Németország turizmusa virágzik: 2017. első félévében több mint 26 ezer vendégéjszaka-növekedés a magyar piacról
2 perc olvasásA németországi beutazó turizmus 2017. első félévében erőteljesen növekedett: június végéig, a Szövetségi Statisztikai Hivatal az előzetes adatok alapján 36,7 millió nemzetközi vendégéjszakát számolt a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyeken. Ez 1,2 millióval több az előző év ugyanezen időszakához képest és 3,4 százalékos növekedésnek felel meg.
Az úticél Németország a magyar vendégek körében is népszerűbb, mint valaha: csupán júniusban 9 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma (68 931 vendégéjszaka), 2017. január és június között pedig 359 769 magyar vendégéjszakát jelentettek, amely 7,8 százalékos növekedésnek felel meg a féléves mérlegben. „Az előző év ugyanezen időszakának eredményét több mint 26 ezer vendégéjszakával múltuk felül, amely mutatja, hogy az úticél Németország a magyar küldőpiacon vonzó úticélként nagy népszerűségnek örvend” – mondja Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője.
„A »Luther 2017 – 500 éves a reformáció Németországban« tematikus év keretén belül számos kampányt és akciót valósítottunk meg részben németországi partnerekkel a magyar piacon – Németország mint kulturális úticél ebből számos városban és régióban profitál” – magyarázza Czeiszing Miklós a pozitív eredményt.
Fejlődés a német városokban, illetve a vidéki régiókban
A Magyarországból a német metropoliszokba irányuló városi turizmus ismét fejlődő ágon van: a főváros Berlin 33,4 százalékos növekedéssel a dobogó legfelső fokára lépett (32 549 vendégéjszaka). Különösen örömteli fejlődést jelentett Drezda (+60%) és Hamburg (+16,2%) is.
Az idei év első hat hónapjában Szászország számít a fejlődés egyik legerősebb motorjának (+24,8%) a magyar vendégéjszakák terén. Észak-Rajna–Vesztfália is átlagon felüli növekedést mutat, Németország ezen nyugati szövetségi állama 9 százalékos fejlődést jelentett.
„Az úticél Németország turisztikai kínálatának sokszínűségével, jó elérhetőségével, kiváló infrastruktúrával, illetve egy erős szolgáltatás-orientáltsággal és nem utolsó sorban kiváló ár-érték-aránnyal különösen közkedvelt úticél a magyar utazók körében” – teszi hozzá zárásul Czeiszing Miklós.