Szépen nő az Iveco üzlet –kiváló magyarországi első félévi eredmények
3 perc olvasásAz Iveco 2008 első félévében közel 17 százalékkal növelte értékesítését a teljes, 3,5 tonna feletti tehergépjárművek szegmensében az előző év azonos időszakához képest. A vállalat piaci részesedése 25,1 százalékra növekedett 2008 első hat hónapjában, mellyel megőrizte piacvezető pozícióját Magyarországon.
Az Iveco 2008 első félévében közel 17 százalékkal növelte értékesítését a teljes, 3,5 tonna feletti tehergépjárművek szegmensében az előző év azonos időszakához képest. A vállalat piaci részesedése 25,1 százalékra növekedett 2008 első hat hónapjában, mellyel megőrizte piacvezető pozícióját Magyarországon.
Rendkívül jó eredményekkel zárta első félévét az Iveco magyarországi képviselete 2008. június 30-án. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) piaci adatai szerint az Iveco az év első felében közel 17 százalékkal növelte értékesítését a teljes, 3,5 tonna feletti tehergépjárművek szegmensében az előző év azonos időszakához képest.
A vállalat piaci részesedése 25,1 százalékra növekedett az idei esztendő első hat hónapjában. Az Iveco hazai hálózatának teljes – gépjármű- és alkatrész-értékesítésekből, szervizből és egyéb szolgáltatásokból származó – árbevétele az említett időszakban 12 milliárd forintot tett ki, köszönhetően a megnövekedett nehézkategóriás jármű eladásoknak.
Az MGE adatai szerint 2008. január 1-je és 2008. június 30-a között az Iveco 441 darab 3,5-6 tonna közötti összgördülő tömegű, könnyűkategóriás gépjárművet értékesített országszerte, mellyel közel 45 százalékos piacrészt tudhat magáénak kategóriájában.
A könnyűkategóriás Iveco Daily idén ünnepelte harmincadik születésnapját, amelynek alkalmából Magyarországon egy tizenhét helyszínből álló országos rendezvénysorozatot szervezett a vállalat.
„Az Iveco Daily Road Show több szempontból is sikeres volt számunkra. Az esemény ideje alatt a Daily szokásos havi értékesítési volumenét megdupláztuk, valamint számos olyan új ügyféllel találkoztunk, akikkel korábban nem álltunk kapcsolatban. Örömmel láttuk, hogy az Iveco Daily vásárlásakor a jármű klasszikus értékei – gazdag motor- és modellválasztéka, végtelen rakodótere, rendkívüli értékállósága és egyedülálló robosztussága – befolyásolja leginkább vevőink vásárlási döntését" – mondta el Gyöngyössy István, az Iveco regionális igazgatója.
A középkategóriás szegmensben, azaz a 6,1-15 tonna közötti összgördülő tömegű teherautók területén, az Iveco közel 50 százalékos piaci részesedésével, 2008 első félévében is abszolút piacvezető. Az év első felében 256 darab középkategóriás jármű talált gazdára szerte az országban, mely közel 28 százalékkal több a 2007 azonos időszakában értékesített járműmennyiségnél. Magyarországon idén júliusban mutatkozott be az új Eurocargo, mely az Iveco várakozásai szerint nagyban hozzájárul majd a második félév sikereihez.
Az Iveco a 15 tonna feletti, nehézkategóriás járművek szegmensében szintén erősítette jelenlétét. A vállalat az idei év első féléves eredményei alapján kategóriában több mint 12 százalékos piaci részesedéssel bír. 2008. január 1-je és 2008. június 30-a között összesen 297 darab Iveco Stralis és Trakker járművet adtak el Magyarországon, így 65 százalékkal növelte értékesítését az Iveco a tavalyi év azonos időszakához képest.