Villamost kínál magyar városoknak az Alstom
5 perc olvasás2007. október 3-án ismertette Budapesten termékválasztékát, s benne a hazai piacra szánt kínálatát az Alstom Transport cég, a budapesti 4-es metro szerelvényeinek szállítója. A tájékoztatót Wolff Vilmos, az Alstom Hungária Zrt. vezérigazgatója, Roland Kientz, az Alstom Transport alelnöke és Regis Cornette, a villamos termékekért felelős termékmendzser tartotta.
2007. október 3-án ismertette Budapesten termékválasztékát, s benne a hazai piacra szánt kínálatát az Alstom Transport cég, a budapesti 4-es metro szerelvényeinek szállítója. A tájékoztatót Wolff Vilmos, az Alstom Hungária Zrt. vezérigazgatója, Roland Kientz, az Alstom Transport alelnöke és Regis Cornette, a villamos termékekért felelős termékmendzser tartotta.
A cégbemutató motivációja
Európában a villamosközlekedés reneszánszát éli, a közlekedés mai kihívásaira, a szigorodó környezetvédelmi előírásokra a villamos megfelelő választ jelenthet. Színvonalas közlekedési alternatívát kínálva teremt egyúttal lehetőséget a városi terek újragondolására, az építészeti örökség megőrzésére.
2007-es UNIFE piaci tanulmány szerint, évente kb. 3,8 milliárd eurót költöttek a világon a közlekedési hatóságok villamosközlekedéssel kapcsolatos fejlesztésekre. A következő 10 év során évenként 3,7%-al nő majd ez az összeg. 65%-nyi hálózat-továbbfejlesztés és 35%-nyi új rendszer építése zajlott Európában 2003-2005 között. Nyugat-Európában került sor a legnagyobb beruházásokra, volumenben ezt követi az észak-amerikai és a kelet-európai régió. Magyarországon több villamos-beruházásról született döntés, Budapesten az 1-es és 3-as villamosok vonalát fejlesztik, a tervek szerint felújítják a debreceni, miskolci és szegedi hálózatot is.
Az Alstom elhatározta, részt vesz ezeken a pályázatokon.
A bemutató
Roland Klientz alelnök elmondta, az Alstom Transport cég válaszolni kíván a következő évtized kíhívására, a magyar piacon eddig betöltött szerepét kiteljesítve, Budapesten is bemutatja Citadis villamosát.
A kínálatban szereplő villamos-rendszerek jellemzője; olyan újfajta vonal-szakaszok alakíthatók ki, melyekkel a hagyományos városkép megőrizhető, a védett képi környezetben a szerelvény a sínpályáról is képes áramot felvenni, így nincs szükség felsővezetékre és áramszedőre.
A kiterjedt érdekeltségekkel, referenciákkal rendelkező társaság gyártja a vasúti sebességi világrekordot 25 éve tartó TGV szerelvényeket, gyártóbázissal hazánkban is jelen van, s ő szállítja a budapesti kettes és négyes metró szerelvényeit is. (Ezek kialakításakor tudatosan törekedtek a milleniumi földalattira emlékeztető megjelenésre… ) Legújabb vasúti modelljei 574,8 km/ó sebességet értek el 2007.áprilisában.
Az alelnök emlékeztetett rá, az Alstom cég vasúti közlekedési megoldásai vezető helyen állnak a világon, minden 4. metrót a cég szállított. A most bemutatott CITADIS villamosszerelvényekből eddig mintegy ezer darabot értékesítettek már, ezzel a háttérrel kínálja megoldásait az Alstom a magyar városok pályázatán.
Az eddigi CITADIS szerelvények több mint 80 millió km-t futottak, s kb. 1 milliárd utast szállítottak.
A 24 referenciahely között szerepel Párizs, Melbourne, Tunisz, Algír, Barcelona, Dublin, Madrid, Tenerife és Rotterdam. További 30 város tervez CITADIS szerelvényt üzembe állítani a következő évtizedben.
Regis Cornette rámutatott a CITADIS legfőbb előnyeire, melyek;
-a modulrendszerűen alakítható külső és belső kialakítás, (orr-rész és belső berendezések megválaszthatók),
-alacsony energia-igény,
-rendkívül csendes működés,
-alacsonypadlós kiépítés,
-szélességben (2,3-2,65 m), magasságban és hosszban (20,- max. 50 m) variálható szerelvények,
-többféle működtetési mód:
felsővezetékről,
akkumulátorról; 1 km-nél rövidebb szakaszokra,
(referenciahely: Nizza)
Lendkerékről a fékezési energia is visszanyerhető áramfejlesztéssel, referenciahely: Rotterdam.
alsóvezetékről (harmadik sín); APS (Alimentation Par le Sol = útfelületbe integrált áramellátó) rendszer,
(referenciahelyek: Bordeaux, Angers, Reims, Orleans)
vonat-villamos kialakításban dízelmotoros erőforrással is működtethető.
-a felhasználás helyszínére alkalmazott életciklus-tervezéssel megválasztható a legkedvezőbb kialakítás!
-meglévő és újonnan kialakított, ill. vegyes felépítésű hálózatokra egyaránt alkalmazható.
Az utasok (140-300 fő) kényelmét szolgálják a
-nagyméretű ablakok, széles ajtók,
-saját zártláncú videorendszer a biztonságért: integrált valós-idejű video-megfigyelő-, és felvevő rendszer,
utas vészhívó rendszer, utastájékoztató rendszer digitális kijelzőkkel és digitális hangbemondással,
beépített számítógép a kritikus események és az alrendszerek érzékelőinek adat-megjelenítésére,
valós idejű videó és audio nyomon-követés a forgalomirányító központban,
-opcionális WiFi-csatlakozópontok hálózati internet eléréssel, TFT-LCD kivetítős fedélzeti szórakoztató média.
A kétirányú kommunikáció, fedélzeti biztonsági rendszer és központi adatrögzítés lehetőségét az Alstom által szállított villamos forgalomirányító központ és rendszerfelügyeleti szoftver nyújthatja. (Alstom ATC önműködő vonatvezérlő rendszer, SMARTLOCK vonatérzékelő és biztosító rendszer.)
Városi villamoshálózat és elővárosi vasúthálózat összekötésére használható a Regio CITADIS (max 800 utas), és a CITADIS Dualis megoldás.
Wolff Vilmos, az Alstom Hungária Zrt. vezérigazgatója elmondta, a 430 főt foglalkoztató magyarországi Alstom érdekeltségek bevétele a 2006-2007-es üzleti évben elérte a 31,6 millió eurót.
Az Alstom Csoport két üzletága közül az Alstom Hungária Zrt. új erőművi berendezéseket és alkatrészeket gyárt, emellett a Csoport erőműszervíz központjaként felel a szolgáltatásokért a cseh, szlovák, bulgár, román és moldáv területeken üzemelő erőműveknél. (Hazai referenciák: AES Tiszai Erőmű, Mátrai Erőmű)
A közlekedési üzletágat a 247 millió Ft értékben új metrószerelvényeket szállító Alstom Transport és a vasúti szoftvereket fejlesztő Alstom Signaling Kft. képviseli hazánkban.
A tájékoztatót követő bemutatón a Magyar Tudományos Akadémia előtt kiállított CITADIS villamoson a résztvevők személyesen ellenőrizhették az elhangzottakat, „megkóstolhatták" a szerelvényt.
http://www.transport.alstom.com/
Harmat Lajos