Hogyan segítik elő a nyomtatási technológiák az ügyfelek megtartását a pénzügyi szektorban?
2 perc olvasásPerszonalizáció, költségcsökkentés és környezetvédelmi megfontolások adják az alapját az új nyomtatási technológiák elfogadásának az európai pénzügyi szolgáltatók vezetői körében.
A Ricoh Europe által, 785 európai pénzügyi vállalat körében készített új tanulmány eredménye szerint a megkérdezettek 83%-a úgy véli, hogy a papírmentes és a személyre szabottabb banki ügyintézési formák bevezetése kulcsfontosságú kihívások az iparág számára. 58%-uk már elkezdte új nyomtatási technológiák alkalmazását ezen igények kielégítésére.
David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója szerint: „A pénzügyi szolgáltatási ágazat változik. Mivel a feltörekvő bankok és a startup vállalkozások a piacon régóta jelen lévőkkel versenyeznek az ügyfelek kegyeiért, az iparág rapid mértékben orientálódik digitális platformok felé. A papírmentes modellek és az új nyomtatási technológiák nélkülözhetetlenek a pénzügyi szervezetek számára, amelyek az új és felhasználóbarát fintech szolgáltatókkal próbálnak versenyezni.”
A pénzügyi szervezetek 89%-a bízik abban, hogy képes reagálni az ügyfelek papírmentes számlázási igényeire. Azonban az ügyfelek változatos igényei és a nagyobb testreszabhatóság szükségessége nem teszi ezt olyan egyszerűvé. 69%-uk tapasztalta azt, hogy idősebb ügyfeleik nem támogatják a papírmentes számlázást.
Ennek megfelelően az ügyfelek számára személyre szabott interakciók lehetősége és a preferenciáik rögzítése döntő fontosságú a vevői lojalitás megnyerése szempontjából. 72%-uk kifejezetten olyan munkaerőt keres, amellyel könnyebben reagálhat a vevők változó igényeire és előre láthatja azokat. 51%-uk új nyomtatási technológiákat alkalmaz a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és a környezetvédelmi szempontok figyelembevétele érdekében.
Mills hozzáteszi: „A pénzügyi ügyfelek hírhedten elégedetlenek túlzott vagy irreleváns kommunikáció esetén. Az új nyomtatási technológiák segítik az egyes szervezetek banki folyamatinak korszerűsítésében, a költséghatékonyság megteremtésében és az egyre öko-tudatosabb fogyasztók kiszolgálásában.”