar Telekom 2017. május 29-ével módosította a Flip márkára vonatkozó ÁSZF-jét, nagyon gyors határidővel teljesítve az ideiglenes intézkedésben foglaltakat. A módosítás technikai jellegű volt, és a Magyar Telekomra vonatkozó nagykereskedelmi-szabályozási feltételeknek való megfelelés kifejezett megjelenítését szolgálta, így az előfizetők számára semmilyen lényegi változással nem járt!

 

A hírközlési piacon egy új márka bevezetése esetén természetes, hogy a hatóságok a márkát és a márkanév alatt nyújtott szolgáltatást vizsgálatnak vetik alá. A Magyar Telekom természetesen mindenben együttműködik az NMHH-val. Meggyőződésünk, hogy a Hatóság célja egybeesik a Flip célkitűzéseivel: közös érdek az előfizetők igényeinek magas színvonalú szolgáltatásokkal történő kiszolgálása.

És a technikai jellegű változások, amelyek a Flip előfizetőket érintik:

1)       A Flip Otthon díjcsomag helyett az új előfizetők a Flip Otthon+ díjcsomagra fizethetnek elő.

2)      A már szerződéssel rendelkező ügyfelek szerződését módosítottuk a Flip Otthon+ díjcsomagra.

3)      A Flip Otthon+ díjcsomag és a Sebességnövelő értékei azonos ár mellett magasabbak, mint a korábbi Flip Otthon csomagé

 

Flip Otthon és Sebességnövelő

 

Flip otthon

100 Mbps Sebességnövelővel

 

Letöltés

Feltöltés

Letöltés

Feltöltés

Kínált

100

10

200

20

Garantált

1

1

1

1

 

Flip Otthon+ és Sebességnövelő

 

Flip otthon+

130 Mbps Sebességnövelővel

 

Letöltés

Feltöltés

Letöltés

Feltöltés

Kínált

120

10

250

20

Garantált

15

2

15

4

 

 Szerkesztőségünk is hivatalos kérdéssel fordult ebben az ügyben a Tcomhoz, azt kérdezte, hogy az olcsó díjcsomaghoz olcsó, korlátozott ügyfélszolgálat jár-e, csak bizonyos pontokon lehet majd hiát bejelenteni, ügyet intézni. Ha megkapjuk a hivatalos választ, akkor természetesen közöljük.

 Megjött a Telekom válasza:

A Flip az ügyfélkiszolgálásban mást nyújt: kevésbé helyez hangsúlyt a személyes ügyfélszolgálatra, a jó árért cserébe költséghatékony és önkiszolgáló megoldásokkal fordul ügyfeleihez, akik készek arra, hogy saját maguk intézzék kapcsolódó ügyeiket, mint például új szolgáltatások megrendelését vagy a számlabefizetést.

· „A Flip lényege az egyszerűség: nemcsak az ajánlatunk egyszerű, hanem a szervezetünk és a működésünk is” – tette hozzá Endersz Frigyes.

· A Flippel egy teljesen új, dedikált csapat jött létre saját ügyfélkapcsolati és értékesítési csatornákkal, amely kizárólag a Flip leendő ügyfeleit hivatott kiszolgálni, ugyanakkor a Flip műszaki hátterét a Magyar Telekom adja. A márka nagy hangsúlyt helyez az online elérhetőségre is: a 1446-os telefonos ügyfélszolgálati szám mellett mind a flip.hu-n, mind a facebook-on keresztül folyamatos kapcsolatot tart ügyfeleivel. Az érdeklődő ügyfelek a flip.hu<https://www.flip.hu/> webes felületén tájékozódhatnak arról, hogy címükön elérhető-e már a Flip által kínált ajánlat.
Üdvözlettel:
Kinga

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük